2014-05-08, 01:07
Medlem
Dafgårds familjelasagne, my ass!! Där har du iaf en 1-mans portion du blir mätt av. 1,1kg av awsome lasagne!
Citera
2014-05-08, 18:11
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallaH
Dafgårds familjelasagne, my ass!! Där har du iaf en 1-mans portion du blir mätt av. 1,1kg av awsome lasagne!

Japp! Men som "familjelasagne" vette fan om det är nått att hänga i julgran!
Tycker nog att en sådan åtminstone borde väga 2kg till låt oss säga 2 vuxna och 2 barn!

Men smockar jag i mig en sådan själv blir även jag mätt måste jag väl erkänna!
Dock slår Lidl:s "Alfredo lasagna" Dafgårds alla dagar i veckan i smak, den är något överjävligt god.
Väger iofs bara 1kg men man blir mätt på den också!
Citera
2014-05-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Japp! Men som "familjelasagne" vette fan om det är nått att hänga i julgran!
Tycker nog att en sådan åtminstone borde väga 2kg till låt oss säga 2 vuxna och 2 barn!

Men smockar jag i mig en sådan själv blir även jag mätt måste jag väl erkänna!
Dock slår Lidl:s "Alfredo lasagna" Dafgårds alla dagar i veckan i smak, den är något överjävligt god.
Väger iofs bara 1kg men man blir mätt på den också!

Låter som något jag har att se fram emot då! =p
Citera
2014-05-09, 01:20
Medlem
zerxezs avatar
Blir väl hyffsat mätt på en XL om man lägger på en macka också. Köttets kvalitet är dock så bedrövlig att jag slutat äta dessa
Citera
2014-05-09, 14:06
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
"Hyffsat" mätt bara alltså! DÄR SER MAN

ska specificera då. NEJ jag blir INTE mätt av färdigrätter då det är för lite kött och av dålig kvalitet. Enda sättet att bli mätt är om jag lägger till ett par ostmackor men det är ju inte vad frågan handlade om
Citera
2014-05-09, 14:58
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattarbajs
Det är mestadels sorgliga, ensamstående, alkoholiserade och oftast pensionärer som förtär detta skräp

Nja, man ser de ofta i frysen på arbetsplatser, ett smidigt sätt fixa lunchen helt enkelt.

Jag jobbade på ett ställe som hade en stor frys full med sådana, för nattskiftet.
Citera
2014-05-09, 15:25
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
ska specificera då. NEJ jag blir INTE mätt av färdigrätter då det är för lite kött och av dålig kvalitet. Enda sättet att bli mätt är om jag lägger till ett par ostmackor men det är ju inte vad frågan handlade om

Hur märker man att kvaliteten är undermålig?
Inte i klass med i fall man lagat den själv, men helt okey i min mening i fall bara portionerna varit lite större!
Citera
2014-05-09, 22:02
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Hur märker man att kvaliteten är undermålig?
Inte i klass med i fall man lagat den själv, men helt okey i min mening i fall bara portionerna varit lite större!

Köttbullarna och schnitzeln är sån industriell köttsörja med grötkonsistens. kycklingen var extremt torr, smaklös och trådig. men smaken är som baken antar jag
Citera
2014-05-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Tycker storleken fungerar, det är så mycket skit i färdigmat att jag är lite lättad över att inte behöva trycka i mig mer än nödvändigt av mystiska saker eller dolt salt/socker/fett.

Men jag kanske är liten i maten, käkar inte en vanlig pizza heller. Eller det har väl hänt, men då har jag varit rejält hungrig.

Man ska nog äta lite och ofta, inte sällan och maxade portioner tycker jag.

''Lite och ofta''
Citera
2014-05-09, 22:49
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeV
''Lite och ofta''

Ja, inte trycka i sig 5st XL portioner (5st för 100kr är ju inte fel pris va?) innan man sätter sig framför dumburken med ett sexpack, nöjd efter en tung dag så man suttit hela vägen till jobbet i bilen, suttit framför skrivbordet hela dagen förutom lunchen då man klämde en familjepizza och suttit i bilen på väg hem.

Liten frukost, liten lunch, liten middag, däremellan kan man ta en ostmacka till fikat eller nåt.

Kör man massiva portioner så tror jag att man inte uppnår mättnadskänslan eftersom magsäcken är uttänjd.

Ska man nu käka astronomiska mängder så får man väl göra det av nåt som inte innehåller en massa fett, salt, socker eller andra kalorier.
Citera
2014-05-10, 09:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ja, inte trycka i sig 5st XL portioner (5st för 100kr är ju inte fel pris va?) innan man sätter sig framför dumburken med ett sexpack, nöjd efter en tung dag så man suttit hela vägen till jobbet i bilen, suttit framför skrivbordet hela dagen förutom lunchen då man klämde en familjepizza och suttit i bilen på väg hem.

Liten frukost, liten lunch, liten middag, däremellan kan man ta en ostmacka till fikat eller nåt.

Kör man massiva portioner så tror jag att man inte uppnår mättnadskänslan eftersom magsäcken är uttänjd.

Ska man nu käka astronomiska mängder så får man väl göra det av nåt som inte innehåller en massa fett, salt, socker eller andra kalorier.

Det är ju stört omöjligt att "ta en macka till fikat" för oss som arbetar/arbetat med grovarbeten, dels har man enbart frukost och middagsrast och skulle man byta om och tvätta sig för att äta fika mellan rasterna blir det inte mycket gjort i arbetsväg.
Det är ju betydligt lättare att äta så för de som ser ut som min avatar.
Citera
2014-05-10, 11:58
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
.

Det fungerar inte så. Finns mängder med nerver i magen som kommunicerar med hjärnan, hormoner som leptin reglerar mättnadskänslan beroende på hur mycket mat man ätit, dess sammansättning av makronutrienter och energiinnehåll, och hur metabolismen är inställd via sköldkörteln. Handlar inte om att "magen är uttänjd"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in