• 6
  • 7
2021-08-04, 17:30
Medlem
Gamlingar äter en halv ibland.
Citera
2021-10-17, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Varför har ingen lanserat en portionsmat som en vuxen arbetande man blir mätt på ?
Även XL utförandet är rena skämtet i storleken på portionen!

Blir ni mätta av denna maten eller micrar ni 2st som undertecknad måste göra för att magen ska sluta skrika?

Det är rent märkligt tycker jag att det inte finns ett allternativ där man kan få chansen att äta sig hyffsat mätt på EN portion.
/svar: jag åt sånt förut och tycker det räcker ett tag, normalvikt, och om man äter frukost lunch och middag på kvällen så orkar man, det är opraktist och stoppa i sig för mycket mat om man ska jobba efter.
Citera
2025-07-30, 13:48
Medlem
Undersnusks avatar
Jag har en konspirationsteori om att Dafgård tillsätter någon kemikalie som gör ätaren ännu mer hungrig. Två köttfärspajer och fortfarande skriker magen. Dyrt är det också.
Citera
2025-07-30, 14:00
Medlem
Vansterpartiets avatar
Troligtvis endast barn. Fastar hellre tills jag kan äta mig ordentligt mätt än att äta något som varken gör till eller från. Har samma åsikt om soppor, sallader och annan löjlig "mat".
Citera
2025-07-30, 14:03
Medlem
Blir man inte mätt på ca 500kcal så är man en tjockis.
Citera
2025-07-30, 14:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Undersnusk
Jag har en konspirationsteori om att Dafgård tillsätter någon kemikalie som gör ätaren ännu mer hungrig. Två köttfärspajer och fortfarande skriker magen. Dyrt är det också.

1500 kcal, kan du berätta hur många kcal det blir per kg kroppsvikt?
Citera
2025-07-30, 14:59
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Mätt blir man långt i från , men man blir "nöjd" .

Skiten duger när man inte orkar eller struntat i den tråkiga matlådan .
Citera
2025-08-09, 14:44
Medlem
Gosifs avatar
Vem vill bli proppmätt när man jobbar? Slutar bara med att man blir hängig och slö.
Citera
2025-08-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Det händer att jag gör det då det är väldigt praktiskt när man har ont om tid, och smakmässigt tycker jag det finns flera som är rätt OK. Men dom kunde väl göra en variant som det går att äta sig någorlunda mätt på åtminstone.

Är ju fan i storlek som en barnportion på restaurang!

Anledningen är att du ska köpa 2 portioner. Då tjänar asgamarna på Dafgård dubbelt upp!
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in