2014-05-01, 14:55
Medlem
_Dante_s avatar
Varför har ingen lanserat en portionsmat som en vuxen arbetande man blir mätt på ?
Även XL utförandet är rena skämtet i storleken på portionen!

Blir ni mätta av denna maten eller micrar ni 2st som undertecknad måste göra för att magen ska sluta skrika?

Det är rent märkligt tycker jag att det inte finns ett allternativ där man kan få chansen att äta sig hyffsat mätt på EN portion.
Citera
2014-05-01, 15:00
Medlem
Carl Serungs avatar
Vem fan äter den där smörjan frivilligt?
Citera
2014-05-01, 15:06
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vem fan äter den där smörjan frivilligt?

Det händer att jag gör det då det är väldigt praktiskt när man har ont om tid, och smakmässigt tycker jag det finns flera som är rätt OK. Men dom kunde väl göra en variant som det går att äta sig någorlunda mätt på åtminstone.

Är ju fan i storlek som en barnportion på restaurang!
Citera
2014-05-01, 15:11
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Jag har oxa alltid undrat detta och jag ar en normalstor kvinna som inte heller skulle bli matt pa sana pytteportioner. Det varsta ar val att det ska forestalla prisvart men det ar ju knappt nan mat i paketen. For ovrigt tror jag inte det kan vara mycket naring i san overprocessad mat.
Citera
2014-05-01, 15:15
Bannlyst
Den enda man blir lite mätt på är ju Findus 600g fiskgratäng, men den ska ju in i vanliga ugnen.
Citera
2014-05-01, 15:16
Medlem
G0G0s avatar
Vissa av dem är helt OK. Givetvis så gör man ju en fräsch sallad och har till.
Blir man inte mätt av standardstorleken så måste man ha ett väldigt fysiskt krävande jobb eller så är man ett fetto.
Citera
2014-05-01, 15:22
Medlem
madtops avatar
Det är samma problem med recept, väldigt små portionsstorlekar.

De bygger väl på hur mycket man borde äta snarare än hur mycket man vill äta? Eller så ska man komplettera med förrätt, bröd och efterrätt? Jag blir i alla fall inte mätt på 150g fisk, 100g pasta och två broccolibitar.
http://www.tasteline.com/Recept/Ugnsbakad_lax_med_saffranspasta_och_broccoli?porti ons=1
Citera
2014-05-01, 15:55
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det är samma problem med recept, väldigt små portionsstorlekar.

De bygger väl på hur mycket man borde äta snarare än hur mycket man vill äta? Eller så ska man komplettera med förrätt, bröd och efterrätt? Jag blir i alla fall inte mätt på 150g fisk, 100g pasta och två broccolibitar.
http://www.tasteline.com/Recept/Ugnsbakad_lax_med_saffranspasta_och_broccoli?porti ons=1

Ja, man får ju hålla på och komplettera med en massa annat eftersom måltiden i fråga inte är mer än en aptitretare. Och då försvinner ju tanken med det hela, att snabbt och enkelt få i sig ett mål mat.
Citera
2014-05-01, 16:06
Medlem
hesons avatar
Mätt blir man inte men man tappar i alla fall aptiten.

Vidriga rätter lagade på tredje klassens bortsorterade ingredienser och slakteriavfall, sötade och kryddade med fett.
Citera
2014-05-01, 17:09
Medlem
christerys avatar
Tycker storleken fungerar, det är så mycket skit i färdigmat att jag är lite lättad över att inte behöva trycka i mig mer än nödvändigt av mystiska saker eller dolt salt/socker/fett.

Men jag kanske är liten i maten, käkar inte en vanlig pizza heller. Eller det har väl hänt, men då har jag varit rejält hungrig.

Man ska nog äta lite och ofta, inte sällan och maxade portioner tycker jag.
Citera
2014-05-01, 18:50
Moderator
evilhoneys avatar
Matlagning och metoder --> Färdigmat och halvfabrikat
/Moderator
Citera
2014-05-02, 08:25
Medlem
kostymnisses avatar
Jag har förvisso bara ätit sådant här när jag haft fysiska arbeten och då har det inte varit tillräckligt för att bli mätt. Dock har det en fin variant i att man inte blir just pôsigt mätt utan man stillar hungersuget och orkar ta i lika mycket direkt efteråt så på det sättet var det perfekt, nackdelen är att man "tvingas" småäta efteråt när man dinerat en sådan här måltid.

Att lägga till saker etc gör ju det hela meningslöst så det är ju inget argument.

Dock brukar jag i 99 fall av 100 ha matlådor med mig, storkok är grejen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in