2014-05-09, 01:38
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savitri
Hurså, ska du göra en lista och ringa deras arbetsgivare?

Detta. Folk med nationalistiska yttringar drar sig för att vara offentliga eller engagerade om man har viktiga jobb/utbildningar då man löper stor risk att mista detta pga trakasserier från systemet och dess fotfolk.
Citera
2014-05-09, 18:39
Medlem
EmileZolas avatar
Efter intervjun med Andreas Carlsson - som gav intryck av att vara ett riktigt stolpskott "liksom" - känns det inte längre helt otroligt att han och hans kompisar initierade det som hände i Malmö trots allt. Någon annan som känner likadant?
Citera
2014-05-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmileZola
Efter intervjun med Andreas Carlsson - som gav intryck av att vara ett riktigt stolpskott "liksom" - känns det inte längre helt otroligt att han och hans kompisar initierade det som hände i Malmö trots allt. Någon annan som känner likadant?

Känner inte att han är ett stolpskott men fick en del funderingar. Visst är det positivt att han medverkade och gav sin åsikt och syn på händelsen men jag tycker fortfarande det verkar vara något dolt bakom det hela så att säga.
Citera
2014-05-09, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EmileZola
Nej, det får nog bedömas som mycket osannolikt, särskilt då de tre övriga nationalisterna är släppta. Nationalisternas vittnesmål känns väldigt trovärdiga och stöds ju dessutom av oberoende vittnen och andra uppgifter. Dessutom har det ju också framkommit att Showan faktiskt är med i Revolutionära fronten och inte alls någon "oskyldig feminist" som man ju först försökte lura i folk.

Eller har det framkommit något nytt menar du?
Senast redigerad av Savitri 2014-05-09 kl. 18:53.
Citera
2014-05-09, 20:13
Medlem
Citat:
Nej, det får nog bedömas som mycket osannolikt, särskilt då de tre övriga nationalisterna är släppta. Nationalisternas vittnesmål känns väldigt trovärdiga och stöds ju dessutom av oberoende vittnen och andra uppgifter. Dessutom har det ju också framkommit att Showan faktiskt är med i Revolutionära fronten och inte alls någon "oskyldig feminist" som man ju först försökte lura i folk.

Varför är Carlsson på flykt då? Jag har inte riktigt koll på alla turerna i saken men om det är som du säger bör han väl också gå fri?

Edit: I och för sig lär han åka dit på olaga vapeninnehav då han hade på sig kniv som jag förstått det.
Senast redigerad av Europeisch 2014-05-09 kl. 20:16.
Citera
2014-05-09, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Varför är Carlsson på flykt då? Jag har inte riktigt koll på alla turerna i saken men om det är som du säger bör han väl också gå fri?

Edit: I och för sig lär han åka dit på olaga vapeninnehav då han hade på sig kniv som jag förstått det.

Ett brott mot knivlagen är knappast skäl nog att hålla sig borta,antingen så vill han absolut inte sitta häktad eller så vet han med sig att han gått över gränsen.
Citera
2014-05-09, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch

Är förundersökningen klar och släppt? Om svaret är nej, så är det ju fullt logiskt att hålla sig borta tills man själv kan läsa svart på vitt vad åklagaren och motståndarna har att komma med och inte. Att man är oskyldig är ju tyvärr ingen garanti för att man faktiskt inte döms. Särskilt inte om man är nationalist.

Hade jag blivit anklagad för ett brott av den arten hade jag nog också hållit mig borta så länge som möjligt tills alla fiendens kort ligger på bordet. Man har helt enkelt inget att förlora på att göra så. Ja, möjligtvis mer än att han har synts lite extra i media pga det.

Carlsson lever ju dessutom uppenbarligen ganska bra under tiden, verkar inte gå någon direkt nöd på honom. Det han gör är ju heller inte brottsligt på något sätt (väl?), utan tvärtom ganska rationellt ur många synvinklar.
Citera
2014-05-09, 21:08
Medlem
Citat:
Är förundersökningen klar och släppt? Om svaret är nej, så är det ju fullt logiskt att hålla sig borta tills man själv kan läsa svart på vitt vad åklagaren och motståndarna har att komma med och inte. Att man är oskyldig är ju tyvärr ingen garanti för att man faktiskt inte döms. Särskilt inte om man är nationalist.

Hade jag blivit anklagad för ett brott av den arten hade jag nog också hållit mig borta så länge som möjligt tills alla fiendens kort ligger på bordet. Man har helt enkelt inget att förlora på att göra så. Ja, möjligtvis mer än att han har synts lite extra i media pga det.

Carlsson lever ju dessutom uppenbarligen ganska bra under tiden, verkar inte gå någon direkt nöd på honom. Det han gör är ju heller inte brottsligt på något sätt (väl?), utan tvärtom ganska rationellt ur många synvinklar.

Nej, det låter väl ganska sunt.
Citera
2014-05-10, 01:37
Medlem
EmileZolas avatar
Citat:

Det har framkommit att Andreas Carlsson för sig som en fotbollshuligan och använder termer som "rödingar" och ser det som händer i Ukraina som träning inför ett kommande gerillakrig på Sveriges gator, han är som tagen ur en dålig svensk skinheadfilm från tidigt 90-tal.

Det här är inget försvar av Showan Shattack men det är klart och tydligt att det finns fler än ett rötägg på båda sidor.
Citera
2014-05-10, 10:06
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Den där låten ni spelade för ett tag sedan, där de sjöng..

I don't want to be the minority, I don't want to be the minority...

Vad heter den låten?

Radio framåt hade en spellista på Spotify varför har inte motgift det?
Citera
2014-05-10, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993

Vad heter den låten?

Tror det var en cover/remix på någon Green day låt där de hade gjort om texten ganska mycket så att säga.
Citera
2014-05-10, 12:08
Medlem
PolitisktProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993

Vad heter den låten?

Rahowas Vittnen - Minority

https://www.youtube.com/watch?v=WWkX0CYTMOw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in