Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
Varför är Carlsson på flykt då? Jag har inte riktigt koll på alla turerna i saken men om det är som du säger bör han väl också gå fri?
Edit: I och för sig lär han åka dit på olaga vapeninnehav då han hade på sig kniv som jag förstått det.
Är förundersökningen klar och släppt? Om svaret är nej, så är det ju fullt logiskt att hålla sig borta tills man själv kan läsa svart på vitt vad åklagaren och motståndarna har att komma med och inte. Att man är oskyldig är ju tyvärr ingen garanti för att man faktiskt inte döms. Särskilt inte om man är nationalist.
Hade jag blivit anklagad för ett brott av den arten hade jag nog också hållit mig borta så länge som möjligt tills alla fiendens kort ligger på bordet. Man har helt enkelt inget att förlora på att göra så. Ja, möjligtvis mer än att han har synts lite extra i media pga det.
Carlsson lever ju dessutom uppenbarligen ganska bra under tiden, verkar inte gå någon direkt nöd på honom. Det han gör är ju heller inte brottsligt på något sätt (väl?), utan tvärtom ganska rationellt ur många synvinklar.