2014-05-09, 13:34
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Nu är det offentligt: Kommer att spela i tröja nr 24

http://www.dt.se/ishockey/shl/frogren-klar-for-leksand

Kul för Frögren. Bra att det fanns en klubb i SHL med plats för honom.
2014-05-09, 13:52
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Kul för Frögren. Bra att det fanns en klubb i SHL med plats för honom.

Det var värst vad det hackas på Frögren, så kass är han väl ändå inte. Se på det från Leksands håll istället.
2014-05-09, 13:53
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Det var värst vad det hackas på Frögren, så kass är han väl ändå inte. Se på det från Leksands håll istället.
Nja, tiden har sprungit ifrån honom. Han är dock en trevlig kille som jag önskar all lycka.
2014-05-09, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Var ju dagens bästa, i klasen klass.

Om det vore en sådan dröm så kan jag garantera att han kunnat få spela i leksand de senaste 9-10 säsongerna iaf.
Han är faktiskt från Falun Dalarna så det kan jag nog tro att Leksand är hans lag och att han inte spelat där har nog ett samband med att han de 9-10 senaste säsongerna har varit några snäpp bättre än allsvensk klass.
2014-05-09, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Han är faktiskt från Falun Dalarna så det kan jag nog tro att Leksand är hans lag och att han inte spelat där har nog ett samband med att han de 9-10 senaste säsongerna har varit några snäpp bättre än allsvensk klass.

Frögren är från Ludvika

Skelledteås tränare hyllade honom som en av de viktigaste spelarna efter slutspelet. Frögren har massa kvar att ge på den här nivån. Det var ett jävla hackande på honom men det är väl för att han valde Leksand. Hade han valt Hv eller Frölunda hade ni hyllat honom
2014-05-09, 15:03
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök

Jo, visst är det så. Men att måla upp saker som "de är en dröm" är ruggigt löjligt då de inte funnits något som stoppat han från att uppfylla denna "dröm" senaste tiden.

Bättre att säga "Ja, jag är från dalarna och leksand var ett lag man såg upp till som ung spelare i ludvika och det ska bli väldigt roligt att få representera klubben framför familj och vänner"

Låter 100 ggr bättre och mer seriöst. Ingen ifrågasätter frögrens val av klubbar men jag som supporter till min klubb tycker de låter illa när spelare pratar om dröm att spela i ens lag när de då inte tagit tillvara på den drömmen.
2014-05-09, 15:03
Medlem
Citat:
http://www.aikhockey.se/artikel/55268/

Kovacs och Spångberg klara Härligt, Kovacs är grym.

Sedan verkar ryktena stämma om att mora gav karlström en ganska bra lön för en spelare utan seniorerfarenhet.
Har du någon kommentar/kunskap om denna liraren? Utan att veta något så kan man ju misstanke att han utvecklas väl, som många andra backar i Mora.
2014-05-09, 15:06
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Bättre att säga "Ja, jag är från dalarna och leksand var ett lag man såg upp till som ung spelare i ludvika och det ska bli väldigt roligt att få representera klubben framför familj och vänner"

Är väl just det han säger? "– Det är en pojkdröm som går i uppfyllelse att bli leksing."

Skit samma. Härligt med ännu mer defensiv kraft
2014-05-09, 15:10
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggen
Har du någon kommentar/kunskap om denna liraren? Utan att veta något så kan man ju misstanke att han utvecklas väl, som många andra backar i Mora.
Han har inte varit min favoritback i AIK j20, men han har varit bra. Gozzi ser ju uppenbarligen ganska hög utvecklingspotential i han eftersom han blev draftad.

Jag tror definitivt att han kan utvecklas till en bra spelare och Mora har ju gjort ett riktigt bra jobb där senaste åren men de som oroar mig jämfört med tex Wikstrand och Nilsson är att han har enligt uppgifter haft krav på en högre lön.. Som ung spelare ska man prioritera utveckling och inte pengar. Även om det uppenbarligen funnits bra mycket sämre alternativ som ung spelare än Mora så är det en varningsklocka att höra talas om att pengar är en anledning att välja klubb i den åldern.
2014-05-09, 15:10
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Jo, visst är det så. Men att måla upp saker som "de är en dröm" är ruggigt löjligt då de inte funnits något som stoppat han från att uppfylla denna "dröm" senaste tiden.

Låter 100 ggr bättre och mer seriöst. Ingen ifrågasätter frögrens val av klubbar men jag som supporter till min klubb tycker de låter illa när spelare pratar om dröm att spela i ens lag när de då inte tagit tillvara på den drömmen.
Han säger pojkdröm, inte dröm.
2014-05-09, 15:11
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Är väl just det han säger? "– Det är en pojkdröm som går i uppfyllelse att bli leksing."

Skit samma. Härligt med ännu mer defensiv kraft

Vi har väl helt olika uppfattningar om vad order "Dröm" innebär helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Han säger pojkdröm, inte dröm.

Jag ser inte skillnaden på detta och Klasen ord som så många av er skrattade åt. Förstår inte hur ni så enkelt köper dessa ord även om värvningar är bra.
Senast redigerad av €ric 2014-05-09 kl. 15:14.
2014-05-09, 15:17
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Hade han valt Hv eller Frölunda hade ni hyllat honom
Vad får dig att tro att HV eller Frölunda (eller vilket annat lag som helst för den delen) ville ha honom? Eller du tycker kanske han är så bra så att han kan välja vilket lag som helst att spela i?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in