2014-05-09, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rage-x
Kan stamma men det ar inte nagra nya eller i samma kaliber som Kinesen,Volkan,Janne och Co var..Sen att Volkan i slutandan visade sig vara en liten ratta och slutade som en sadan det ar en annan femma!!

En trio som hade 90talets B*rtek som back up
Citera
2014-05-09, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legotipp
En trio som hade 90talets B*rtek som back up

Knappast va. Nu målar du upp Bar''' till något han inte är.

En trio som hade plockat bort Bar''' utan att det hade fått alltför stora konsekvenser för dem. Kan man helt öppet klippa kanske den tyngsta liraren som Sverige skådat, Dragan J, där alla trodde Janne knappt skulle hinna mucka innan han blev klippt, men istället syntes han på juggetäta krogar utan någon konflikt alls.

Kan man komma ur en sådan sak så kan man kissa Bar'''i käften och sedan sova med öppen dörr utan att något sker.

Kan man ansluta sig till en grupp som öppet frontar mordförsök på Milan, är bästa polare med han som plockade bort Jockso, i en tid när Milan & Co kallades för juggemaffian, alltså det kräver kulor att som små förortsgrabbar kliva in i City och våga tillhöra den sidan som utmanade en stor maktfaktor.

Dessa killar är har ju mer cojones än alla andra i liknande situationer skulle jag vilja påstå. Löser Sveriges största rån genom tiderna, kommer undan med det, blir förrådda, löser det och klipper honom, men på bekostnad av att han fick offra tid. Men deras CV är ganska unikt.
Senast redigerad av -Sinaloa- 2014-05-09 kl. 09:27.
Citera
2014-05-09, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Sinaloa-
Knappast va. Nu målar du upp Bar''' till något han inte är.

En trio som hade plockat bort Bar''' utan att det hade fått alltför stora konsekvenser för dem. Kan man helt öppet klippa kanske den tyngsta liraren som Sverige skådat, Dragan J, där alla trodde Janne knappt skulle hinna mucka innan han blev klippt, men istället syntes han på juggetäta krogar utan någon konflikt alls.

Kan man komma ur en sådan sak så kan man kissa Bar'''i käften och sedan sova med öppen dörr utan att något sker.

Kan man ansluta sig till en grupp som öppet frontar mordförsök på Milan, är bästa polare med han som plockade bort Jockso, i en tid när Milan & Co kallades för juggemaffian, alltså det kräver kulor att som små förortsgrabbar kliva in i City och våga tillhöra den sidan som utmanade en stor maktfaktor.

Dessa killar är har ju mer cojones än alla andra i liknande situationer skulle jag vilja påstå. Löser Sveriges största rån genom tiderna, kommer undan med det, blir förrådda, löser det och klipper honom, men på bekostnad av att han fick offra tid. Men deras CV är ganska unikt.

Sorry om jag var otydlig, det var inte B*rtek jag menade utan en med samma psykiska status som B, men är väl ca 10 år äldre.
Citera
2014-05-09, 09:53
Medlem
Citat:
Sorry om jag var otydlig, det var inte B*rtek jag menade utan en med samma psykiska status som B, men är väl ca 10 år äldre.

De underkastar sig inte en psykopats galenskap, du får steppa några nivåer för att komma åt dem. Vågar man kliva in på Solvalla och knäppa Jockso, så kan du fatta den där killen du nämner inte skulle vågar göra samma sak. INGEN vågade göra det han gjorde. Titta bara vad som hände med de som låg bakom, 2-3 mord inom några månader.

Dessutom var de med Jari och att de skulle luta sig mot en ensam galning i orten faller på sin egen orimlighet. L'' var ju inte gammal när han var med i konflikten med Milan. hade du vågat stå med på listan över 10-15 pers som tillhörde gruppen som sköt mot honom, la en bomb på hans hoj, osv. Vad fan tror du att de hade gjort med en jävla ensamseglare från orten.

Om denna killen ska kunna backa dessa så får han vara Eliten i hela stan, så alla vet, annars blir det poänglöst. Och såna var ju dessa killar själva. Janne har mulat 2. Som vi vet. Vad skulle en kille kunna bidra med där? Åka på möten med Milan? Styra av de som ville hämnas Jockso? Skulle han ens våga sitta med där? Fattar du hur många från den konflikten som är döda idag? men ingen från deras liga är borta vad jag vet.
Senast redigerad av -Sinaloa- 2014-05-09 kl. 10:03.
Citera
2014-05-09, 09:59
Medlem
Citat:
De underkastar sig inte en psykopats galenskap, du får steppa några nivåer för att komma åt dem. Vågar man kliva in på Solvalla och knäppa Jockso, så kan du fatta den där killen du nämner inte skulle vågar göra samma sak. INGEN vågade göra det han gjorde. Titta bara vad som hände med de som låg bakom, 2-3 mord inom några månader.

Dessutom var de med Jari och att de skulle luta sig mot en ensam galning i orten faller på sin egen orimlighet. L'' var ju inte gammal när han var med i konflikten med Milan. hade du vågat stå med på listan över 10-15 pers som tillhörde gruppen som sköt mot honom, la en bomb på hans hoj, osv. Vad fan tror du att de hade gjort med en jävla ensamseglare från orten.

Nu handlar inte tråden om dom, men jag känner att jag måste svara. Tror du Janne R, 20 år och hästintresserad kommer på själv att klippa Stockholms "tyngsta pjäs" eller kan det finnas någon/några äldre killar som är med i bakgrunden ? Det var en av dom jag antydde, sen håller jag med dig att dessa grabbar inte är att leka med idag, men dom har också varit ungdomar en gång i tiden.
Citera
2014-05-09, 10:11
Medlem
Citat:
Nu handlar inte tråden om dom, men jag känner att jag måste svara. Tror du Janne R, 20 år och hästintresserad kommer på själv att klippa Stockholms "tyngsta pjäs" eller kan det finnas någon/några äldre killar som är med i bakgrunden ? Det var en av dom jag antydde, sen håller jag med dig att dessa grabbar inte är att leka med idag, men dom har också varit ungdomar en gång i tiden.

De som låg bakom var tuffa, men de kunde ändå inte göra detta själva, då visste de att de skulle vara klippta inom 24 timmar. Men de blev blev bortplockade ändå. Tror du Janne avrättar Stans nr 1 utan att ha någon vinning av det? De är ju som att begå självmord att ta bort Jockso, dessa killar ångrar nog sin plan med facit i hand. Eller vad tror du?

Vilka i bakgrunden kan stå bakom dessa när de gör det de gjorde? Tror du Janne förlitade sig på denna killen, i sitt beslut? Det hade varit lättare för Janne att klippa denna snubben än den han valde. Så det går inte ihop att en grupp på 10 killar där alla är villiga att gå hela vägen, är inblandade i Stockholms största och blodigaste konflikt, skulle ha sin backning ute i orten. Allvarligt? Du måste syfta på Jari, nu vet inte jag var han kommer ifrån, men han skulle väl kunna titulera sig som eras backup, livlina och kunna leva upp till det.
Senast redigerad av -Sinaloa- 2014-05-09 kl. 10:13.
Citera
2014-05-09, 10:20
Medlem
rage-xs avatar
Kan bara saga som sa har att om grabbarna fran Osmo,jordbo whatever dom nu kommer ifran ,skulle fa "hjalp" av nagon utomstaende sa vore dom dumma om dom tackar nej!!Da det i sadana har situationer ALLTID kommer finnas nagon som kanske vill "hjalpa" till.Kanske nagon som Bartek och Co trampat pa tarna,som nu kan ge igen
Citera
2014-05-09, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rage-x
Kan bara saga som sa har att om grabbarna fran Osmo,jordbo whatever dom nu kommer ifran ,skulle fa "hjalp" av nagon utomstaende sa vore dom dumma om dom tackar nej!!Da det i sadana har situationer ALLTID kommer finnas nagon som kanske vill "hjalpa" till.Kanske nagon som Bartek och Co trampat pa tarna,som nu kan ge igen

I situationer likt denna är det inte lika riskabelt att slå dig samman med frilansare och annat folk. Men när de gamla från Jordbro härjade så var nästan stan uppdelade i 2 läger, för eller mot Milan, då var det inte lika lätt att sluta upp med fienden som frilansare som sökte uppdrag. För den förfrågan kunde kosta dig livet.

Dessa är inte på samma nivå även om de inte heller är småglin. Men att ta steget att kiva fram omaskerade och dra iväg en salva, och ändå inte lyckas med det, är ju ett kraftigt nedköp. Du får leva med tanken på hämnd och du får en volta som egentligen inte vunnit något åt dig.
Citera
2014-05-09, 13:15
Bannlyst
Han Sirwan, var inte han med i OG förut tillsammans men han den vite zigenaren Daniel?
Citera
2014-05-09, 22:43
Medlem
rage-xs avatar
Citat:
I situationer likt denna är det inte lika riskabelt att slå dig samman med frilansare och annat folk. Men när de gamla från Jordbro härjade så var nästan stan uppdelade i 2 läger, för eller mot Milan, då var det inte lika lätt att sluta upp med fienden som frilansare som sökte uppdrag. För den förfrågan kunde kosta dig livet.

Dessa är inte på samma nivå även om de inte heller är småglin. Men att ta steget att kiva fram omaskerade och dra iväg en salva, och ändå inte lyckas med det, är ju ett kraftigt nedköp. Du får leva med tanken på hämnd och du får en volta som egentligen inte vunnit något åt dig.

vi kan saga som sa har att dom dvs grabbarna fran Osmo osv kommer vara tvungna att visa att dom vagar lopa hela vagen.Det samma galler andra lagret for eller senare maste dom ge igen,men i det andra lagret med Bartek ,Jimmy och Milutin sa finns det en hel del fula fiskar som garanterat kommer kora fule spel..Det var nagon som skrev att vid sadana har situationer sa bildas inte allianser,tro mig det gor det!! Hur manga dvs grupperingar osv valde inte att stalla sig pa Milan sida ,och hur manga valde inte Jari & Co visst vissa konstelationer var det "lite" hysch hysch om typ ingen ska veta tt vi hjalper men vi gor der..Sa kommer det bli har ocksa tro ,och den som tackar nej kommer sta med lang nasa
Citera
2014-05-10, 08:10
Medlem
Det var en bekant till grabbarna som var där men jag tror inte han var inblandad i något utan råkade träffa på dem där.
Citat:
Ursprungligen postat av LarsKrisse
Ett annat nytt rykte säger att det ev skulle finnas en 3e gubbe inne på restaurangen? Ngn som vet mer ang detta?
Citera
2014-05-10, 19:12
Medlem
Det var en tredje man på plats. Tänker inte lägga ut namnet nu med tanke på att Stockholm inte känns så stabilt förtillfället men det kommer ni kunna läsa i FUP:en.
Vet detta till 100 % då jag har en kvinnlig bekant som var där och skulle lyssna på bandet när incidenten skedde. Förövrigt så har ägaren sålt krogen och vill inte leva i Sverige efter händelsen tycker det låter lite märkligt(?)
Nåja ska bli intressant att följa detta då J&B inte är några mysiga killar struntar i jämförelser som gjorts för dom namnen som jämförts med är verkligen gräddan av eliten på 70-80 talet.
Kommer dock inte på nån som är riktigt lika galen i Stockholm på rakarm men det alla är människor och ALLA blöder. Tror den här sommaren kan bli riktigt varm i Stockholm och det kommer nog komma nya trådar angående händelser som är länkat till detta det är nästan ett löfte. Är mest sugen på att läsa pojkarnas förhör finns ju faktiskt en möjlighet till en nergolning av någon och en skyddad identitet som sagt bara spekulationer.
To early to tell time will reveal.

Sretni praznici / RASHO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in