2014-04-30, 12:23
Medlem
Hur mycket Ritalin kan man dra innan det börjar bli farligt för pumpen?
Kan tex dra i mig enbart en 30mg kapsel och känner redan hur min vilopuls stiger ganska mycket..
Citera
2014-04-30, 22:10
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iNjure
Kan tex dra i mig enbart en 30mg kapsel och känner redan hur min vilopuls stiger ganska mycket..

Har samma problem. Men svaret på din fråga kan jag tyvärr inte men skulle gärna också veta.
Citera
2014-05-02, 03:55
Medlem
ondaslynans avatar
Jag snortar mina 40' l"äkarens ordination 40 och efter 4h 40"
Har inga rena verktyg så kan inte annars skjuter jag dom eller panna

Börja med 40-60 väntar tills näsan är "tömd" snortar 40mg ans so on..
Mvh ondaslyn
Citera
2014-05-02, 03:56
Medlem
ondaslynans avatar
Citat:
Asdå du kan dra iden massor . Jag och min kompis tömmer läätt 1 burk 40 på spel kväller
Citera
2014-05-02, 04:19
Medlem
ondaslynans avatar
Ser the wolf of wallstreet . Fan se go film ! Krossar några och drar linorna . Imorgon kommer jag känna mig som en överkörd iller
Citera
2014-05-02, 04:21
Medlem
ondaslynans avatar
Citat:

Det är inte någon fara. Herregud jag har kört i mig 5-6 40s idag. Men gå långsamt fram. Yesta dig fram
Citera
2014-05-02, 21:16
Medlem
InfectedM-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorfinJocke
Letat efter Ritalin ett bra tag nu efterson jag vill ta det IV men verkar bara finnas concerta.. Betalar 50kr styck för 54s concerta, är det högt pris? (Umeå).

Ja, överpris nanting tycker jag i alla fall.

Betalar 30kr st för 40mg medikinet/ritalin, väntar på att min riktiga kran ska komma tillbaka. Där betalar jag ungefär 80kr för 5-6 40mg ritalin.
Citera
2014-05-05, 14:14
Medlem
Fattar inte alls vad som är grejen med concerta? Kan någon förklara det. Jag ska då i alla fall slänga skiten.
Citera
2014-05-09, 01:39
Medlem
Har kommit över 2 burkar Concerta, 36 mg och 54 mg. Är under utredning för ADHD men orkade inte vänta innan jag började med tabletterna.

Jag har börjat med Concerta 36 mg och märker ingenting förutom att jag blir väldigt torr i munnen. Funderar på om jag verkligen ska fortsätta Har nu ett uppehåll och har skaffat andra bättre saker så länge

Kan Ritalina vara ett bättre alternativ när man vill känna sig lite piggare om dagarna?
Senast redigerad av Tantiranten 2014-05-09 kl. 01:43.
Citera
2014-05-09, 01:53
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantiranten
Har kommit över 2 burkar Concerta, 36 mg och 54 mg. Är under utredning för ADHD men orkade inte vänta innan jag började med tabletterna.

Jag har börjat med Concerta 36 mg och märker ingenting förutom att jag blir väldigt torr i munnen. Funderar på om jag verkligen ska fortsätta Har nu ett uppehåll och har skaffat andra bättre saker så länge

Kan Ritalina vara ett bättre alternativ när man vill känna sig lite piggare om dagarna?

Du kan inte räkna med att det är som tjack. Du blir inte påverkad på samma sätt om du ska använda det i medicinskt ändamål.
Själv blir jag inte piggare av det, jag blir snarare tröttare. Fast, då har jag ju adhd också.

Det är ju lite av grejen att man ska bli lugn av det.
Citera
2014-05-09, 02:00
Medlem
Tack för snabbt svar!!

Jag blir just lugn av Concerta, både 36 mg och 54 mg. Märker ingen skillnad. När jag tar Amfetamin blir jag också lugn, mest pratsugen och lite glad men märker egentligen inget särskilt mer än att jag inte kan sova.

Innebär det att jag har ADHD?
Citera
2014-05-09, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantiranten
Tack för snabbt svar!!

Jag blir just lugn av Concerta, både 36 mg och 54 mg. Märker ingen skillnad. När jag tar Amfetamin blir jag också lugn, mest pratsugen och lite glad men märker egentligen inget särskilt mer än att jag inte kan sova.

Innebär det att jag har ADHD?

Nej. En diagnos för ADHD sätts inte genom att du får resultat av medicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in