2014-05-09, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
En dum fråga:

Kan man sekretessbelägga en dödsorsak i fup?
Nej, det är omöjligt. Allt kommer vara offentligt förutom fotografierna från obduktion och där Y syns på teknikernas bilder.
Citera
2014-05-09, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men herregud vet man inte ännu vilka som är syskon? Skolans bild så är det Yara. Och den sk systern är också Yara. Den med mer hull är inte Yara.
Det ser inte ut som man har vare sig syn eller urskiljning om vem som är vem här. Det är totalt ointressant för mordet i sig om bilderna är fejkade eller hur fan hon tog sig hit eller när.

Det intressanta är brottet i sak nämligen hur hon mördades och av vem. Ämnet har fullständigt skenat ur och nivån är under all kritik.

Här håller jag med dig fullständigt!

Hur hon mördades och av vem. Men jag är också intresserad av vad som ledde fram till detta. Hade det kunnat förhindrats? Kan ansvariga på politisk nivå lära sig något av tragedin? Det måste bli slut på "blunda-och-hoppas-på-det-bästa"-mentaliteten.

När det gäller socialtjänsten har bra synpunkter framförts men även helt stolliga. Socialtjänsten behöver resurser så att inte alltför många ärenden läggs på för få socialsekreterare. Det är då som misstagen görs. Sen har jag synpunkter på socionom-utbildningen och att nya handläggare behöver mer stöd. Men det hör hemma i en annan tråd.
Citera
2014-05-09, 00:41
Medlem
Zicksacks avatar
Tycker att hon på flera bilder poserar lite väl mkt för att bara vara åtta år.. Hon har inte fått vara ett barn i hemmet. Fått ta ett alldeles för stort ansvar hos sina sk vårdnadshavare, som uppenbarligen inte sett till hennes behov. Allting verkar så märkligt, en del har sett, andra inte eller har de blundat? Flickan har ju även försökt stjäla mat i affären på väg till skolan. Hungrig, dåligt klädd på vintern och med synliga skador...Kan bara föreställa mig mardrömmen i hemmet som hon tvingades genomleva..
Senast redigerad av Zicksack 2014-05-09 kl. 00:43.
Citera
2014-05-09, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Tycker att hon på flera bilder poserar lite väl mkt för att bara vara åtta år.. Hon har inte fått vara ett barn i hemmet. Fått ta ett alldeles för stort ansvar hos sina sk vårdnadshavare, som uppenbarligen inte sett till hennes behov. Allting verkar så märkligt, en del har sett, andra inte eller har de blundat? Flickan har ju även försökt stjäla mat i affären på väg till skolan. Hungrig, dåligt klädd på vintern och med synliga skador...Kan bara föreställa mig mardrömmen i hemmet som hon tvingades genomleva..

Ja, hon poserar. Skrev det för flera dagar sedan.
Har det hänt något nytt? Har arbetat.
Riskakor? Ja, vem fan stjäl riskakor? Enda person som jag vet som åt riskakor var en väninna som hade graviditetsillamående. Då funkar tydligen riskakor.
Citera
2014-05-09, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsverige
Håller med dig till ett par hundra %
Tyvärr så har våra politiker tydligt deklarerat att sverige respekterar alla kulturer och att vi inte får ha åsikter om hur de behandlar sina egna här i landet.
Tack vare det så finns rasist stämpeln som verktyg för nysvenskar att slippa insyn.

Tyvärr är det så att myndighetsanställda vågar ej annat, stämpla in och håll käft, här är det politiker som styr inte vad du ser är fel.

Vem som mördade flickan blir nog aldrig klarlagt för de kommer skylla på varandra, de bådas familjer/klaner anlitar advokater som livnär sig på just invandring och hittar alltid hål som finns i lagstiftningen.
Då FU inte läcker så är väl tipset att man påfann henne inne i lgh efter larm om 112 men det fingras om spår utanför lgh och huset. Båda mgm befanns i lgh vid ambulansens ankomst, det är högst troligt.
Detta mord är oerhört "locket på" för nu skakar hela etablisemanget och myndigheter, helst vill de nu att slippa det för mer kommer att komma upp till ytan.

Ingen bryr sig om flickans rätt till liv för nu är det bara att tillse att tvätta sin egen byk och karriären fortsätter. Advokater o stämningar mot staten kommer in, var så säker.. money rules.

Flickan är inte den enda om någon tror det, det finns många "Yara" av olika nationaliteter i sverige som nyttjas och ivrigt påhejad av politiker som är så naiva i sin bild av hur verkligheten är.
Citera
2014-05-09, 01:20
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Riskakor? Ja, vem fan stjäl riskakor? Enda person som jag vet som åt riskakor var en väninna som hade graviditetsillamående. Då funkar tydligen riskakor.
Ja jag antar att hennes poseringar nämnts tidigare, har tyvärr inte hunnit läsa igenom hela tråden. Men det är ett observandum..

2014-05-09, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Tyvärr är det så att myndighetsanställda vågar ej annat, stämpla in och håll käft, här är det politiker som styr inte vad du ser är fel.

Vem som mördade flickan blir nog aldrig klarlagt för de kommer skylla på varandra, de bådas familjer/klaner anlitar advokater som livnär sig på just invandring och hittar alltid hål som finns i lagstiftningen.
Då FU inte läcker så är väl tipset att man påfann henne inne i lgh efter larm om 112 men det fingras om spår utanför lgh och huset. Båda mgm befanns i lgh vid ambulansens ankomst, det är högst troligt.
Detta mord är oerhört "locket på" för nu skakar hela etablisemanget och myndigheter, helst vill de nu att slippa det för mer kommer att komma upp till ytan.

Ingen bryr sig om flickans rätt till liv för nu är det bara att tillse att tvätta sin egen byk och karriären fortsätter. Advokater o stämningar mot staten kommer in, var så säker.. money rules.

Flickan är inte den enda om någon tror det, det finns många "Yara" av olika nationaliteter i sverige som nyttjas och ivrigt påhejad av politiker som är så naiva i sin bild av hur verkligheten är.
Jag har i mitt yrkesliv arbetat med ett par hundra mord och läst några tusen förundersökningar. Det är inte mer locket på i det här ärendet än i något annat. När åtal väckts kommer hela FUP att bli offentligt, men innan dess får vi vara tacksam för att Minimoi och andra är uppfinningsrika att söka fakta genom offentliga källor. Och om krimreportrarna sköter sitt jobb bra kan en del slinka ut.
Om det blir klarlagt exakt vem som gjort vad vet jag inte, och det är inte heller så intressant. Annars kommer de dömas till lika långa straff för att de utfört handlingen "gemensamt och i samråd". Handlar det om ett ihjälmisshandlat barn kommer man inte nöja sig med ett nytt Lindomefall.
Citera
2014-05-09, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Hungriga barn. I skolan är det okej med riskakor eller frukt. Riskakor mättar mer än ett äpple.
Citera
2014-05-09, 01:27
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Hungriga barn. I skolan är det okej med riskakor eller frukt. Riskakor mättar mer än ett äpple.
Men ett litet barn som behöver stjäla mat på väg till skolan, dit hon dessutom är försenad, tyder väl på ett allmänt kaos i tillvaron...
Citera
2014-05-09, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Men ett litet barn som behöver stjäla mat på väg till skolan, dit hon dessutom är försenad, tyder väl på ett allmänt kaos i tillvaron...
När inte de särskilda vårdnadshavandena kunde ta hand om henne borde någon annan gjort det. Exempelvis skulle skolan slagit larm och polis och soc tagit larmen på allvar.
Stackars lilla tjej.
Citera
2014-05-09, 01:40
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
När inte de särskilda vårdnadshavandena kunde ta hand om henne borde någon annan gjort det. Exempelvis skulle skolan slagit larm och polis och soc tagit larmen på allvar.
Stackars lilla tjej.
Instämmer! Det har brustit på flera sätt i detta ärendet. Har inte ord för vad jag känner för dessa sk vårdnadshavare. Här finns nog en hel del dolt som vi inte vet... Stackars lilla flicka!
Citera
2014-05-09, 01:58
Medlem
Citat:
Jag har i mitt yrkesliv arbetat med ett par hundra mord och läst några tusen förundersökningar. Det är inte mer locket på i det här ärendet än i något annat. När åtal väckts kommer hela FUP att bli offentligt, men innan dess får vi vara tacksam för att Minimoi och andra är uppfinningsrika att söka fakta genom offentliga källor. Och om krimreportrarna sköter sitt jobb bra kan en del slinka ut.
Om det blir klarlagt exakt vem som gjort vad vet jag inte, och det är inte heller så intressant. Annars kommer de dömas till lika långa straff för att de utfört handlingen "gemensamt och i samråd". Handlar det om ett ihjälmisshandlat barn kommer man inte nöja sig med ett nytt Lindomefall.

Där har du ett fel för det som kommer upp är vad som presenteras och om du tror att hela historien om allt just offret Yara finner offentlighet så tror du fel. Vad gäller brottshandlingen kommer allt upp bara man kan styrka det men bakgrunden kommer mörkas i både GM och offret.
Det är en sörja som ingen vill ta tag i och i framtid försöka få ordning på vuxna och barn som finns och verkar i landet men egentligen inte ens har behörighet.

En surdeg som nu ingen ens vågar ta tag i och denna flickas död får toppen av isberget att iaf visa lite mer. Alla ansvariga kommer neka i sten eller i bästa fall skylla på annan beslutare i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in