2014-05-08, 23:34
Medlem
MrsMagoos avatar
Men herregud vet man inte ännu vilka som är syskon? Skolans bild så är det Yara. Och den sk systern är också Yara. Den med mer hull är inte Yara.
Det ser inte ut som man har vare sig syn eller urskiljning om vem som är vem här. Det är totalt ointressant för mordet i sig om bilderna är fejkade eller hur fan hon tog sig hit eller när.

Det intressanta är brottet i sak nämligen hur hon mördades och av vem. Ämnet har fullständigt skenat ur och nivån är under all kritik.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-05-08 kl. 23:53.
Citera
2014-05-08, 23:35
Medlem
Angående bilden på flicka som står i en ruin och pekar:

Jag uppfattar den som manipulerad (ett klippcollage där t ex en annan "rundare" flickas huvud klippts ihop med Yaras cerise-rosa jacka).
Citera
2014-05-08, 23:47
Medlem
MossTrumss avatar
Har inte Facebook men undrar om R*mi *shoor, Rotterdam, Netherlands, som gillat en bild på M*dleen Aln*jjar's fotoalbum är densamme som den i Karlskrona, Sverige? Bilden som gillades är lite kul (hmm) för alla som spekulerat om hans inkomster. Länk: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=228287620688230&set=pb.100005209812 622.-2207520000.1399584403.&type=3&permPage=1

* = a
Citera
2014-05-08, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Watson
Jag tycker nog att det är Yaras syster vid den bombade skolan. Båda har kanske fått likadana jackor.

Syskonen

Den ena har en kraftigare kropps- och ansiktsform, den andra Yara är mycket spensligare byggd. Men det kanske spelar mindre roll.
Citera
2014-05-08, 23:51
Medlem
Denna oerhörda tragedi är bara toppen på isberget, det kom i dagen för att just denna flicka fick sätta livet till och det finns många fler som både är pigor och behandlas som boskap.

Problemet är att myndigheterna vågar inte kontrollera, vågar inte följa upp, vågar egentligen ingenting för de anställda är livrädda för "rasistkortet", ja precis så långt har det gått idag i sverige så får barn vara handelsvara och pigor.

Ingen vågar ifrågasätta vem barnet är, varifrån, hur etc. MigV stämplar in vuxna och familjen med ytterst naiv kontroll om sanning mm. Stämpla PUT och håll käft.

Mitt inlägg är inte OT för samhället stämplar sig förbi kontrollen istället för att utföra den som sig bör. Flickan var av invandrarbakgrund, då vågar inte skola o myndighet att verkligen ta tag i saken för just "rasistkortet" kommer upp som ett brev på posten. Hennes liv hade ej behövt förspillas p.g.a. politiker och en naiv hållning till vad som händer i verkligheten.

Denna flicka och hennes liv togs av GM men också av ett samhälle som inte ställer krav på alla medborgare och framförallt dem som kommer till landet med visionen att vara ärlig och uppriktig, så är inte fallet vilket är väl känt.

Åklagarens beskrev så man förstår att detta är ingen kindpuss utan flickan har blivit utsatt för jävligt grovt våld. Problemet är väl att "signa" in GM för lagen är inte så tydlig då det gäller fler misstänkt GM än en som varit delaktig. Jag är rädd att båda går fri för mord om inte polisen har bra teknisk bevis, deras insats på brottsplats kan vara avgörande.

Glömde tillägga, Therese och grannen som vågade och gjorde det, anmälde missförhållandena som de misstänkte med väl grund. Rosor.
Senast redigerad av ToZon 2014-05-08 kl. 23:53.
Citera
2014-05-08, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men herregud vet man inte ännu vilka som är syskon? Skolans bild så är det Yara. Och den sk systern är också Yara. Den med mer hull är inte Yara.
Det ser inte ut som man har vare sig syn eller urskiljning om vem som är vem här. Det är totalt ointressant för mordet i sig om bilderna är fejkade eller hur fan hon tog sig hit eller när.

Det intressanta är brottet i sak nämligen hur hon mördades och av vem
.

Om någon har ägnat tid åt att klistra in Y*R* i en autentisk bild från en skolbombning
där hon inte befann sig och sedan handa över det till en journalist för publicering.

Ett scenario jag har svårt att föreställa mig. Men om. Så är det svårt att säga att det inte är intressant för fallet.

I övrigt självklart har du rätt om hur och av vem. Och att det börjar bli rörigt.
Citera
2014-05-09, 00:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Om någon har ägnat tid åt att klistra in Y*R* i en autentisk bild från en skolbombning
där hon inte befann sig och sedan handa över det till en journalist för publicering.

Ett scenario jag har svårt att föreställa mig. Men om. Så är det svårt att säga att det inte är intressant för fallet.

I övrigt självklart har du rätt om hur och av vem. Och att det börjar bli rörigt.

Vad betyder det för själva mordet i så fall det är väl en rimlig fråga eller?
Vem bevisar att bilden är manipulerad? Jag har tittat och ser inte det. Jackan osv det har dom vissa tider om året även i Gaza, så det säger inget.

Det är inte rätt att hänga ut fel barn här-.
Citera
2014-05-09, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Denna oerhörda tragedi är bara toppen på isberget, det kom i dagen för att just denna flicka fick sätta livet till och det finns många fler som både är pigor och behandlas som boskap.

Problemet är att myndigheterna vågar inte kontrollera, vågar inte följa upp, vågar egentligen ingenting för de anställda är livrädda för "rasistkortet", ja precis så långt har det gått idag i sverige så får barn vara handelsvara och pigor.

Ingen vågar ifrågasätta vem barnet är, varifrån, hur etc. MigV stämplar in vuxna och familjen med ytterst naiv kontroll om sanning mm. Stämpla PUT och håll käft.

Mitt inlägg är inte OT för samhället stämplar sig förbi kontrollen istället för att utföra den som sig bör. Flickan var av invandrarbakgrund, då vågar inte skola o myndighet att verkligen ta tag i saken för just "rasistkortet" kommer upp som ett brev på posten. Hennes liv hade ej behövt förspillas p.g.a. politiker och en naiv hållning till vad som händer i verkligheten.

Denna flicka och hennes liv togs av GM men också av ett samhälle som inte ställer krav på alla medborgare och framförallt dem som kommer till landet med visionen att vara ärlig och uppriktig, så är inte fallet vilket är väl känt.

Åklagarens beskrev så man förstår att detta är ingen kindpuss utan flickan har blivit utsatt för jävligt grovt våld. Problemet är väl att "signa" in GM för lagen är inte så tydlig då det gäller fler misstänkt GM än en som varit delaktig. Jag är rädd att båda går fri för mord om inte polisen har bra teknisk bevis, deras insats på brottsplats kan vara avgörande.

Glömde tillägga, Therese och grannen som vågade och gjorde det, anmälde missförhållandena som de misstänkte med väl grund. Rosor.
Håller med dig till ett par hundra %
Tyvärr så har våra politiker tydligt deklarerat att sverige respekterar alla kulturer och att vi inte får ha åsikter om hur de behandlar sina egna här i landet.
Tack vare det så finns rasist stämpeln som verktyg för nysvenskar att slippa insyn.
Citera
2014-05-09, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom

Dessvärre tror jag det kommer att bli än mer rörigt.

Men spekulation gör det inte mindre rörigt. Innan mer fakta kommer på bordet, blir det bara värre.

Tänker jag. Och lägger ner tills mer fakta dyker upp.
Citera
2014-05-09, 00:08
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
En dum fråga:

Kan man sekretessbelägga en dödsorsak i fup?
Citera
2014-05-09, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vad betyder det för själva mordet i så fall det är väl en rimlig fråga eller?
Vem bevisar att bilden är manipulerad? Jag har tittat och ser inte det. Jackan osv det har dom vissa tider om året även i Gaza, så det säger inget.

Det är inte rätt att hänga ut fel barn här-.

Jag tycker det är en onödig diskussion eftersom det tar massa tråd om saker ska gå framåt.
Och just för stunden är det väl inte aktuellt med bilden.
Citera
2014-05-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dessvärre tror jag det kommer att bli än mer rörigt.

Men spekulation gör det inte mindre rörigt. Innan mer fakta kommer på bordet, blir det bara värre.

Tänker jag. Och lägger ner tills mer fakta dyker upp.

Men var det inte precis det som var teorin utifrån att flera vara misstänksamma? Själv undviker
jag bildmaterialet för att det är så vanskligt. Men nu blir det diskussion om diskussionen...
Är väl bara att gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in