2014-04-30, 15:57
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Den är inte officiell på något sätt utan skapad av någon som inte har med FB att göra.
Borde man inte försöka "stoppa" den sidan?
Man kan lätt tro att den är FB:s officiella sida.
Har vid något tillfälle varit inne på den när forumet legat nere för att se om det läggs ut info och då upptäckt att det förekommer outningar eller försök till outningar sammankopplingar av nick med irl-personer.

Frågan är kanske något OT här, men eftersom det efterfrågas en extern sida där man kan gå ut med info om driftläge.
2014-04-30, 16:57
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
...

Frågan är kanske något OT här, men eftersom det efterfrågas en extern sida där man kan gå ut med info om driftläge.

Det är jävligt lätt att lösa. Lägg ut driftinfo på flashback.se.
2014-05-03, 23:33
Medlem
På indexsidan för Flashback ser man de forum som finns och där visas också senast aktiva tråd i delforumet. Problemet är bara att när en tråd raderas så ligger fortfarande den tråden kvar på indexsidan som senaste aktiva (om den var senast aktiva innan raderingen) tråd tills någon skriver något i en annan tråd. Detta gör att att man fortfarande kan klicka på trådnamnet, men bara för att få fram ett meddelande om att trådlänken inte är giltig. Detta gäller i alla fall för forumet Flashback.
2014-05-04, 00:11
Medlem
Varför har användare kichko över 4 miljoner postar, enligt hans sida så har han gjort över 800 000 poster/dag. Men kollar man hans statistik så har han bara två stycken. Mycket mysko.

#klichko
2014-05-04, 00:21
Medlem
Kuittsas avatar
Det är en gammal bugg som uppstår när postcounten hamnar på minus.

https://www.flashback.org/sok/postcount+p%C3%A5+minus?f=29
2014-05-08, 17:40
Medlem
Jag har lyckats sätta en moderator på ignore, vilket vad jag förstår inte ska gå att göra i normala fall. Det rör sig om den nyutnämnde moderatorn hazzo, och han hamnade på ignore-listan innan han var moderator.
2014-05-08, 17:58
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U.Yojimbo
Jag har lyckats sätta en moderator på ignore, vilket vad jag förstår inte ska gå att göra i normala fall. Det rör sig om den nyutnämnde moderatorn hazzo, och han hamnade på ignore-listan innan han var moderator.
Nice bugg!

Det är så att funktionen själv inte sätter av moderatorn ifrån ignore-listan utan endast stoppar dig från att sätta dit en användare med moderatorstatus.

Hade varit intressant att se vad som skulle hända om hazzo skulle skicka en varning till dig. Användare på ignore-listan kan inte ens skicka PM. Bugbounty någon?

Edit: jag kunde också lägga till han på ignore.
Senast redigerad av .Chloe 2014-05-08 kl. 18:11.
2014-05-08, 21:56
Medlem
Ja det var konstigt. Provade med ett gäng andra moderatorer, inga gick att ignorerara. Men hazzo hamnade på ignore
2014-05-09, 00:15
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K
Ja det var konstigt. Provade med ett gäng andra moderatorer, inga gick att ignorerara. Men hazzo hamnade på ignore
Nu är jag helt ute och gissar, bara så ni vet. Min teori är, just det, teoretisk.

Nya moderatorer placeras i en speciell grupp för nya moderatorer. Dessa behöver gå igenom test och prov för att accepteras som fullvärdiga. Under denna tid kanske dessa inte har full tillgång till Outlaw och specifika moderatorsverktyg. Gissningsvis, som så många gånger förr, har inte administratörerna ställt in alla gruppers inställningar fullt korrekt från början - vilket ger att just den gruppen som hazzo nu ligger i (pre-mod) kan placeras på ignore. Moderatorer (i vBulletins mening, förinställt) kan per default inte placeras på ignore, så detta är ett bevis på att något liknande föreligger. När hr. hazzo passerat intagningsproven (remember Lundsbergs?) förflyttas han / hon / den / det sannolikt till rätt grupp och ignore ... ignoreras - eftersom PM från moderatorer och administratörer alltid passerar det fiktiva filter som ignorera innebär.

My five cents.
2014-05-13, 13:56
Medlem
Skidaddles avatar
Det verkar vara nån bugg med prenumerationer.

Jag har tråden om den 8-åriga flickan i Karlskrona på prenumerationer. Men när jag trycker på den länken skickas jag till tråden om den 21-åriga pedofilen i Högsby.
2014-05-14, 13:51
Tekniker
kookamungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Det verkar vara nån bugg med prenumerationer.

Jag har tråden om den 8-åriga flickan i Karlskrona på prenumerationer. Men när jag trycker på den länken skickas jag till tråden om den 21-åriga pedofilen i Högsby.

Det ska bara ha varit så under en kort tid p.ga databasarbete. Ser det korrekt ut nu?
2014-05-14, 14:09
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nu är jag helt ute och gissar, bara så ni vet. Min teori är, just det, teoretisk.

Du kan mycket väl ha rätt. Dessutom är det så man som admin oftast hanterar nya moderatorer innan man vet om nya moderatorer har blivit varma i kläderna.

Man ger nya moderatorer rättighet att testa olika funktioner i olika testforum så att man behärskar att splitta, sammanföra, flytta, låsa, radera och editera trådar/inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in