๋Jag är medborgare i Sverige- Sverige är medlem av EU (trots att jag röstade nej

). Vår utrikesminister var intitativtagare till Eastern Partnership. Han åkte skytteltrafik till Maidan och är en av kuppregimens främsta beskyddare. Samtidigt som SD jagas med blåslampa i Sverige, ser man fullstä'ndigt bort från att i Ukraina har den regering vi stödjer, ledamöter som får Jimmie Åkesson att framstå som en snövit ängel. Mina politiker medverkar i den dubbelmoral som har blivit ett kännetecken för USA/EU/Nato.
Sverige är mitt land, inte Ryssland. Putins inrikespolitik intresserar mig inte.
Det som intresserar mig är vad som händer i Ukraina och varför det händer, därför att vi har fingrarna i kakburken, precis som vi hade i Libyen.
Vi sägs leva i ett fritt land med en fri press, men detta är en schimär. Efter att ha varit journalist i herla mitt yreksverksamma liv, skäms jag idag över hur vår gammalmedia behandlar nyheter från Ukraina, Syrien och tidigare Libyen. Jag ställer krav på att få en allsidig belysning för att kunna skaffa mig en uppfattning i SVENSK MEDIA.
Jag har tidigare skrivit att man måste läsa många olika media i dag för att kunna bilda sig en uppfattning, inte minst alternativ media.
EU klarar inte att ta hand om sina medbortgare idag. Varför denna kåthet på att knyta till sig nya länder, som kommer att bli bidragstagare under överskådlig tid?
Varför denna kåthet från USA/EU/Nato att expandera, bygga nya baser och provocera?
Ja, jag är Putin-kramare av en anledning och det var bra att nån äntligen satte ner foten och sa stopp, hit men inte längre.
Min förhoppning har varit att våra politiker kliver ur sandlådan och sätter sig ner och pratar. Det dör redan för mycket folk för denna kåthet på land som finns inom USA och dess lydstater.