2014-05-03, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Vem är det som ljuger och är hjärntvättad?

http://lmgtfy.com/?q=ryska+soldater+p%C3%A5+krim

Börja med No.1 läs ett par gånger, så...
Ryssarna var, och är på Krim..., de kom inte ditt, de var där...(menar armé, och baser)
Som amerikaner i Japan, Tyskland,Italien.....bla bla
2014-05-03, 23:32
Medlem
Tyvärr tror dom flesta i tråden på den svenska propagandan.

Vill man förstå vad som händer bör man läsa uppgifter från Ukrainas invånare via oberoende skribenter.
Citat:
Det som rapporteras i svenska medier har mycket lite med verklighetens Ukraina att göra. Det skriver Mario Sousa, som står i ständig kontakt med invånare i Ukraina.

Det är beklämmande att en svensk journalist inte reagerar över att en rik man ger sig rätten att skaffa en egen armé bortom samhällelig kontroll och lagar. En man som tack vare att han är rik och har en privatarmé dikterar vad folk i staden ska göra och inte göra.

Sveriges radios rapportering om Ukraina har fullständigt kollapsat. Enligt Kristian Åström är det lugnt i Dnipropetrovsk och han gläder sig åt att Jurij Bereza säger att de ska försvara staden om Ryssland anfaller.

Rasistiska angrepp på den del av befolkningen som har ryska som modersmål tillhör vardagen.

http://proletaren.se/utrikes-europa/fascister-till-angrepp-i-ostra-ukraina
2014-05-03, 23:41
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katoman
Dom gör motstånd mot NWO och visar förakt mot junta. Mer än så kan man inte begära som nationalist.

Exakt.
Jag är nationalist men jag sympatiserar definitivt inte med kuppmakarna som har tagit makten i Kiev.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Nu skrev jag ju att OM Ryssland börjar bråka med Baltikum så tycker jag att man ska a-bomba dom. Då blir det ju ryssarnas val om hur de ska ha det. Baltstaterna ser jag som våra vänner. Helst vill jag ha ryssarna som våra vänner oxå men de är inte att lita på det visar historian och var klok stat bör ha teknologin. Och kunnandet att kunna plocka ihop ett par stridsspetsar, bra missiler och bomber på ett par timmar bör var klok stat ha. Vet inte hur det är ställt för Sverige med den saken men i och med att vi kan bygga hyfsade jetplan och ha pysslat en hel del med kärnkraft så finns förhoppningsvis det kunnandet här.

Även om Sverige skulle skaffa sig kärnvapen så har Ryssland oerhört mycket mer. Därmed så kan vi inte hota dem med dessa. Det vore löjligt att ens försöka. Då har jag inte ens gått in på luftvärnssystem och annat. Att ha en kärnladdning är en sak. Man ska kunna leverera den också. Ända fram till målet. Folk tycks tro att kärnvapen, det är så enkelt, med dem kan man spränga bort hela länder, vem som helst kan skjuta dem från en sida av jorden till den andra m.m. Otroligt.

För övrigt så har jag hellre ryssarna till vänner än opålitliga balter.
2014-05-03, 23:43
Medlem
venems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Enligt brittiska The Guardian som hade reportrar på plats så förekom skottlossning och kastande av Molotovcocktails från taket av den aktuella byggnaden i samband med att branden uppstod.

http://www.theguardian.com/world/2014/may/02/ukraine-dead-odessa-building-fire
.

Lika pålitligt som Fox news...e det så svårt att kolla på videor?
2014-05-03, 23:46
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Tyvärr tror dom flesta i tråden på den svenska propagandan.

Vill man förstå vad som händer bör man läsa uppgifter från Ukrainas invånare via oberoende skribenter.

Och då länkar du till proletären, helt makalöst

2014-05-03, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kastabollen
Vi behöver inte reagera. Ukrainarna kan själva jaga iväg de ryska feministerna. Vad för hjälp skulle Sverige *skratt* kunna bistå med?

Vad för hjälp skulle Sverige *skratt* kunna bistå med? Hmmmm....
Calles kaviar blogg kanske? Mannen är en biologisk olycka.
2014-05-03, 23:55
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Och då länkar du till proletären, helt makalöst

Jag var i kontakt med en i södra Ukraina. "Vanligt folk", d v s de som inte springer runt och slåss på gatorna, är oerhört rädda och ledsna.

De vill inte ha bråk. Vari ligger att området ska fortsätta tillhöra Ukraina.
2014-05-03, 23:55
Medlem
LFEs avatar
Proletären är vida känd inom kultur- och politik-kretsar som en tidning som håller en viss klass. Men för dig spelar det ingen roll ifall du kan eller inte kan motbevisa något som sägs i tidning. För dig handlar det om att skjuta budbäraren.

Det som dock kommer ur liberala uttalat liberala tidning så som Expressen och Dagens Nyheter det ska sväljas utan att ifrågasättas.
2014-05-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Proletären är vida känd inom kultur- och politik-kretsar som en tidning som håller en viss klass. Men för dig spelar det ingen roll ifall du kan eller inte kan motbevisa något som sägs i tidning. För dig handlar det om att skjuta budbäraren.

Det som dock kommer ur liberala uttalat liberala tidning så som Expressen och Dagens Nyheter det ska sväljas utan att ifrågasättas.

?

SVD?
Aftonbladet?

Det finns idag ingen svensk press som rapporterar från Ukraina annat än i andra hand.
2014-05-04, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag var i kontakt med en i södra Ukraina. "Vanligt folk", d v s de som inte springer runt och slåss på gatorna, är oerhört rädda och ledsna.

Jag var i kontakt med några i östra Ukraina och de skiter i ditt "vanligt folk", är rädda och vill att fascisterna lämna de i fred.
2014-05-04, 00:17
Medlem
Citat:
Det är inte tänkbart att det är med Putin lakejerna den stora korruptionen kommit?

Hej,

Det fanns redan innan.

Citat:
Man skulle ju tänka sig att kolla med Polacker, Estländare, Letter osv om de är vansinnigt missnöjda med EU Tror faktiskt majoriteten som protesterade på madjan faktiskt hade koll utanför Ukraina men det kan man knappast anklaga Putinisterna för

Ja, det kan man.
Men Polen ska vi nog inte blanda in.
Polackerna står sig bra rätt bra utan våran hjälp idag.

Tja, verkar vara skit det dem hade.

EU, tja..

Ryssland är i alla fall bekant.
2014-05-04, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye

Kan bekräfta det fetmarkerade. Alla är dessutom rädda och ledsna av olika anledningar. Vissa p.g.a. revolutionen (Majdan), nationalisterna och våldet andra p.g.a Janukovytj, förlusten av Krim, dödsfallen etc. Landet tycks befinna sig i ett slags post-traumatiskt tillstånd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in