2014-05-08, 17:03
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstein
Jag fick precis en inbjudan till Curse Voice! Det ska bli kul och se om det är bättre än Skype.

Haha, open beta har redan kommit
Citera
2014-05-08, 17:29
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Ja, det beror ju helt på en själv hur man sweepers man ser. Skriver man redan level 1 att junglare & supporten ska ha en röd trinket när de går b runt ~lvl 6 så brukar det oftast lösa sig & det händer faktiskt att jag som AD carry också köper röd trinket bara för att göra det lättare att ganka.
Det är ju faktiskt rätt stor skillnad på en Shen-gank & en vanlig jungle gank, medans Shen bara tpar in och ger en sköld och gör vääldigt lite damage så kan en jungare göra mycket, mycket mera damage & på så sätt får man helt enkelt av en lyckad gank. Det är ju bara att titta på hur mycket en Kha/Lee/Panth/Wukong kan göra i damage gentemot Shen..
Det är möjligt att spelare säger det i början av spelet i lägre elo, min erfarenhet är att dom älskar att berätta för alla hur dom skall spela i low elo. Själv har jag aldrig sett någon säga så, men det kanske löser sig. Jag brukar köpa sweeping lens runt lvl 6 (delvis på grund av att jag glömmer att använda warding totem), men jag är i minoritet. Mitt argument angående Shen baserades på att det är mycket lägre risk för countergank om shen tpar in än om junglaren ska ganka.
Citat:
Nja, det är nog tvärt om. Även om man tror att Soraka saknar kill-pressure så gör hon faktiskt inte det, låter man hon Starcalla en för många gånger i rad blir det väldigt mycket damage snabbt som man faktiskt inte tror ska komma. Resterande saker var det jag precis skrev, medans du insisterande på att han skulle försöka få shen fed. För övrigt så var det tvärt om lanen spelades (Han junglade med Shen Top).
Nu blir jag förvirrad. Jag uppfattade från början att han som skrev inlägget junglade och att han spelade med någon random Shen top lane, var det tvärt om? I min värld är inte hög sustained damaged=kill pressure. Burst damage/gap closers/cc innebär hög kill pressure i min värld. Självklart kan shen spela lanen skitdåligt och underskatta hennes damage, men detta kan hända i vilken lane som helst där spelaren är tillräckligt dålig. Shen har också en escape+shield, så jag står fast vid att Soraka har låg kill pressure på Shen, därmed sagt att hon troligtvis får fler cs än Shen.
Citat:
Det är väl klart att det är vanligare botlane wardare djupare (För båda två är mera squishy), men du kan fortfarande inte komma ifrån att både top & mid kan warda djupt och att det suger lika hårt att försöka ganka dem. Oftast så är det väl max till level 6 båda spelarna botlane har gula trinkets & ingen röd trinket men runt level 6-7 så har dem flesta supports varken en Trinket eller en sighstone så det är sjukt lätt att få av bra ganks just då. Även om en support köper mera average wards än en "vanlig" laner så kan knappast en Support warda upp varje gank-patch innan dem har sighstone hur mycket man än vill att det ska gå så är jättesvårt att få det gjort, speciellt i soloq.
Självklart så är det så att det är lättare att ganka mid i det fallet, men om man nu är bra på league så möter man också bra spelare & då har det andra lagets junglare också räknat ut att du har större kill-potential midlane än toplane och är närmare midlane än toplane och är beredd på en counter-gank. Detta gör att dina 80% midlane kanske är närmare 20-40% & mera likt toplane just för deras junglare är super-beredd på en midlane gank.
Jag håller med lvl 6-7, förutsatt att supporten gör som du skriver (vilket är ganska vanligt) är en bra stund att ganka. Warda varje path är svårt, men du som junglare får då gissa vilka som är warded och vilka som inte är det, ibland går det, ibland går det inte. Mid lane har (vanligtvis) högre snowball potential och är dessutom närmare till dragon (och har fortfarande enligt vad du skrev ovan något högre sannolikhet för lyckad gank), så jag hade fortfarande valt mid lane.[/quote]

Citat:
Du sa det inte ordagrant men du syftade på det. Njae, det går fortfarande diskutera vissa saker men väldigt många saker beror faktiskt på & det är inte speciellt smart att försöka generalisera när det finns folk i lägre divisioner som faktiskt följer det man säger till punkt & pricka.
Nej jag syftade inte på det, men du kanske uppfattade det så. Jag skrev heller inte att det alltid var bättre att ganka vinnande lanes. Tråkigt om någon i low elo uppfattar det så, sjunkande läsförståelse (http://www.st.nu/opinion/ledare/ungas-lasforstaelse-sjunker) kanske spelar en roll.
Citera
2014-05-08, 17:48
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis
Det är möjligt att spelare säger det i början av spelet i lägre elo, min erfarenhet är att dom älskar att berätta för alla hur dom skall spela i low elo. Själv har jag aldrig sett någon säga så, men det kanske löser sig. Jag brukar köpa sweeping lens runt lvl 6 (delvis på grund av att jag glömmer att använda warding totem), men jag är i minoritet. Mitt argument angående Shen baserades på att det är mycket lägre risk för countergank om shen tpar in än om junglaren ska ganka.

Nu blir jag förvirrad. Jag uppfattade från början att han som skrev inlägget junglade och att han spelade med någon random Shen top lane, var det tvärt om? I min värld är inte hög sustained damaged=kill pressure. Burst damage/gap closers/cc innebär hög kill pressure i min värld. Självklart kan shen spela lanen skitdåligt och underskatta hennes damage, men detta kan hända i vilken lane som helst där spelaren är tillräckligt dålig. Shen har också en escape+shield, så jag står fast vid att Soraka har låg kill pressure på Shen, därmed sagt att hon troligtvis får fler cs än Shen.

Jag håller med lvl 6-7, förutsatt att supporten gör som du skriver (vilket är ganska vanligt) är en bra stund att ganka. Warda varje path är svårt, men du som junglare får då gissa vilka som är warded och vilka som inte är det, ibland går det, ibland går det inte. Mid lane har (vanligtvis) högre snowball potential och är dessutom närmare till dragon (och har fortfarande enligt vad du skrev ovan något högre sannolikhet för lyckad gank), så jag hade fortfarande valt mid lane.

[/quote]
Skulle väl säga att båda har nära nog noll kill pressure bara Shen fattar att han inte ska låta soraka stacka sin q på honom. Däremot vinner ju soraka lanen eftersom hon konstant kan pusha o shen kommer tappa cs under torn (såvida inte Shen får en massa ganks och landar sin taunt, då borde soraka vara körd).
Citera
2014-05-08, 18:02
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDront
Skulle väl säga att båda har nära nog noll kill pressure bara Shen fattar att han inte ska låta soraka stacka sin q på honom. Däremot vinner ju soraka lanen eftersom hon konstant kan pusha o shen kommer tappa cs under torn (såvida inte Shen får en massa ganks och landar sin taunt, då borde soraka vara körd).
Det var ungefär det jag skrev. Du omformulerar bara det jag skrev.
Citera
2014-05-08, 18:49
Medlem
Caprice110s avatar
Vad tycker ni om ändringarna?

Jag stör mig något förbannat på riot och vad de gör med kassadin :@ Från att vara OP till mer eller mindre värdelös till att bli bra igen så nerfar de kassadin igen.

Känns som det var en väldigt hård nerf då de sänkte ap ratio från .8 till .3 (har jag för mig) samtidigt sänker de basic dmg på den. Hade det inte räckt att enbart sänka ration?

Vilka vinner all-star då?
Citera
2014-05-08, 18:58
Medlem
irkens avatar
Citat:
Spelar väl ingen roll om det är i bronze nivå eller i diamond nivå, när jag spelar har mitt lag 3 sweepers vid level 9 & det gör det ju rätt lätt att ta bort wards. Jojo, det är klart att det är mycket lägre risk för en counter-gank men det är ju knappast så att Shen kommer göra så där supermycket när en lane ligger efter i och med att han är så pass tanky.

Citat:
Nejdå, du uppfattade det rätt men ditt första inlägg Det här så skrev du ju ungefär "Ganka Shen så kan han ulta bot" och i ett annat inlägg (Det här så skrev du ifrån Sorakas synpunkt & att man inte ska ganka toplane alls. Försök bestäm dig om man inte ska ganka top eller inte..? Det jag menade med hög sustained damage & kill pressure är att Shen kommer behöva stå inom Sorakas Starcall range när han ska försöka ta någon CS & därav kommer ta väldigt mycket free damage vilket i längden gör att han både kommer tappa CS & mycket hp. Sure, han spelar kanske dåligt men det finns ju egentligen inget han kan göra emot det när det väl händer.

Citat:
Jag håller med lvl 6-7, förutsatt att supporten gör som du skriver (vilket är ganska vanligt) är en bra stund att ganka. Warda varje path är svårt, men du som junglare får då gissa vilka som är warded och vilka som inte är det, ibland går det, ibland går det inte. Mid lane har (vanligtvis) högre snowball potential och är dessutom närmare till dragon (och har fortfarande enligt vad du skrev ovan något högre sannolikhet för lyckad gank), så jag hade fortfarande valt mid lane.
Fast man behöver ju inte gissa speciellt mycket faktiskt då dem som spelar botlane rätt ofta (I varje fall jag) skriver "Tri ward 9:44" eller när den går ut & faktiskt försöker timea och hålla reda på när & vart wards hamnar. Det är klart att om man varken timear eller säger vart det är wardat att det är skitsvårt att försöka ganka men å andra sidan så kanske man ska försöka ganka någon som är intresserad utav att bli gankad då också.

Citat:
Nej jag syftade inte på det, men du kanske uppfattade det så. Jag skrev heller inte att det alltid var bättre att ganka vinnande lanes. Tråkigt om någon i low elo uppfattar det så, sjunkande läsförståelse (http://www.st.nu/opinion/ledare/ungas-lasforstaelse-sjunker) kanske spelar en roll.
Så du menar alltså att det här;
inte syftar på det?
Citera
2014-05-08, 19:19
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Det var ungefär det jag skrev. Du omformulerar bara det jag skrev.
Eftersom jag var den som från början tog upp lanes med hård engage vs soraka tänkte jag försöka förklara det lite mer utförligt, alltså varför jag inte menade shen. Nu orkade jag inte läsa igenom hela ditt inlägg men jag såg bara att du skrev att soraka inte skulle stacka q och att shen skulle torska lanen, inte varför. Därför tänkte jag fylla ut lite med varför shen inte vinner lanen. Har du något problem med det är det bara att rapportera mitt inlägg.
Citera
2014-05-08, 19:46
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Spelar väl ingen roll om det är i bronze nivå eller i diamond nivå, när jag spelar har mitt lag 3 sweepers vid level 9 & det gör det ju rätt lätt att ta bort wards. Jojo, det är klart att det är mycket lägre risk för en counter-gank men det är ju knappast så att Shen kommer göra så där supermycket när en lane ligger efter i och med att han är så pass tanky.
Jag tror att spelare i olika elos behandlar vision control olika. I elon jag spelar ser jag ytterst sällan 3 sweeping lenses. Senaste gamet jag spelade hade jag sweeping lens i mitt lag och supporten i motståndarlaget en sweeping lens, alltså totalt två lenses i ett helt game. Om shen kan döda bot lane beror på vad han har byggt (ligger han långt före Soraka kan wits end vara ett bra item). Men han behöver inte kunna döda bot lane med sin ult för att det ska vara värt att campa Shen. Har Shen mycket guld kan han zona ut fiendens adc i teamfights och så länge han kan göra det i teamfights så spelar det inte så stor roll hur fed fiendens adc är, så länge shen kan zonea ut den och tradea 1 för 1. [/quote]

Citat:
Nejdå, du uppfattade det rätt men ditt första inlägg Det här så skrev du ju ungefär "Ganka Shen så kan han ulta bot" och i ett annat inlägg (Det här så skrev du ifrån Sorakas synpunkt & att man inte ska ganka toplane alls. Försök bestäm dig om man inte ska ganka top eller inte..? Det jag menade med hög sustained damage & kill pressure är att Shen kommer behöva stå inom Sorakas Starcall range när han ska försöka ta någon CS & därav kommer ta väldigt mycket free damage vilket i längden gör att han både kommer tappa CS & mycket hp. Sure, han spelar kanske dåligt men det finns ju egentligen inget han kan göra emot det när det väl händer.

Jag har varit bestämd från början, om du läser om mina inlägg kanske det blir tydligare, eller så uttryckte inte jag mig tillräckligt tydligt. I ett tidigare inlägg utgick jag ifrån att shen var purple side.
Purple side junglaren bör ganka top lane så att shen blir fed. Blue side junglaren bör ganka bot lane och ibland mid lane, purple side junglaren bör inte ganka top lane. Jag skrev också någon rad om hur lite kill pressure Soraka har på Shen, jag förklarade helt enkelt en lane matchup (utan att bli förvirrad vem som spelade i vilket lag).

Citat:
Fast man behöver ju inte gissa speciellt mycket faktiskt då dem som spelar botlane rätt ofta (I varje fall jag) skriver "Tri ward 9:44" eller när den går ut & faktiskt försöker timea och hålla reda på när & vart wards hamnar. Det är klart att om man varken timear eller säger vart det är wardat att det är skitsvårt att försöka ganka men å andra sidan så kanske man ska försöka ganka någon som är intresserad utav att bli gankad då också.
Här kommer skillnaden mellan diamond och möjligtvis in. Jag har spelat runt 3 ranked games per dag i diamond dom senaste veckorna (omkring 5 veckor), och under all denna tid har jag inte sett någon tima en enda ward (jag gör det inte heller). Det händer ibland att folk använder den vanliga blå pingen på en plats och skriver "ward".
Citat:
Så du menar alltså att det här;
inte syftar på det?
Jag berättade vad han bör fokusera på. Han han frågat mig om han borde csa eller tradea hits när han lanar hade jag svarat att han bör fokusera på att ta creeps. Det betyder inte att det alltid är bäst att ta ett creep istället för att tradea hits. I ett senare inlägg skrev jag också:
"Spelar man mot bra spelare är det sällan en bra idé att ganka en bot lane som blir stompad." Då syftar jag inte på att han aldrig bör ganka lanes som förlorar, det jag skrev betyder helt enkelt inte det.
Citera
2014-05-08, 20:50
Medlem
Silversteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Haha, open beta har redan kommit
Jo, jag märkte det. Haha, silly me!
Citera
2014-05-10, 09:25
Medlem
soffsitss avatar
One For All: Mirror Mode Enabled on PBE!
http://community.pbe.leagueoflegends.com/en/c/champions-gameplay-feedback/kWgYoAq1-one-for-all-mirror-mode-enabled-on-pbe#
Citera
2014-05-10, 11:22
Medlem
Caprice110s avatar
Såg nu att de kommer sälja 2 for 1 runes mellan 24 maj till 7 juni. Det gäller både för IP & RP dock bara 1 och inte bundle för 2700 RP

Men räknade lite fort och såg att man tjänar på att köpa 2 for 1 för RP jämfört med att köpa bundle för 2700 rp

köper du 2 for 1 med RP får du 7 runes för 2360 jämfört med bundle för 2700 RP så man tjänar 340 RP

Sjukt nöjd att jag inte köpt runepages än XD

Vad tycker ni om Kassadin nu? efter de ändrat Q?

Btw spelar all star på patch 4.6? eftersom de ofta bannar kassadin
Citera
2014-05-10, 13:06
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
mötte precis en top soraka, och måste säga att det är det mest efterblivna jag sett. går inte att döda henne, så fort hon fått en athenes så spammar hon starfall och heals. försöker du gå på henne så har hon dragit 5 starfall innan du ens är framme + silence, så innan du kan dra spells har hon dragit totalt 7 starfalls och du är så gott som död.

endgame så hade soraka gjort mer dmg på champs än alla andra, helt efterblivet.

Har precis börjat spela Soraka, både support och solotop och jag måste säga hon är överfet. Riktigt jävla kul champ att spela när man börja lära sig lite combo´s och builds. Både att köra full on support och full AP är riiiiiiktigt roligt I synnerhet när folk inte riktigt är med på att hon kan bli tämligen op med full AP, dom bumrushar henne i tron om att hon kommer dö men som du säger, några Q, en E och heala sig sen spamma Q ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in