2014-05-08, 15:16
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
svammel och helt offtopic. Du börjar helt tappa fattningen nu eller? Håll dig till ämnet och bemöt med argument. Men de är väl slut?

--------------------------------------------------------------------------------

Putins personal djupt inne i Ukraina och värvar nya egna poliser:

https://www.youtube.com/watch?v=_gqK12jj6sg

Värt att fundera på i Maj 2014:
Vilka planer tror ni Putin har eftersom hans personal är djupt inne i Ukraina och aktivt värvar nya egna poliser?

Handfast bevis:
Vi vet nu att alla insurgents som bär det ryska orden bandet St George är värvade på direkt order av Putin. Hur många sådana har vi sett inne i Ukraina. Väldigt många. Hur många civilister som protesterar mot Kiev regimen UTAN dessa St George kan man se på youtube? Nästan inga = HELA UKRAINSKA UPPRORET SKER PÅ ORDER AV PUTIN

http://en.wikipedia.org/wiki/Order_of_St._George

--------------------------------------------------------------------------------
Du skriver om Putin i vartenda inlägg, du verkar helt fixerad av karln. Jag kan faktiskt inte förstå det. Putin har inte angripit Ukraina militärt, tvärtemot vad många verkade förvänta sig. Är inte det bra? De flesta tycker att det är bra om våld kan undvikas, men du verkar missnöjd och hittar nya beskyllningar mot Putin.
Det är klart att det går att hitta saker att beskylla Putin för, precis som det går att hitta saker att beskylla Kievjuntan för, Obama, Bildt osv. Det är i stort sett omöjligt att hitta någon fredsduva bland världens ledare idag.

Men nu verkar ju situationen kunna lugna sig i Ukraina, vi får hoppas att det håller i sig i alla fall. Så varför fortsätter du med Putin-hetsen? Man kan tro att du är besatt av Putin.
Senast redigerad av humanlife 2014-05-08 kl. 15:19.
2014-05-08, 15:34
Medlem
Pre 1914s avatar
Du har en snurrig dag idag. Krimbesättningen gjordes väl inte av några elitstyrkor, det var väl vanligt infanteri som redan var stationerat där.
Överstelöjtnanten i videon är en pensionerad rysk soldat boende i ukraina, som i samarbete med moskva eller inte, agerar i ukraina.

Edit: Du håller på att spamma sönder tråden. Det är många skribenter i tråden som rykt redan. Kan tänka mig att du är en av dem men under nytt nick. Fortsätter du så här försvinner du igen.
Senast redigerad av Pre 1914 2014-05-08 kl. 15:37.
2014-05-08, 15:35
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Men nu var det så att din kompis Delsbo tyckte att det var väldigt relevant att det inte fanns någon svensk press på plats i Ukraina, och jag motbevisade honom enkelt med flera exempel. Det var fyra dagar sedan.

Därefter började du yra om att det inte spelar någon roll eftersom alla västmedia är "judeägda", och du hade självklart fel även där. Så börjar du gå igång om att korrespondenter inte är viktiga alls... Snälla, hur ska ni ha det? Är det bra att ha korrespondenter på plats eller inte? Eller är det bara bra om RT har korrespondenter på plats? Är det bra med mångfald i mediavärlden, eller är det bra när en enda aktör styr alla stora ryska mediekanaler?

Ni är ju helt förvirrade.

Tillägg:
För övrigt kan en korrespondent på plats faktiskt ta reda på otroligt mycket. Tänk på hur många här som har hyllat Simon Ostrovskys rapporter i Vice News, till exempel. Och bara några dagar efter branden i Odessa skrev SvD:s korrespondent en enormt läsvärd artikel om vad som hände, där hon intervjuar representanter för båda sidorna: http://www.svd.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-ukrainakrisen_3529532.svd?sidan=3
Det är väl du som är förvirrad. Jag står inte för nån annan debattörs åsikter. Din tanke är den typiska personifiering och stereotypisering av debatten som högerfolk sysslar med. Därför vurpar hjärnan till ett personangrepp.

Glöm inte att argumentet gäller vilka fakta SVT inte ifrågasätter — jo de fakta som de fem stora förmedlar. En korrespondent skulle inte kunna ifrågasätta dessa köpta sanningar.

VAR är SVT korrespondenten nu då han kunde tala med separatisterna?
2014-05-08, 15:44
Medlem
Pre 1914s avatar
Du är snurrig. Vilka militära experter och var finns det information om vilka elittrupper som användes?
Har aldrig påstått att pensionären som för övrigt är 49 år, medverkade på krim. Han för ett eget krig i restukraina.
2014-05-08, 16:09
Medlem
bernad_laws avatar
Nej, det är INTE okej att upprepa samma inlägg hundra gånger. /Mod
2014-05-08, 16:28
Bannlyst
Israel var snabba med att skydda egna efter tragiska branden i Odessa ( staden har väldigt hög % judar)

the Israelis from the battalion "Alia" (ryskspråkliga /judar) har sagt att dom vill komma till platsen och garantera säkerhet efter att högerextremister hoppat på döda kroppar.

http://all-rss.com/item-1483191-israeli-battalion-alia-wants-to-force-ukraine-to-the-world-the-military-experts-of-immi grants-ready/#.U2uUevl_uHM

http://vimeo.com/16242391

Om inte dom litar på junta, varför ska pro-ryssar göra det.
2014-05-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seisma
Du drar likhetstecken mellan den bolsjevikstyrda sovjetunionen som efter bolsjevikrevolutionen år 1917 tog makten över Ryssland och sedan tog namnet Sovjetunionens kommunistparti, med dagens Ryssland under Putin!!?? Varför skulle Putin köra en bolsjevikisk repris ala´ Ungern och Tjeckoslovakien i Ukraina och utöva "ryskt" förtryck där som åren 1956 och 1968 i verkligheten var bolsjevikiskt förtryck av oliktänkande. Efter att ha frigjort sig från det bolsjevikiska förtrycket efter murens fall år 1989 eller rättare sagt först efter att President Vladimir Vladimirovitj Putin blev Rysslands president 31 dec 1999 har ryssarna blivit av med sin inre förtryckande bolsjevikiska fiende. Nu står bolsjevikerna återigen vid Kiev-porten och vill återigen få kontrollen över Ryssland via Ukraina. Som bekant räknas allmänt Pariskommunen år 1871 som den första kommunistrevolutionen (bolsjevikrevolutionen). Som bekant så tronar dessa idag i all välmående i Kina idag, vilket upprätthålls med terror mot det kinesiska folket och som stöds och stärkts av det dekadenta väst. Håll isär dessa begrepp om du fortsatt vill vara trovärdig.

Men Putin var ju bolsjevik och kommunist innan han blev president. Kappvändare brukar ju det kallas och inger ingen trovärdighet. Så Ryssland är i grunden ganska oförändrat sedan kommunismens dagar förutom lite tjockare fernissa och en något större frihet. Fast kommunist var man kanske för karriärens skull, utan partinål var det kört skulle jag tro.
2014-05-08, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katoman
Israel var snabba med att skydda egna efter tragiska branden i Odessa ( staden har väldigt hög % judar)

the Israelis from the battalion "Alia" (ryskspråkliga /judar) har sagt att dom vill komma till platsen och garantera säkerhet efter att högerextremister hoppat på döda kroppar.

http://all-rss.com/item-1483191-israeli-battalion-alia-wants-to-force-ukraine-to-the-world-the-military-experts-of-immi grants-ready/#.U2uUevl_uHM

http://vimeo.com/16242391

Om inte dom litar på junta, varför ska pro-ryssar göra det.
Sjuka nassar i ukraina, ukraina e nya nazityskland.
2014-05-08, 17:13
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannje
Sjuka nassar i ukraina, ukraina e nya nazityskland.

För att bemöta detta tramsiga påstående kan jag ju länka till följande sida:
https://globality.cc.stonybrook.edu/?p=1355

Friends of Putin on the Western Front

During the Cold War, supporters and many allies of the Soviet Union belonged to the radical left in Europe. Today, Russia’s supporters hail from the opposite wing, the trendy and fast rising Eurosceptics. Parties such as Golden Dawn in Greece, anti-Semitic and xenophobic Jobbik in Hungary, FPÖ in Austria, Lega Nord in Italy, the Front National in France, and Vlaams Belang in Belgium are united by their Eurosceptic views as well as their support for Putin’s Russia. Marine Le Pen and Geert Wilders pledged to “wreck” the EU from within, a statement that seems to embody Putin’s goals.

[...]

Peter Kreko from Political Capital argues that Russia seeks to build “party families” in Europe. He noted political consultations with Russian representatives prior to the creation of the European Alliance for Freedom in 2010.

The leader of the British National Party (BNP), Nick Griffin, visited Moscow in November 2013 along with the leader of Italy’s New Force and members of the Golden Dawn. A month later, Viktor Zubarev from Putin’s party, United Russia, visited the election congress of Italy’s Northern League. PVV’s Geert Wilders, FPÖ’s Heinz Strache, members of France’s Front National, Swedish Democrats, Belgium’s Vlaams Belang, were also present.

2014-05-08, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
För att bemöta detta tramsiga påstående kan jag ju länka till följande sida:
https://globality.cc.stonybrook.edu/?p=1355

Friends of Putin on the Western Front

During the Cold War, supporters and many allies of the Soviet Union belonged to the radical left in Europe. Today, Russia’s supporters hail from the opposite wing, the trendy and fast rising Eurosceptics. Parties such as Golden Dawn in Greece, anti-Semitic and xenophobic Jobbik in Hungary, FPÖ in Austria, Lega Nord in Italy, the Front National in France, and Vlaams Belang in Belgium are united by their Eurosceptic views as well as their support for Putin’s Russia. Marine Le Pen and Geert Wilders pledged to “wreck” the EU from within, a statement that seems to embody Putin’s goals.

[...]

Peter Kreko from Political Capital argues that Russia seeks to build “party families” in Europe. He noted political consultations with Russian representatives prior to the creation of the European Alliance for Freedom in 2010.

The leader of the British National Party (BNP), Nick Griffin, visited Moscow in November 2013 along with the leader of Italy’s New Force and members of the Golden Dawn. A month later, Viktor Zubarev from Putin’s party, United Russia, visited the election congress of Italy’s Northern League. PVV’s Geert Wilders, FPÖ’s Heinz Strache, members of France’s Front National, Swedish Democrats, Belgium’s Vlaams Belang, were also present.

Du kan inte jämföra konservativa nationalister med höger sektor som inte ändrats i någon riktning sedan 40 talet.Att i folkmobb ha ihjäl oliktänkande, är väldigt vidrigt beteende.
2014-05-08, 17:45
Medlem
OldWolfs avatar
๋Jag är medborgare i Sverige- Sverige är medlem av EU (trots att jag röstade nej ). Vår utrikesminister var intitativtagare till Eastern Partnership. Han åkte skytteltrafik till Maidan och är en av kuppregimens främsta beskyddare. Samtidigt som SD jagas med blåslampa i Sverige, ser man fullstä'ndigt bort från att i Ukraina har den regering vi stödjer, ledamöter som får Jimmie Åkesson att framstå som en snövit ängel. Mina politiker medverkar i den dubbelmoral som har blivit ett kännetecken för USA/EU/Nato.
Sverige är mitt land, inte Ryssland. Putins inrikespolitik intresserar mig inte.
Det som intresserar mig är vad som händer i Ukraina och varför det händer, därför att vi har fingrarna i kakburken, precis som vi hade i Libyen.
Vi sägs leva i ett fritt land med en fri press, men detta är en schimär. Efter att ha varit journalist i herla mitt yreksverksamma liv, skäms jag idag över hur vår gammalmedia behandlar nyheter från Ukraina, Syrien och tidigare Libyen. Jag ställer krav på att få en allsidig belysning för att kunna skaffa mig en uppfattning i SVENSK MEDIA.
Jag har tidigare skrivit att man måste läsa många olika media i dag för att kunna bilda sig en uppfattning, inte minst alternativ media.
EU klarar inte att ta hand om sina medbortgare idag. Varför denna kåthet på att knyta till sig nya länder, som kommer att bli bidragstagare under överskådlig tid?
Varför denna kåthet från USA/EU/Nato att expandera, bygga nya baser och provocera?
Ja, jag är Putin-kramare av en anledning och det var bra att nån äntligen satte ner foten och sa stopp, hit men inte längre.
Min förhoppning har varit att våra politiker kliver ur sandlådan och sätter sig ner och pratar. Det dör redan för mycket folk för denna kåthet på land som finns inom USA och dess lydstater.
2014-05-08, 18:10
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du skriver om Putin i vartenda inlägg, du verkar helt fixerad av karln. Jag kan faktiskt inte förstå det. Putin har inte angripit Ukraina militärt, tvärtemot vad många verkade förvänta sig.
Ditt minne är kort. För mindre än två månader sedan stal Putin Krim, med militära medel.

Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Du har en snurrig dag idag. Krimbesättningen gjordes väl inte av några elitstyrkor, det var väl vanligt infanteri som redan var stationerat där.
Fel. Det finns åtskilliga bevis på att det är olika Spetsnazregementen som ockuperade Krim. De verkar dock ha smugglats in via de ryska militärbaserna på halvön, eftersom inga rapporter om trupprörelser dök upp innan. För övrigt hade Ryssland inte rätt att ha vilka soldater som helst på de där baserna, utan enbart flottan resp. flygvapenpersonal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in