Citat:
Ursprungligen postat av
FJLG
Som jag förstår det menar hon att patriarkatet styr hur vi har sex. Att det mesta sex vi har iallafall heterosex beror på att vi växt upp i ett patriarkat vilket har påverkat oss i en viss riktning. Att den fria viljan när det kommer till sex är en illusion. haha, fattar ärligt inte allt hon skriver.
"Jag tänker bland annat på hur den obligatoriska heterosexualiteten gör att en som kvinna inte ser den erotiska potentialen i relationer med andra kvinnor, eftersom en är så inställd på att få bekräftelse och kärlek från män."
Hon kan uppenbart inte må bra, verkar vara väldigt bitter. Som sagt jag är feminist. Håller dock inte med om mycket hon säger. Man är två om att vilja ha sex och det oavsett om det är hetero eller homosexuellt sex. Jag känner mig inte förtryckt för att jag gör matlåda till min kille eller är den som skulle ta största ansvartet gällande städning vid ett eventuellt samboförhållande. Finns så mycket som är konstig med hennes åsikter. Sen ska hon absolut inte bli utsatt för hot för den sakens skull.
Om hon nu knullat så mycket som hon påstår så har hon ju vid sex med män blivit tvingad till samtliga samlag.
Sitter och kollar hennes blogg lite. Håller med om en del saker att H&M inte är de bästa för att deras kläder syddes av underbetalda kvinnor. Finns mycket sådant som inte är bra. Men så fort hon i bloggen blir ifrågasatt så vägrar hon svara på de frågorna. Hon anser att den som ställer frågan är cynisk, dryg eller något annat då de inte orkat läsa texten ordentligt eller inte förstår vad hon vill få fram. Läser texten om sexnegativa. Tjejer som hyllar den och håller med och tycker det är jobbigt då det i samhället är så laddat med sex, man ska ha sex, det ska vara ett mänskligt behov. Då är det ju den enskildes ansvar att ta åt sig eller inte om vad andra tycker och tänker om sex.
Ja jag personligen ser sex som ett behov jag har, sen hur ofta jag har sex det är skitsamma och det ska alla andra skita i också. Jag är otroligt tacksam att det idag finns en massa sexleksaker som jag kan använda mig av om jag blir sugen och inte kan ligga på riktigt. Vad andra anser om det och hur samhället ser på sex är fullständigt skitsamma enligt mig. Jag känner mig inte ett dugg förtryckt och har vad jag kan känna och tycka aldrig blivit tvingad till sex. Jag kan absolut ha haft sex eller vart nära att ha det vid tillfällen då jag varit för full och inte haft fullständig kontroll. Har dock aldrig blivit tvingad, utan det har varit något jag velat just då. Sen kan jag tänka att jag inte borde gjort så, men gjort är gjort.