2014-05-07, 21:27
Medlem
Fanny Slutar aldrig att leverera. https://twitter.com/sinoes/status/464119029246853120 Angående uppdrag granskning om AFA och RF.
Citera
2014-05-07, 22:01
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Fanny Slutar aldrig att leverera. https://twitter.com/sinoes/status/464119029246853120 Angående uppdrag granskning om AFA och RF.

Men att grina ut hos Aschberg och låta honom sätta dit det elaka nättrollet går bra?
Citera
2014-05-08, 04:05
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Nä det är ju så dessa två bygger sina liv... Det är alltid patriarkatets fel.
Tragiskt.

Japp, varje gång någonting förs in i din vagina så är det patriarkalt förtryck. Det spelar ingen roll om det är en faktisk penis eller en plastvariant. Vad trodde du?

Undrar om inte Fanny och Helena ser dildos som något sorts konstgjort patriarkalt förtryck som kvinnor luras till att vara beroende av när en riktig penis (förtryck) inte finns tillgänglig.. Jag törs nästan sätta min förhud på att så är fallet. Utgår man från att allting är patriarkatet och dess eviga förtryck så blir det ju så.

Jag tror Fanny och Helena ligger med varandra..
Citera
2014-05-08, 12:54
Medlem
FJLGs avatar
"Jag är sexnegativ på flera sätt. Dels så är jag av uppfattningen att den absoluta majoriteten av allt sex som äger rum inte är ömsesidigt."

Hon är helt rubbad..

http://www.arsinoe.se/30547/
Citera
2014-05-08, 14:44
Medlem
Naravodomoks avatar
@ fanny, om hon nu skulle läsa. Du är så vilse, vännen. Hur du än vänder och vrider på det är det ingen annans ansvar än ditt eget att tacka ja i en sån situation. Människor i relationer påverkar varann; vi får varann att känna saker, både medvetet och omedvetet. Uppkåtning inget undantag. Vad blir nästa grej? Ska du få för dig att nästa gång du "frivilligt" blir kåt så beror det på din partners tidigare uppkåtningsförsök, som därav utgör ett förtryck? Hur har en man sex med Fanny Åström utan att hon blir hysterisk? Aldrig kyssar, aldrig förspel, aldrig intimitet? Bara vänta tills Fanny Åström av gudomlig inverkan helt enkelt vill knulla? Gäsp. Greppa efter fler halmstrån. Din blogg är en speltakulär freakshow, och jag tror du inser det innerst inne.
Citera
2014-05-08, 15:37
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
"Jag är sexnegativ på flera sätt. Dels så är jag av uppfattningen att den absoluta majoriteten av allt sex som äger rum inte är ömsesidigt."

Hon är helt rubbad..

Vad menar hon egentligen? Vill du förklara för mig?

Antar att då jag hade sex igår kväll med killen så var det bara på hans villkor trots att jag var kåt. Precis som alla andra gånger nu när jag tänker efter.
Citera
2014-05-08, 20:55
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Vad menar hon egentligen? Vill du förklara för mig?

Antar att då jag hade sex igår kväll med killen så var det bara på hans villkor trots att jag var kåt. Precis som alla andra gånger nu när jag tänker efter.

Som jag förstår det menar hon att patriarkatet styr hur vi har sex. Att det mesta sex vi har iallafall heterosex beror på att vi växt upp i ett patriarkat vilket har påverkat oss i en viss riktning. Att den fria viljan när det kommer till sex är en illusion. haha, fattar ärligt inte allt hon skriver.

"Jag tänker bland annat på hur den obligatoriska heterosexualiteten gör att en som kvinna inte ser den erotiska potentialen i relationer med andra kvinnor, eftersom en är så inställd på att få bekräftelse och kärlek från män."
Citera
2014-05-09, 08:09
Medlem
Citat:
Som jag förstår det menar hon att patriarkatet styr hur vi har sex. Att det mesta sex vi har iallafall heterosex beror på att vi växt upp i ett patriarkat vilket har påverkat oss i en viss riktning. Att den fria viljan när det kommer till sex är en illusion. haha, fattar ärligt inte allt hon skriver.

"Jag tänker bland annat på hur den obligatoriska heterosexualiteten gör att en som kvinna inte ser den erotiska potentialen i relationer med andra kvinnor, eftersom en är så inställd på att få bekräftelse och kärlek från män."

Hahahaha. Det börjar mer och mer se ut som att Fanny börjar anamma de radikalfeministiska idéerna om att sexuell läggning är ett politiskt ställningstagande. Självklart så betyder inte det att homosexuella kan välja att sluta vara homo, utan att straighta kan välja att bli homo.
Citera
2014-05-09, 08:53
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:

Hon kan uppenbart inte må bra, verkar vara väldigt bitter. Som sagt jag är feminist. Håller dock inte med om mycket hon säger. Man är två om att vilja ha sex och det oavsett om det är hetero eller homosexuellt sex. Jag känner mig inte förtryckt för att jag gör matlåda till min kille eller är den som skulle ta största ansvartet gällande städning vid ett eventuellt samboförhållande. Finns så mycket som är konstig med hennes åsikter. Sen ska hon absolut inte bli utsatt för hot för den sakens skull.

Om hon nu knullat så mycket som hon påstår så har hon ju vid sex med män blivit tvingad till samtliga samlag.

Sitter och kollar hennes blogg lite. Håller med om en del saker att H&M inte är de bästa för att deras kläder syddes av underbetalda kvinnor. Finns mycket sådant som inte är bra. Men så fort hon i bloggen blir ifrågasatt så vägrar hon svara på de frågorna. Hon anser att den som ställer frågan är cynisk, dryg eller något annat då de inte orkat läsa texten ordentligt eller inte förstår vad hon vill få fram. Läser texten om sexnegativa. Tjejer som hyllar den och håller med och tycker det är jobbigt då det i samhället är så laddat med sex, man ska ha sex, det ska vara ett mänskligt behov. Då är det ju den enskildes ansvar att ta åt sig eller inte om vad andra tycker och tänker om sex.

Ja jag personligen ser sex som ett behov jag har, sen hur ofta jag har sex det är skitsamma och det ska alla andra skita i också. Jag är otroligt tacksam att det idag finns en massa sexleksaker som jag kan använda mig av om jag blir sugen och inte kan ligga på riktigt. Vad andra anser om det och hur samhället ser på sex är fullständigt skitsamma enligt mig. Jag känner mig inte ett dugg förtryckt och har vad jag kan känna och tycka aldrig blivit tvingad till sex. Jag kan absolut ha haft sex eller vart nära att ha det vid tillfällen då jag varit för full och inte haft fullständig kontroll. Har dock aldrig blivit tvingad, utan det har varit något jag velat just då. Sen kan jag tänka att jag inte borde gjort så, men gjort är gjort.
Senast redigerad av cosmic_dancer 2014-05-09 kl. 09:14.
Citera
2014-05-09, 11:05
Medlem
Citat:
(---)

Jag lockas att citera Dilbert: "Excuse me, but when did ignorance become a point of view?"
Citera
2014-05-09, 13:26
Medlem
Fannys nyfunna sexnegativitet varar nog bara tills hon hittar en riktig alfahanne i AFA eller RF
Citera
2014-05-09, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Fannys nyfunna sexnegativitet varar nog bara tills hon hittar en riktig alfahanne i AFA eller RF

Alfahanne i AFA/RF? Alltså en sådan som t.ex. skulle våga slåss en mot en, ansikte mot ansikte, utan vapen?

Fanny kommer att gå oknullad till sin grav...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in