Citat:
Ursprungligen postat av
Opilus5500
Någon annan som har börjat tröttna lite på spelet? Själv faktiskt börjat dra ner spelande, blir inte lika ofta längre, spela ,massor av Rift runs blir i långa loppet enformigt... Man får se hur länge till man orkar! Hoppas blizzard lägger in något skoj snart, typ Arena pvp eller ladders, någonting bara så att de här "enformiga försvinner.
De jag saknar ibland ifrån D2 är att man kunde pvpa, och trade med andra spelare =). Nu blir bara en samma game hela tiden för där massan är. Hade också varit bra med skapa games med "Game titel så att man kunde hitta dem typer av spelare som ute på samma spår =)..
Japp, har återgått till wow lite faktiskt trots att jag inte raidar längre just nu.
Är less på min otur i diablo, hittar aldrig några upgrades längre, bara en massa skitlegendaries om jag ens får några. Spelat nästan enbart på min DH sedan release men inte fått en enda del av Marauders. Under tiden har min pojkvän fått 4 delar Akhan till sin crusader under kort tid. En kompis i klanen fick på fullaste allvar 5 delar tal rasha på EN DAG.
Ja jag vet att det är RNG och jag har inga konspirationsteorier men blir bara så fruktansvärt less på att se folk omkring mig få bättre och bättre gear medan jag kan roa mig med att kanske efter någon månad få ett nytt bälte som ger mig +1% mer i damage om jag rerollar den en miljon gånger först.
Saknar trading något så enormt här. Jag var lika "cursed" med otur i Diablo 2 men så kunde jag åtminstone grinda mig till bättre gear så att säga genom att samla gems och runes, upgradera och sälja osv. Just nu sitter jag ju bara och stampar på samma ställe.
Blir också så trött på att jag har över 500 av samtliga marquise gems, det är ju skräp? kunde lika gärna vendorat skiten? Känns som att Blizzard liksom har utgått ifrån att alla spelare från D3 satt på AH 24/7 och nu har hundratals miljoner/miljarder guld att spendera. För mig som gick in i expansionen med under 10 miljoner har jag varit konstant pank. Rerolla ringar eller amuletter gör jag inte ens om det inte redan är en väldigt bra roll i övrigt. Är det ett mediokert item som kanske kan ge mig någon enstaka % mer damage gör jag det helt enkelt inte för jag har inte råd. Samtidigt hittar man sjukt lite guld och trots att jag goldskin och de där bracers jag inte minns vad de heter på min wizard + alla points i gold find känns det som att det inte gör skillnad.
Whinigt inlägg jag vet men jag är less. Ser heller inte fram emot ladders. Min Kridershot, den enda bra droppen jag fått blir då värdelös, känner inte för att spela på min DH då och utan trading kan jag knappast "gå in för" att skaffa en ny heller. Enda positiva är väl att de i klanen med flera miljarder guld som konstant säger att "guld är inget problem, inget är speciellt dyrt" kanske äntligen kan få känna på hur det faktiskt är.