Citat:
Tja, jag har varit i Calcutta. Inte i "borgmästarkontoret" men väl i åtminstone två höghus, och så länge man är inomhus och andas ventilerad luft så luktar det inget. När man däremot rör sig utomhus gör det det. Föreslår du alltså att indier ska stanna inomhus dygnet runt...? Mm, visst. På varenda gata, alla, på borgmästarkontoret, högst upp i höghusen i Calcutta så luktar det skit. Det tror du säääkert.
Du har sagt följande: om en utlänning är duktig på vad han gör så ska han en viktig position. I Sverige!!!!!!!!!!! Fy fan vad sjukt.
Nu gjorde du det igen. Hittade på vartefter du skrev. Faktor 10? Jag får det till en faktor strax över 12.5. Vet du vad skillnaden är? Jag gissade. Du hittade på och låtsades att veta något. 15 är närmare än 10. Jag gissade, du hittade på och låtsades "veta" något, precis som när du låtsades veta något om den ständigt ökande statsskulden i Sverige. Jag kom närmare rätt faktor. Tänk på det ett tag. Fundera på hur ditt tänkande fungerar. Fundera på om det bara är vad gäller den här tråden eller om du gör detta i allmänhet.
Där har vi det igen. Man skulle tänka sig att du tycker att värdet av arbetsinsatser går åt båda hållen. Men du nämnar det inte. Du väljer avsiktligt att inte göra det. Detta i en tråd där ämnet är "antivit".
Och varför i hela världen så ska någon från utlandet bygga kärnkraftverk i Sverige? Ska en svensk då åka till hans land och göra detsamma? Nej det tycker du inte. Du är bara antisvensk. Försöker framställa Sverige som efterblivet. Precis som du gjorde när du sa att Sverige av alla länder inte kan betala för sig. Antivit.
Du och jag tar ut? Nu vet jag inte hur det är med dig. Men jag är nettoskattebetalare med råge. Men ändå, oavsett om jag är det försöker du väva in mig i din äckliga rasmarxism. "Ändå"... fy fan.
Ah... just det. Visst, det handlade om det.
Tycker? De gör det. Och har gjort. Och gör. Inte "skulle". Deras motivation är ras. De resonerar t.ex. precis likadant som du vad gäller rasmarxism. Sen ljuger du här igen - det är samma fula lögn. Du hävdar att opinionsbildare i allmänhet åker den billigaste bussen eller något sådant. Så ser det inte ut. Tror du att de höjdare som tvångsintegrerade i USA hade barn eller barnbarn i allmänna skolor? Det gör du inte. Men du kör en ful taktik där du låtsas tro att det är så för att försöka blanda bort korten och ursäkta förräderi och antivit ideologi.
De jag kallar för antivita menar du. För enligt dig kan ingen vara antivit. För vad skulle det innebära om de(ni?) faktiskt på allvar konfronterades med det? De lilla del pengar du "får" kan inte rimligen tillhöra dig längre.
Vad vi måste göra för att åtgärda problemet är att uppmärksamma det. Men du är emot det vad det verkar. Det verkar som om du vill förneka allt. Å andras vägnar eller å dina egna? Du vet, det går bra att ändra åsikt och attityd. Och jag tycker att det vore lämpligt att du börjar - ungefär nu.
Du har sagt följande: om en utlänning är duktig på vad han gör så ska han en viktig position. I Sverige!!!!!!!!!!! Fy fan vad sjukt.
Nu gjorde du det igen. Hittade på vartefter du skrev. Faktor 10? Jag får det till en faktor strax över 12.5. Vet du vad skillnaden är? Jag gissade. Du hittade på och låtsades att veta något. 15 är närmare än 10. Jag gissade, du hittade på och låtsades "veta" något, precis som när du låtsades veta något om den ständigt ökande statsskulden i Sverige. Jag kom närmare rätt faktor. Tänk på det ett tag. Fundera på hur ditt tänkande fungerar. Fundera på om det bara är vad gäller den här tråden eller om du gör detta i allmänhet.
Där har vi det igen. Man skulle tänka sig att du tycker att värdet av arbetsinsatser går åt båda hållen. Men du nämnar det inte. Du väljer avsiktligt att inte göra det. Detta i en tråd där ämnet är "antivit".
Och varför i hela världen så ska någon från utlandet bygga kärnkraftverk i Sverige? Ska en svensk då åka till hans land och göra detsamma? Nej det tycker du inte. Du är bara antisvensk. Försöker framställa Sverige som efterblivet. Precis som du gjorde när du sa att Sverige av alla länder inte kan betala för sig. Antivit.
Du och jag tar ut? Nu vet jag inte hur det är med dig. Men jag är nettoskattebetalare med råge. Men ändå, oavsett om jag är det försöker du väva in mig i din äckliga rasmarxism. "Ändå"... fy fan.
Ah... just det. Visst, det handlade om det.

Tycker? De gör det. Och har gjort. Och gör. Inte "skulle". Deras motivation är ras. De resonerar t.ex. precis likadant som du vad gäller rasmarxism. Sen ljuger du här igen - det är samma fula lögn. Du hävdar att opinionsbildare i allmänhet åker den billigaste bussen eller något sådant. Så ser det inte ut. Tror du att de höjdare som tvångsintegrerade i USA hade barn eller barnbarn i allmänna skolor? Det gör du inte. Men du kör en ful taktik där du låtsas tro att det är så för att försöka blanda bort korten och ursäkta förräderi och antivit ideologi.
De jag kallar för antivita menar du. För enligt dig kan ingen vara antivit. För vad skulle det innebära om de(ni?) faktiskt på allvar konfronterades med det? De lilla del pengar du "får" kan inte rimligen tillhöra dig längre.
Vad vi måste göra för att åtgärda problemet är att uppmärksamma det. Men du är emot det vad det verkar. Det verkar som om du vill förneka allt. Å andras vägnar eller å dina egna? Du vet, det går bra att ändra åsikt och attityd. Och jag tycker att det vore lämpligt att du börjar - ungefär nu.
Nej, jag har inte sagt det. Däremot har jag sagt att om Sverige gör en nettovinst på det så kan vi ta hit honom.
Du får det till en faktor 12,5, jag vet inte varför. Kanske för att du inte räknar bara etniska tyskar utan även räknar med diverse polacker och annat löst folk som råkade bo innanför gränsen. Gör om, gör rätt (räkna även bort samerna i Sverige). Jag räknade efter och fick det till 10,4.
Den större delen av arbetsinsatsens värde går till europa och nordamerika. Hur stor del av BNP tror du kommer från utlandet egentligen? Du tror väl inte seriöst att en frisör här gör ett märkbart bättre arbete än en i Mongoliet? Ändå är det mycket dyrare att klippa sig här.
...för att människor har högre löner här, för att priser är högre här, för att pengar flödar hit. De europeiska/nordamerikanska arbetsinsatser vars värde hamnar i u-länder köps oftast direkt, vilket innebär ett värdeflöde hit - man säljer ju inte för förlust.
Ja du, om en skicklig utlänning bygger kraftverk i Sverige blir ju svenska kraftverk bättre (självklart ska han vara anställd av ett svenskt företag). Detta är bra för Sverige. Att inte låta honom göra det är alltså landsförräderi.
Ja, du och jag tar ut. Du är inte "nettoskattebetalare", det skulle betyda att du betalar mer än 100% av din inkomst i skatt. Du tar ut skattevärdet via polisbeskydd, vägar, rättssäkerhet m.m.
Inte billigaste bussen, skillnaderna när det gäller bussar togs ju bort. Alla bussar blev negerbussar. Dvs. om du ville åka buss tvingas du trängas med negrer. Nu pratar vi inte om USA utan om Sydafrika, och du är fortfarande svaret skyldig: du påstår att de som skapade opinion i Sydafrika gjorde det av någon pervers njutningsparadigm, vilket bara låter som att du totalt tappat greppet om verkligheten.
Men så är inte fallet. Du säger det för att du inte riktigt vet, och så gör du det du beskyller mig för att göra: du hittar på själv. Så det låter som det gör inte att du tappat greppet om verkligheten utan för att du presenterar verklighetsfrånvända åsikter.
Vi vet bägge två att du kan bättre.
För att åtgärda "problemet" tycker du att det räcker med att uppmärksamma det. Du väljer då att göra det via en våldsam abortering av ärans och hjältarnas språk: "antirasist är ett kodord för antivit", säger du. Detta är semantiskt felaktigt, men låt oss säga att du beskyller antirasister för att vara antivita. Vi bryr oss just nu inte om ifall du har rätt i det eller ej (jag tycker att du i vissa, men inte alla, fall har det). Det vi frågar oss är: fungerar detta?
Kort sagt, är det en bra strategi? Kommer den att leda till uppfyllande av dess syfte?
Låt oss se hur den i grunden fungerar:
"Jag tycker X"
"Nä! Du är fel och tycker Y"
Det finns två problem här. Det första är att ord står mot ord om en åsikt, och då går man ju på den som talar om hur han själv tycker. Om du säger att din favoritfärg är blå och jag säger att den (din favoritfärg alltså) är röd så är det ju dig folk tror på, inte mig.
Det andra är i det här fallet att "antivit" förstås av en rätt liten del av befolkningen. Du når helt enkelt inte ut till de du vill nå ut till, eftersom du använder ord som bara förstås rätt av de som redan tycker som du. Alla andra kommer att tycka att du bara låter som en knäpp rasist när du ens påstår att någon kan vara "antivit". Att du sedan använder ordet "kodord" som en direktöversättning från engelskan gör att folk tycker att du låter obildad.
Dvs. du försöker på ett uppriktigt sätt "uppmärksamma problemet" men eftersom du saknar grundläggande färdigheter i kommunikation så låter du i medelsvenssons öron som en genuin källarboende blockmongorasist, vilket är det som de är programmerade att ta avstånd från. Under tiden rullar din motpart ut den ena förstasidan efter den andra fyllda med snyfthistorier om tiggare som tvingas äta sitt eget bajs för att överleva.
Du har inte en vinnande strategi helt enkelt.