2014-05-07, 23:48
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
CHD är inte så felräknad då jag tog bort 44CHD bara och siffrorna var rätt tydliga, och enligt dom i klanen så är inte all fläckfritt på den sidan..

Vad gäller CDR så kan jag givetvis tänka fel, dvs att det inte stackar helt och hållet, får kolla upp den biten lite mer

EDIT; Kollade över CDR lite, tog bort all Gear och alla skills osv som kunde ge CDR..
Måste missat nåt, för oavsett, så har jag 10%CDR helt naken o samtliga skills jag kan se som ger CDR borta..
Men hur som haver, med dessa 10% som finns kvar och jag lägger på ett par Shoulders jag har 8 CDR, så får jag 17.2 CDR, känns onekligen som ett riktigt skumt räknesätt dom har för det hela.

(4) How does cooldown reduction work?
The formula is quite simple: New cooldown = (original cooldown) * (cooldown reduction 1) * (cooldown reduction 2) * (cooldown reduction 3), and so on. For example, Slow Time with a 60% Orhpeus Gesture, 10% cooldown reduction from paragon, and 20% cooldown reduction from Evocation will result in 3.456 seconds (instead of 12 seconds) cooldown. As you can see, you can reduce cooldowns significantly, but never get to zero cooldown.

5) Is there a cooldown reduction cap?
There is no hard cap, but a soft cap as to how far items and skills allow you to reduce the cooldown so far. During beta, some theorycrafter hypothesized that the maximum amount of cooldown reduction currently obtainable was along the lines of 70% (or a bit less), though that differs significantly from class to class and might change with future patches.

6) How do multiple items with cooldown reduction and skill/bonus damage add up?
Cooldown reduction suffers from diminishing returns, the formula is like this: 1-(1-cdr1)*(1-cdr2)*(1-cdr3) and so on. If you have 8% cooldown reduction from paragon, 20% cooldown reduction from skills, and 6% cooldown reduction from an item, your entire cooldown reduction is not 34% but 1-(1-0.08)*(1-0.2)*(1-0.06) = 1-0.69184 = 0.30816 (or 30.816%).
Diablofans är källan.
Senast redigerad av chullan 2014-05-08 kl. 00:28.
Citera
2014-05-08, 07:45
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
(4) How does cooldown reduction work?
The formula is quite simple: New cooldown = (original cooldown) * (cooldown reduction 1) * (cooldown reduction 2) * (cooldown reduction 3), and so on. For example, Slow Time with a 60% Orhpeus Gesture, 10% cooldown reduction from paragon, and 20% cooldown reduction from Evocation will result in 3.456 seconds (instead of 12 seconds) cooldown. As you can see, you can reduce cooldowns significantly, but never get to zero cooldown.

5) Is there a cooldown reduction cap?
There is no hard cap, but a soft cap as to how far items and skills allow you to reduce the cooldown so far. During beta, some theorycrafter hypothesized that the maximum amount of cooldown reduction currently obtainable was along the lines of 70% (or a bit less), though that differs significantly from class to class and might change with future patches.

6) How do multiple items with cooldown reduction and skill/bonus damage add up?
Cooldown reduction suffers from diminishing returns, the formula is like this: 1-(1-cdr1)*(1-cdr2)*(1-cdr3) and so on. If you have 8% cooldown reduction from paragon, 20% cooldown reduction from skills, and 6% cooldown reduction from an item, your entire cooldown reduction is not 34% but 1-(1-0.08)*(1-0.2)*(1-0.06) = 1-0.69184 = 0.30816 (or 30.816%).
Diablofans är källan.

Sedär..
Fortfarande riktigt sjukt logik.

Ingame så står det siffror som visar hur mycket CDR det ska ge, iställetför att mixa in massa formler och skit så kan dom väl göra det simpelt och visa rätt siffror ingame kan man ju tycka.
Citera
2014-05-08, 08:52
Medlem
Vad ökar dps:en mest, runt 3-500 dexterity eller 20% firedamage på skills?

Använder givetvis fire med min DH...
Citera
2014-05-08, 08:56
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soderlind

beror ju på din damage och firedmg.
Citera
2014-05-08, 09:33
Medlem
kan man gambla alla legs? kan jag gambla till mig tex cindercoat?
Citera
2014-05-08, 09:33
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Sedär..
Fortfarande riktigt sjukt logik.

Ingame så står det siffror som visar hur mycket CDR det ska ge, iställetför att mixa in massa formler och skit så kan dom väl göra det simpelt och visa rätt siffror ingame kan man ju tycka.

Men det var ju precis samma förklaring som du fick utav mig, om än något kortfattat. Det är inte det minsta ologiskt, de siffror som visas in-game är exakt de siffrorna som används.

Om du tar på dig något som ger 10% CDR så minskar dina cooldowns med exakt 10%, hade den däremot räknat med procentenheter så skulle "10%" kunna ge dig allt mellan 10% och 100% kortare cooldowns. DET hade varit riktigt sjuk logik.
Citera
2014-05-08, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
beror ju på din damage och firedmg.

Jag har bracers som ger 19% firedamage till skillsen. I övrigt har jag bara rollat så jag har CHC, CHD samt mycket extra Cluster Arrow damage..

Har 7235 dexterity

Gör 758k dps obuffat men crittar som högst 8-9 mille.

Vad väger tyngst, dex eller fire %?
Citera
2014-05-08, 09:41
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Jag har bracers som ger 19% firedamage till skillsen. I övrigt har jag bara rollat så jag har CHC, CHD samt mycket extra Cluster Arrow damage..

Har 7235 dexterity

Gör 758k dps obuffat men crittar som högst 8-9 mille.

Vad väger tyngst, dex eller fire %?

500 dexterity ökar all din damage med ~6.9%, samt ger dig lite toughness p.g.a. dodge och eventuellt ytterligare lite damage/toughness om du har skills baserade på dexterity.

20% fire damage kommer att öka din damage på fire skills med ~16.8%.
Citera
2014-05-08, 10:05
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Men det var ju precis samma förklaring som du fick utav mig, om än något kortfattat. Det är inte det minsta ologiskt, de siffror som visas in-game är exakt de siffrorna som används.

Ja, du förklarade samma
Citera
2014-05-08, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
500 dexterity ökar all din damage med ~6.9%, samt ger dig lite toughness p.g.a. dodge och eventuellt ytterligare lite damage/toughness om du har skills baserade på dexterity.

20% fire damage kommer att öka din damage på fire skills med ~16.8%.

Grymt, tack!
Citera
2014-05-08, 11:28
Medlem
Citat:

Du kan gå in på diabloprogress.com , sedan söka på din profil och så kan du där se vad som ökar din damage mest.
Citera
2014-05-08, 11:50
Medlem
Toomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
kan man gambla alla legs? kan jag gambla till mig tex cindercoat?
Går att gambla allt förutom klassernas egna set (eftersom dessa bara droppar på Torment) samt några items som bara droppar från caches, t ex Ring of Royal Grandeur.

Cindercoat kan man gambla fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in