Citat:
Ursprungligen postat av
Kaymano
Försvarsjournalisten Mikael Holmström ifrågasätter regeringens försvarspolitik stup i kvarten. Finns garanterat fler journalister som är kritiska till "systemet". Bara läsa tidningarnas ledarsidor. Sedan är det väl så att grävande journalistik kostar pengar och således försvinner i takt med att intäkterna minskar. Men detta tror ju du ska lösas med gratisjournalistik. Lycka till.
Häpnadsväckande med tanke på att Q1 varit fullpackat av intressanta nyheter. Allt från Vinter-OS till pågående Ukraina-kris.
I helvete heller att det gör.
Jag glömde bank-ekonomerna som kommer till tals hela tiden. Varför får de utrymme som några djävla experter, om journalisterna och deras tidningar är emot riksbanken, ECB och den politiska klassen som alla våldför sig på den fria ekonomin? Bank-ekonomerna företräder bara särintresset bankerna. De är inga ekonomer som mannen på gatan drar nytta av. De är ekonomer vars önskemål självklart bara sammanfaller med bankernas ambitioner att få lånestocken att öka på bredden och djupet.
De där ledarsidorna har jag läst sedan 90-talets början tidigast. Det har verkligen inte räckt för att jag ska hysa någon respekt för tidningarna. Har journalisterna någonsin följt upp några ledare med kampanjer och tuffa följdfrågor? Svaret är nej.
Som tidigare sagt av andra, skämtar du? "Grävande journalistik"??? Att Laila Freivalds fick någon borätt gratisvägen eller vad det var? Vad är det värt i en människas liv att komma fram till? Den enda grävande journalistik jag vet om, det är journalistdjävlarna som rotar i och luskar efter vad för sorts reaktionära åsikter gemene man kan ha, och som man ska slå ned på. Tvi vale. De ska granska sig själva istället.
Jag har rätt. Inte fan vet jag hur det ligger till tack vare några dagstidningar eller SVT.