Citat:
Försvarsjournalisten Mikael Holmström ifrågasätter regeringens försvarspolitik stup i kvarten. Finns garanterat fler journalister som är kritiska till "systemet". Bara läsa tidningarnas ledarsidor. Sedan är det väl så att grävande journalistik kostar pengar och således försvinner i takt med att intäkterna minskar. Men detta tror ju du ska lösas med gratisjournalistik. Lycka till.Där tror du fel. Finanskrisen tex, är en enorm händelse av ett världskrigs storlek. Anledningen till varför den är utdragen har jag aldrig fått lära mig av svenska massmedia utan på Youtube. Det finns en finansman där (det finns fler) som jag tror uppmärksammats av SVD möjligen två gånger (!) på 7 år (!). Han har förklarat de samband som jag begriper stämmer. Tänker man nationalekonomiskt så blir det så. Istället har vi den "professionella jounalistiken", skräpet självt, SVD och DN och SVT, som istället ger galningen Paul Krugman, eller Lars EO Svensson, eller de två keynes-tomtarna som vann ekonomipriset till Alfred Nobels minne, meningslöst utrymme. Ska man lyssna på det där och ta det för "sant" det som de svamlar om så förstår jag om man inte fattar varför finanskrisen aldrig upphör. Den livnärs ju av systemet och av "stimulanser".
Var finns de svenska journalisterna, eller journalister öht, som granskar, ifrågasätter och kritiserar SYSTEMET? Det är ju sådant de påstår sig göra men de finns ju inte, dessa inkompetenta djävlar! Liknelsen kan göras med Sovjet. Sovjet fungerade illa i 70 års tid. Var fanns de sovjetiska journalisterna som uppmärksammade det? De fanns, de hade anställningar, men de producerade förstås bara skräp. Folk skrattade ju åt vad som stod i Pravda och det med all rätt.
Var finns de svenska journalisterna, eller journalister öht, som granskar, ifrågasätter och kritiserar SYSTEMET? Det är ju sådant de påstår sig göra men de finns ju inte, dessa inkompetenta djävlar! Liknelsen kan göras med Sovjet. Sovjet fungerade illa i 70 års tid. Var fanns de sovjetiska journalisterna som uppmärksammade det? De fanns, de hade anställningar, men de producerade förstås bara skräp. Folk skrattade ju åt vad som stod i Pravda och det med all rätt.
Citat:
Häpnadsväckande med tanke på att Q1 varit fullpackat av intressanta nyheter. Allt från Vinter-OS till pågående Ukraina-kris.
Schibsted gikk i minus i Q1/2014.
Dette var langt under forventningene.
Flere detaljer her - bl a om Schibsted Sverige:
http://www.hegnar.no/bors/artikkel501248.ece
Dette var langt under forventningene.
Flere detaljer her - bl a om Schibsted Sverige:
http://www.hegnar.no/bors/artikkel501248.ece
Senast redigerad av Kaymano 2014-05-07 kl. 12:57.
Senast redigerad av Kaymano 2014-05-07 kl. 12:57.