Citat:
Ursprungligen postat av
lehiral
Kan någon förklara skillnaden på denna och 25i-nbome?
Gärna LSD om det går att klämma in också, men förstår skillnaden mellan LSD och 25i-nbome iaf.
Kan försöka förklara lite hur jag tänker kring dessa.
2C-B känns relativt lugn och man är hyfsat klar i skallen och kan även vara rätt social. När 2C-B kickar känner jag en mycket speciell euforisk känsla. Under ruset tycker jag även det är lätt att hålla sig vid positiva tankar och få skrattattacker mm.
Visuellt är 2C-B helt okej. I grunden ser jag mest fraktalmönster i olika färger (framför allt grönt och rosa). Men jag brukar även uppleva små förändringar i fysiken så att säga på 2C-B. T.ex att färger ser starkare ut, små detaljer som porer i ansiktet syns tydligare/blir större och att avstånd kan se längre ut än vad det är. Sen lämnar allting såklart tracers efter sig, t.ex att om du spottar rakt fram så ser du typ 10 loskor flyga ut efter varann. Sen är 2C-B faktiskt den hallucinogen jag har fått häftigast CEV's på, men tror det kan ha berott på att jag vanligtvis inte ägnar så mycket tid åt CEV's när jag trippar. 2C-B känns som en rätt säker drog också. Inget random gift.
25I-NBOMe är också en ganska lugn drog när man talar om mindfuck, även fast jag upplevt lite småsjuka saker. Tror dock att det skulle vara betydligt svårare att spela nykter på den än på 2C-B. Annars har jag inte så mycket mer att säga om 25I's mentala effekter, men har iofs bara testat en gång och tyckte inte det var så speciellt om man jämför med andra hallucinogener.
Tycker inte heller speciellt mycket om det visuella med 25I. Såg bara att det bildades dessa mönster på allt och de kom ut och bytte färger och gröna och röda prickar kom ut från väggarna och snurrade. Tracers finns även här på samma sätt som 2C-B. CEV's har jag inte så mycket att säga om. F.ö tycker jag 25I inte är att lita på då den är såpass ny.
LSD är betydligt roligare än båda de ovanstående om man är ute efter något "overkligt". Mindfucken är betydligt skevare här och man kan verkligen förstå saker, men har svårt för att tänka efter. Riktigt härligt och med rätt inställning till drogen så kan man lätt vända dåliga tankar till bra.
När jag har tagit LSD har det visuella gått i vågor. Från en början har det varit likt fraktalvärlden som på 25I fast att allt varit så otroligt mycket finare. Man inser verkligen hur vackra olika t.ex färger och former kan vara. Tracers är alltid med.
Tycker dock att LSD kan ge OEV's av en helt annan grad. En gång när jag trippade på LSD så vände allt helt och hållet. Fraktalvärlden försvann helt en bit efter peaken. Jag trodde självklart att jag hade landat eftersom allt såg ut precis som det gör när jag är nykter. Då plötsligt börjar min kompis huvud att växa och ändra form åt olika håll. Hans näsa och mun höll på att glida runt och saker. Sen kom väl fraktalvärlden tillbaka efter hand också, men imo LSD är sjukast! CEV's brydde jag mig tyvärr inte så mycket om då. LSD är även en välkänd substans som "funnits med" i över 70 år, så du blir ingen försökskanin.