2014-04-25, 10:28
Medlem
Nu fortsätter vi bombardemanget eftersom ALLTIDFAKTA aldrig kommer med fakta...

https://alltomlyoness.wordpress.com/2013/09/17/vilka-kostnader-uppstar-som-lojalitetsforetag/

•Kostnad för teknik – se Avtal för att bli Lojalitetsföretag i Lyoness Lojalitetsprogram
•Förmedlingsprovision/marginal för genomförda inköp
•Valfritt: Friendship Flyer (kommer i 10-pack): 200 kronor/paket (en Flyer kostar 20 kronor inkl. moms)

Detta innebär att punkt 1 = 2000 Euro (Se tidigare i tråden) samt punkt 2 Provision på x%.

Så jag som småföretagare betalar 20.000:- för att bli medlem i ett mumbo-jumbo bolag
samt betalar en % till det bolaget varje gång en medlem kommer in och handlar varor.

Förutsätt då att medlemen betalar med kort (vilket i princip alla gör i dagens samhälle)

Skall jag då som småföretagare (och redan små marginaler) bli tvingad att betala , dels en % avgift till Lyoness och dels en % avgift till kortbolaget för transaktionen?

Detta tvingar mig som företagare att höja mina priser med motsvarande % avgift till Lyoness för att täcka förlusten som jag personligen gör på varje transaktion.

Alltså har jag som företagare , med anledning av min instats på 20.000sek , tvingat mig själv att höja mina priser....

Dessutom tvingas jag som företagare ligga ute med Momsen...

https://alltomlyoness.wordpress.com/2013/09/

Lyoness räknar av provisionen inklusive moms eftersom provisioner är skattepliktiga. Du som momsregistrerad företagare får tillbaka den genom din skattedeklaration
Citera
2014-04-25, 11:22
Medlem
Utplockade intressanta punkter från Allmänna affärsvillkor för Lyoness medlemmar
https://m.lyoness.net/fi-se/Public/Cms/Sites?pageName=Agb

3.3. Medlemmen har inte rätt att företräda Lyoness, och i synnerhet inte att lämna eller ta emot förklaringar inom ramen för Lyoness lojalitetsprogram och/eller vid rekommendation av nya medlemmar. Medlemmen har inte rätt att för Lyoness räkning ta emot kontanter och genomföra inkassokrav.

Hmm , så en medlem får inte uttala sig som medlemmar gör här på Flashback?

4.3. För att garantera en enhetlig registrering av medlemmens inköp i Lyoness lojalitetsprogram hos lojalitetsföretagen kan medlemmen använda följande möjligheter för sina inköp:
• Cashback Card: Detta är inget betalningsmedel, utan används endast för att registrera data om medlemmarnas inköp hos lojalitetsföretagen. Cashback Card finns
som plastkort eller som mobilapp. De inköpsuppgifter som ett lojalitetsföretag registrerar med Cashback Card överförs till Lyoness för beräkning av de därav
resulterande medlemsförmånerna.
• Mobilvärdecheckar: Dessa är tillgängliga med Lyoness mobilapp och genom mobila enheter (smartphones, surfplattor etc.). Lyoness ställer lojalitetsföretagens
mobilvärdecheckar till förfogande mot förskottsbetalning. Lojalitetsföretagets mobilvärdecheckar kan sedan användas för inköp. På basis av
mobilvärdechecksbeställningen beräknar Lyoness de därav resulterande medlemsförmånerna.
Presentkort/originalvärdecheckar: Dessa kan anskaffas skriftligen, per telefon eller online hos Lyoness eller hos värdechecksåterförsäljare (www.lyoness.fi). Efter
full betalning ställer Lyoness lojalitetsföretagens presentkort/originalvärdecheckar till förfogande
. På basis av presentkortsbeställningen beräknar Lyoness de därav
resulterande medlemsförmånerna.
• Onlinebutiker: På www.lyoness.fi väljs lojalitetsföretagets onlinebutik och inloggning sker med Lyoness inloggningsuppgifter. De inköpsdata som lojalitetsföretaget
registrerar genom webbgränssnitt eller cookies och webbtracking används av Lyoness för beräkning av de därav resulterande medlemsförmånerna.

5.2. Medlemmen beställer presentkort/originalvärdecheckar skriftligen genom en beställningsblankett eller via internet på www.lyoness.fi (inloggningen). Mobilvärdecheckar beställs genom Lyoness app för mobila enheter (exempelvis smartphones, surfplattor etc.) eller med browser på m.lyoness.net.

ALLTIDFAKTA - Alltså kan du ENDAST beställa dina värdecheckar via Lyoness... Vilket är tillbaka till checksamhället...
Detta kommer medelsvensson aldrig att gå med på
Citera
2014-04-25, 14:16
Medlem
Remloffs avatar
Såna här mail får de påstådda kriminella österrikarna, ofta. Med tillåtelse från den blogg som troligen avses, Complaint Centre Lyoness, publicerar jag det här. Att de påstås kriminella, vilket upprepats både av den svenske vd:n och av ALLTIDFAKTA vet tydligen inte denne jeppe om, som går under aliaset 'Beowulf'.

Citat:
> Who are you people, ANONYMOUS, put your name to your accusations!!!!!!!!!!! What is you agenda?????????

> Please list all the members and their names of your terrorist group you represent, called the Complaint Centre Lyoness, put your name where your mouth is, I hate people who haven't got the guts to stand up and name themselves along with their accusations, I think it is called cowardice, what do you have to fear if you are correct!!!!!!!!!

> Why is it that Microsoft and Apple are still merchants in Australia???????

Beowulf är jättesmart. Och här kommer en till av samme (desperate) tänkare. Vi har hört samma sak tidigare i den här tråden. Nästan oläsligt, men försök ta er igenom det ändå, så att vi alla blir på det klara med vad vi missar.

Bloggägaren har under den senaste tiden märkt en avsevärt ökad aktivitet, framför allt sedan tre österrikiska domare nu fastslagit att investeringen (flåt, handpenningen för framtida köp) inte bara ska lämnas tillbaka till käranden, utan också att Lyoness mycket riktigt är ett pyramid/ponzispel.
Längtar lite tills norrmännen blir klara med sin utredning.
Citera
2014-04-25, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff

Huvudfrågan som jag ser det är , hur finaniseras all cashback från företaget?
2000Euro i en engångsbetalning från lättlurade småföretagare räcker en bit , om dom sen , som det verkar (Men inget bevis finns , och inga siffror) tar ut ytterligare en % avgift per köp när Lyoness bonusen registreras så MÅSTE den % avgiften täcka 3% eftersom det är vad som ligger som högts i Cashback.

Om lyoness ENDA sätt att få in pengar i företaget är via sina medlemskap så är det ett pyramidspel.
Chansen att överleva Lotterilagen ligger nog att dom tar en avgift vid varje köp där bonuskortet används.

Kruxet är att om den avgiften understiger 3% så går företaget till slut back.

Vi säger så här - du går och klipper dig för 200:- och drar ditt Lyoness samt betalar med ditt Visa
Visa tar en avgift på 2% (1,8-2,2 -> småförtags taxa , avrundade) , Lyoness tar 3,01% (För att inte gå back)

Detta betyder att per klippning så måste salongen betala 4:- till Visa , samt 6:- till Lyoness
Detta betyder att salongen kommer att höja priset mot var dom har idag.

Nu tar vi exemplet -> I buy a BMW for let us $120,000 through a Lyoness merchant och betalar med Visa och drar mitt Lyoness
720.000 -> 1% -> 7200:-

Bilhandlaren får en faktura från Visa på 14400 men även en faktura från Lyoness på 21600:-

Varför skall bilhandlaren vara ansluten till Lyoness?

Lyoness kan inte motivera en högre avgift för en bonusdragning än 1% (och bara det är WAY TOO HIGH!)

Lek med tanken att Lyoness fungerar på samtliga butiker i landet och att samtliga 9 miljoner i Sverige har ett kort , som dom skaffat gratis....

9,000,000 handlar för 100,000 per år och drar lyoness bonus kort med 2% Cashback = 180 000 000 000:- som skall betalas ut i Cashback
Lyoness tar 1% avgift från samtliga företagare för varje bonusdragning = 90 000 000 000:- som kommer in till Lyoness
50.000 företag som anslutit sig med en engångsavgift på 20000:-SEK = 1 000 000 000:- (OBS! Engångsavgift!)

Per år kommer Lyoness att gå back med 90 000 000 000:-

Kan ALLTIDFAKTA bemöta denna korta uträkning som bevisar att korthuset jämnas med marken så fort antalet medlemmar och konsumtionen blir för stor?
Citera
2014-04-25, 22:17
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Huvudfrågan som jag ser det är , hur finaniseras all cashback från företaget?
2000Euro i en engångsbetalning från lättlurade småföretagare räcker en bit , om dom sen , som det verkar (Men inget bevis finns , och inga siffror) tar ut ytterligare en % avgift per köp när Lyoness bonusen registreras så MÅSTE den % avgiften täcka 3% eftersom det är vad som ligger som högts i Cashback.

Om lyoness ENDA sätt att få in pengar i företaget är via sina medlemskap så är det ett pyramidspel.
Chansen att överleva Lotterilagen ligger nog att dom tar en avgift vid varje köp där bonuskortet används.

Hur många medlemsbutiker sa du att det var? 347?
Det ger 6,6 miljoner i intäkter om de betalar 19 000 var.
Lyoness Sweden AB hade i fjol en omsättning på 10,8 miljoner.

http://www.allabolag.se/5568519481/Lyoness_Sweden_AB

Det betyder att 568 själar satsat 19 000. Privatpersoner inkluderade. Mer än 200 stackare har alltså bidragit till omsättningen utöver medlemsbutikerna. Så precis som du skriver, pengarna har inte enbart kommit från näringsidkarna utan också från investeringar från vanliga människor. Annars hade det inte burit sig alls. Och det måste fyllas på med nya, annars ramnar pyra..flåt, korthuset.

Citat:
Kruxet är att om den avgiften understiger 3% så går företaget till slut back.

Vi säger så här - du går och klipper dig för 200:- och drar ditt Lyoness samt betalar med ditt Visa
Visa tar en avgift på 2% (1,8-2,2 -> småförtags taxa , avrundade) , Lyoness tar 3,01% (För att inte gå back)

Detta betyder att per klippning så måste salongen betala 4:- till Visa , samt 6:- till Lyoness
Detta betyder att salongen kommer att höja priset mot var dom har idag.

Nu tar vi exemplet -> I buy a BMW for let us $120,000 through a Lyoness merchant och betalar med Visa och drar mitt Lyoness
720.000 -> 1% -> 7200:-

Bilhandlaren får en faktura från Visa på 14400 men även en faktura från Lyoness på 21600:-

Varför skall bilhandlaren vara ansluten till Lyoness?

Lyoness kan inte motivera en högre avgift för en bonusdragning än 1% (och bara det är WAY TOO HIGH!)

Lek med tanken att Lyoness fungerar på samtliga butiker i landet och att samtliga 9 miljoner i Sverige har ett kort , som dom skaffat gratis....

9,000,000 handlar för 100,000 per år och drar lyoness bonus kort med 2% Cashback = 180 000 000 000:- som skall betalas ut i Cashback
Lyoness tar 1% avgift från samtliga företagare för varje bonusdragning = 90 000 000 000:- som kommer in till Lyoness
50.000 företag som anslutit sig med en engångsavgift på 20000:-SEK = 1 000 000 000:- (OBS! Engångsavgift!)

Kan ALLTIDFAKTA bemöta denna korta uträkning som bevisar att korthuset jämnas med marken så fort antalet medlemmar och konsumtionen blir för stor?

Ja, handlaren sponsrar sina egna rabatter och troligen transaktionsavgifterna från cashbackdragningarna. Och måste täcka förlusterna någon annanstans. Högre priser. Eller KK om det vill sig illa.

Tillägg: har ingen susning om man kan tjacka en BMW i Centraleuropa lyonessanslutet men gissar att det är BS liksom allt annat de försöker med. Han köpte nog presentkort först. Så är det ju.

Tillägg 2: Blir intressant att se 2013 års siffror.
Senast redigerad av Remloff 2014-04-25 kl. 22:38.
Citera
2014-04-27, 00:47
Medlem
bingo!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALLTIDFAKTA
Sanningen kommer ALLTID fram och så även i detta fall. Jag har svarat hur många gånger som helst att jag handlar av de företag som finns på Lyoness hemsida, vill ni veta vilka som finns där? Ja, varsågod och läs! Det skulle inte falla mig in att namnge enskilda företag här.

Stockholm som är Sveriges största stad, har 10 företag anslutna till inom Storstockholm sig som klassas till livsmedel.

Lovö Honung
Centerkiosk
Café Avenyn
Hornsgatans Hälsokost
Stockholms Cashen (matgrossist)
Konditori Milano
TEFROSSA
Högdalens Fiskaffär
Café Glassvåfflan
Tumba Hälsocenter

Har väldigt svårt att se framför mig hur jag ska få ihop en enkel måltid genom att handla vardagsmaten utifrån dessa butiker. Än värre är distansen, låt oss säga att jag bor i Huddinge och blir sugen på honung och omega-3 kapslar. Då får jag åka till Järfälla och Tumba och den ynkliga cashbacken jag skulle få tillbaka från att ha lagt 100kr på produkterna skulle ätits upp genom att jag bara startar upp bilen. Då har jag inte ens kört en meter av min 95km långa resa för att handla något jag lika gärna kunde handlat på närmaste ICA 200m bort.

Jag har kollat efter andra livsmedelsbutiker i övriga Sverige och det fanns absolut ingenting av värde. Krokslätts Livs i Mölndal och Handlarn i Sandhem är typ dom enda butikerna bland era samarbetspartners som eventuellt kan sälja en liter mjölk och en ketchupflaska till mig.

Så frågan kvarstår ännu..
Senast redigerad av bingo! 2014-04-27 kl. 00:54.
Citera
2014-05-02, 21:01
Medlem
Grattis Bingo, om du bor i Huddinge kan du handla all din mat på Kukkola livs i Hagsätra Centrum och dessutom kan du handla riktigt bra delikatesser i Högdalens fiskaffär. Hos Kukkola Livs kan du också köpa presentkort till många av Sveriges största kedjeföretsg och på så sätt få återbäring på nästan allt du behöver handla.

Jag får många sköna tusenlappar tillbaka varje år och inte har jag något behov av att övertyga några miffos på Flashback om det. Låt dem slippa få återbäringen, låt dem nöja sig med sina 4-5%, själv får jag betydligt mer i genomsnitt!

Men för alla er som verkligen vill veta FAKTA, ring Lyones HK och ta reda på sanningen, besök sen en presentation så kommer ni att förstå hur lojalitesprogrammet fungerar.

Det är helt gratis att bli medlem, det kostar inte en krona. Det enda vi gör är att dra våra kort när vi handlar så får vi återbäring, om och om igen.

Om du vill veta varför Lotteriinspektionen brutit mot lagen så läs den, det framgår klart och tydligt och det ska bli väldgt spännande att se vilka konsekvenser det kommer att få.

Lyoness har det bästa Lojalitetsprogrammet som finns idag och jag och många med mig kommer att fortsätta att gynna alla de företag som väljer att skaffa det, och jag kommer att välja bort de företag där jag inte kan använda mitt medlemsskap och få mina förmåner.

Vi styr helt enkelt vår köpkraft till de företag som vill gynna oss för att vi är trogna kunder! Vi tackar och bockar!
Citera
2014-05-03, 11:35
Medlem
Hördu Alltidfakta, att du försöker göra smygreklam för lurendrejeriet Lyoness har nog inte undgått någon, men skulle du åtminstone en enda gång kunna ta och svara på de konkreta frågor som ställts istället för att komma med ditt svammel så slipper du ju hänga här och försöka tvätta varumärket sedan.

Än så länge har du faktiskt inte lyckats presentera ett enda vettigt bevis på att allt det du säger faktiskt förhåller sig så. Argumentet du framför om presentkort etc. motsäger ju dels vad du själv sagt och dessutom är det så löjligt att jag fortfarande skrattar - tack för den underhållningen i alla fall.

Så, ska vi sammanställa alla frågor - och bevis - till dig igen eller klarar du av att svara på dem ändå?
Citera
2014-05-03, 12:52
Medlem
Smygreklam? Är du helt ding... Vet du vad det ordet betyder? Jag skriver helt öppet och ärligt att
det idag inte finns något Lojalitetsprogram i hela världen som ger mer återbäring än vad Lyoness ger oss konsumenter.

Det är bara att göra en riktig undersökning av alla aktuella program man är intresserad av så ser man snabbt vilket som ger mest tillbaks. Man behöver inte ens ha högsta betyg i matte för att förstå det om man vill.

Eller så kan man som ni gör, ägna er åt att håna, förtala, ljuga och vinkla alla fakta och all information som finns tillgänglig i ämnet, förmodligen pga att man själv har misslyckats kapitalt eller kanske bara för att man inte har något socialt umgänge så den enda tillhörighet man har är att skriva skit på olika forum, då får man sin bekräftelse, ganska tragiskt. Om ni verkligen vill veta vad som gäller så varsågod och gör er egen due diligence, så kan den här tråden avslutas sen.

Att The Keymaker har en annan agenda än vad han utger sig för torde stå klart för varje normalbegåvad individ.

Alltså blir det fullständigt ointressant att diskutera med dig. Du har garanterat själv varit premiummedlem och trott att du kunde tjäna pengar på andra utan att arbeta... Vilket skämt! Man kan självklart tjäna pengar om man bygger en seriös affärsverksamhet men det är arbete som gäller, i alla lägen, ingenting kommer gratis, så bara för att du trodde det och misslyckades så ska du nu göra allt för att sabotera, jösses vad patetsikt. Tänk om du lagt ner samma tid på att lära dig de färdigheter du hade behövt för att lyckas? Då hade du kunnat varit riktigt framgångsrik idag...

Eller så kan du bevisa för alla här att det förhåller sig på något annat sätt... Jag slår vad om att du har ett Lyoness ID som en gång i tiden var (eller fortfarande är?) ett premiummedlemsskap...
Citera
2014-05-03, 15:59
Medlem
Citat:
Smygreklam? Är du helt ding... Vet du vad det ordet betyder? Jag skriver helt öppet och ärligt att
det idag inte finns något Lojalitetsprogram i hela världen som ger mer återbäring än vad Lyoness ger oss konsumenter.

Det är bara att göra en riktig undersökning av alla aktuella program man är intresserad av så ser man snabbt vilket som ger mest tillbaks. Man behöver inte ens ha högsta betyg i matte för att förstå det om man vill.

Eller så kan man som ni gör, ägna er åt att håna, förtala, ljuga och vinkla alla fakta och all information som finns tillgänglig i ämnet, förmodligen pga att man själv har misslyckats kapitalt eller kanske bara för att man inte har något socialt umgänge så den enda tillhörighet man har är att skriva skit på olika forum, då får man sin bekräftelse, ganska tragiskt. Om ni verkligen vill veta vad som gäller så varsågod och gör er egen due diligence, så kan den här tråden avslutas sen.

Att The Keymaker har en annan agenda än vad han utger sig för torde stå klart för varje normalbegåvad individ.

Alltså blir det fullständigt ointressant att diskutera med dig. Du har garanterat själv varit premiummedlem och trott att du kunde tjäna pengar på andra utan att arbeta... Vilket skämt! Man kan självklart tjäna pengar om man bygger en seriös affärsverksamhet men det är arbete som gäller, i alla lägen, ingenting kommer gratis, så bara för att du trodde det och misslyckades så ska du nu göra allt för att sabotera, jösses vad patetsikt. Tänk om du lagt ner samma tid på att lära dig de färdigheter du hade behövt för att lyckas? Då hade du kunnat varit riktigt framgångsrik idag...

Eller så kan du bevisa för alla här att det förhåller sig på något annat sätt... Jag slår vad om att du har ett Lyoness ID som en gång i tiden var (eller fortfarande är?) ett premiummedlemsskap...

Jag är inte så d-lja dum eller okunnig att jag går in i sådant där. Däremot har jag i mina dagar sett till att sådana som ni blivit vederbörligen lagförda. Av den enkla anledningen att ni lurar vanligt folk och de som inte kan/förstår ekonomi vilket är helt oförlåtligt. Men du i din lilla inskränkta och förljugna värld kan väl antagligen inte förstå att det finns människor med moral och etik ute i samhället som faktiskt bryr sig om andra människor på riktigt.

och... en liten passus till dig: Det finns en del katter bland hermelinerna här. "Tänk om du lagt ner samma tid på att lära dig de färdigheter du hade behövt för att lyckas? Då hade du kunnat varit riktigt framgångsrik idag" - jag skrattar så att jag storknar. Du skulle bara veta....

Din utläggning är banne mig det mest korkade dravel jag läst på länge

Så återigen, du har gång på gång fått bevis att Lyoness är lurendrejeri. Vi har bett dig redogöra för några väldigt enkla saker. Vilken du uppenbarligen inte kan göra. så länge du inte kan det kan vi konstatera följande:

1. Lyoness är lurendrejeri.

2. ALLTIDFAKTA är lurendrejare, eller i vart fall lurad.

Så - ni som vill få "återbäring", skaffa ett Mastercard, Diners Club eller varför inte handla så mycket ni kan på Åhléns. De har en "återbäring" som på riktigt överstiger t.o.m. Lyoness värsta lögner.
Citera
2014-05-04, 12:14
Medlem
Citat:
Grattis Bingo, om du bor i Huddinge kan du handla all din mat på Kukkola livs i Hagsätra Centrum och dessutom kan du handla riktigt bra delikatesser i Högdalens fiskaffär. Hos Kukkola Livs kan du också köpa presentkort till många av Sveriges största kedjeföretsg och på så sätt få återbäring på nästan allt du behöver handla.

Faktafel1 - http://www.lyoness.net/se/cashback-gutschein-shops.aspx
Du kan beställa Cashback-värdecheckar hos Lyoness regionalkontor, via telefon, online eller genom skriftlig beställning. Beställningssumman dras sedan från ditt Lyoness köpkonto.
Du kan läsa mer om hur du beställer genom din inloggning på Lyoness webbplats och under Info&Services/Ladda ner.

Alltså - Du kan INTE köpa presentkort till många av Sveriges största kedjeföretag på Kukkola Livs.
Allt detta har jag tidigare hänvisat till att du MÅSTE beställa presentkorten från Lyoness , via telefon, online eller genom skriftlig beställning.

Citat:
Jag får många sköna tusenlappar tillbaka varje år och inte har jag något behov av att övertyga några miffos på Flashback om det. Låt dem slippa få återbäringen, låt dem nöja sig med sina 4-5%, själv får jag betydligt mer i genomsnitt!

Faktafel2: Du har själv erkänt tidigare i tråden att det endast går i 2 led , m.a.o. så är den Cashback du som mest erhåller 3%. Dessa 3% är dessutom beroende på en annans persons köpvanor och inte dina egna. Dina egna erhåller du endast 2% på. Och med den obefintliga täckningen som Lyoness har så kommer du aldrig upp i tusenlappar varje år. Detta har vi bett om bevis på och så länge du inte komemr med bevis så är detta en ren och skär lögn.

Citat:
Men för alla er som verkligen vill veta FAKTA, ring Lyones HK och ta reda på sanningen, besök sen en presentation så kommer ni att förstå hur lojalitesprogrammet fungerar.

Det är helt gratis att bli medlem, det kostar inte en krona. Det enda vi gör är att dra våra kort när vi handlar så får vi återbäring, om och om igen.

Om du vill veta varför Lotteriinspektionen brutit mot lagen så läs den, det framgår klart och tydligt och det ska bli väldgt spännande att se vilka konsekvenser det kommer att få.
Faktakorrekt: Ja , det kommer att bli jätteintressant hur lotteriinspektionen tolkar detta. Eftersom Lyoness inte säljer någon produkt utan endast ett medlemskap som bringar inkomster beroende på andras köpvanor. Det som Lyoness kan klara sig på är , som jag tidigare bevisade , att dom tar ut en % avgift för varje transaktion (Men denna måste överstiga 3% annars går företaget back konstant)

Citat:
Lyoness har det bästa Lojalitetsprogrammet som finns idag och jag och många med mig kommer att fortsätta att gynna alla de företag som väljer att skaffa det, och jag kommer att välja bort de företag där jag inte kan använda mitt medlemsskap och få mina förmåner.

Vi styr helt enkelt vår köpkraft till de företag som vill gynna oss för att vi är trogna kunder! Vi tackar och bockar!

Faktafel 3: Nej , Lyoness har inte det bästa Lojalitetsprogrammet , det är det mest korkade Lojalitetsprogrammet och ett pyramidspels försök som kommer att rämna om Lyoness lyckas ragga för många kunder och för stora företag där personer trots allt handlar vardagligen.
MedMera ger 4-5% direkt Caschback på dina egna köpvanor som du själv styr över.
Lyoness ger 2% direkt Caschback på dina egna köpvanor som du själv styr över.

Åter till min tidigare fråga som du inte bemött

Citera
2014-05-05, 17:47
Medlem
Suck, det är märkligt att ni inte vill ta reda på sanningen innan ni uttalar er? Varför? Kanske för att ni kan gömma er bakom ett anonymt alias… Men även ni måste ju inse att ni tappar all trovärdighet när man som läsare lätt kan kontrollera sanningen i samtliga påståenden…

Pellets, du har inte en enda siffra rätt i dina beräkningar och var du får alla konstiga slutsatser ifrån är för mig en gåta. Om du verkligen vill veta vad du skriver om så får du pallra dig till en presentation, sen kommer du äntligen att ha förstått hur detta fenomenala lojalitetsprogram fungerar och så slipper vi alla era insinuationer och helt galna påståenden. Det är väldigt intressant att NI INTE VILL TA REDA PÅ FAKTA!

När det gäller Kukkola livs så kan vem som helst åka dit och själv konstatera att de säljer mängder med presentkort till många av Sveriges största kedjeföretag. (Eller ringa om man föredrar det). Sen kan man handla sin mat, köpa de presentkort man vill ha och dra sitt Lyonesskort i kassan när man betalar med t.ex. sitt Visakort och sen drar man dessutom deras eget bonuskort, vips så har man fått återbäring från 3 olika lojalitetsprogram vid ett och samma köptillfälle, väldigt smart!

Så alla era beräkningar är och förblir helt felaktiga eftersom vi kan nyttja även de andra förmånerna som ni jämför med samtidigt med våra Lyonessförmåner. Vi får alltså både ock, inte antingen eller!

Och så har vi The Keymaker, vad är din egentliga agenda? Det blir mer och mer uppenbart att du har något lurt i kikaren, vad är det egentligen? Är Lyoness en konkurrent till dig? Varför lägger du ner så otroligt mycket kraft och energi på att försöka svartmåla ett legitimt företag och även en hel bransch som helt lagligt omsätter 750 miljarder kronor globalt sett. Det är ju inte helt friskt…

Och så till ditt citat: ”Däremot har jag i mina dagar sett till att sådana som ni blivit vederbörligen lagförda.” Vem tror du att du är??? Du anklagar helt seriösa människor som råkar veta mer än vad du vet i denna fråga och istället för att läsa på och ta reda på FAKTA så försöker du hota och förtala dessa medlemmar, patetiskt så det förslår!

Dessutom så kan bara en domare lagföra en individ i Sverige och efter att ha läst dina inlägg kan vi nog alla konstatera att någon domare är du i vart fall inte… Förhoppningsvis har vi en betydligt mer kunnig och påläst domarkår i vårt land!

Lite intressant läsning för er och det är FAKTA:

Boken om direkthandel

Boken "Direkthandel – en affärsmöjlighet i tiden", lanserades av Liber i mars 2007 och är den första boken om direkthandel på svenska.

Direkthandel är en relativt okänd del av det svenska näringslivet. Den är butikslös och säljer direkt till konsument vid personliga möten. Direkthandeln i Sverige omsatte cirka 3 miljarder kronor under 2009 och engagerar fler än 100 000 säljare. Majoriteten av dessa är kvinnor, de flesta arbetar med direkthandel på deltid. Motsvarande siffror globalt är 750 miljarder kronor och 60 miljoner säljare.

Allmänhetens kunskap om direkthandel är ganska liten och det borde vara rimligt att man vet mer om direkthandeln som sysselsätter 50 % av de som arbetar inom svensk handel än om exempelvis detaljhandeln som sysselsätter cirka 200 000 personer.

Boken är lämplig att använda som referenslitteratur inom ekonomi- och entreprenörsutbildningar samt rekommenderas till alla som valt att arbeta med direkthandel.

Professor Evert Gummesson vid Stockholms Universitet är tillsammans med Eva-Karin Ohlsson redaktörer för boken. Boken är en antologi där redaktörerna låtit olika författare ge sin syn på direkthandel i Sverige.

Evert Gummesson sätter in direkthandeln i ett marknadsföringsperspektiv, Ek dr Fredrik Bergström, tidigare VD vid Handelns Utredningsinstitut (HUI) sätter in direkthandeln i ett svenskt handelsperspektiv, Ek dr Eva Javefors Grauers vid Linköpings Universitet tar upp genusperspektivet och Ulf Karlsson, fd kapten i Friidrottslandslaget beskriver hur man arbetar med motivation och drivkraft.

Slutligen beskriver branschen själv hur man organiserat sig och hur man arbetar med produkt- och säljstrategier.

På speciell begäran från universitet och högskolor innehåller boken också flera praktikfall från verkligheten som följs av diskussionsfrågor.

Ni kan läsa ett kort utdrag ur boken på direkthandeln.org
Det blir ju roligare att föra en debatt om de som diskuterar har en grundkunskap i ämnet, annars blir det ju på dagisnivå… och det har vi väl alla vuxit ifrån hoppas jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in