Citat:
Min prima slutsats är att ni feminister inte har belägg för att kvinnor har lägre lön för lika arbete. Min prima slutsats är att JämO, en statlig myndighet som sedan blev DO, var en myndighet som likt DO inte tog lätt på sitt uppdrag. Min prima slutsats är att inte ens JämO kunde visa någon särskild lönediskriminering.
Citat:
"Enbart 60%" skulle jag vilja kalla det. 40% upptäckte alltså ingen sorts diskriminering överhuvudtaget.
Min är att hela 60% av de arbetsgivare som är färdigutredda upptäckte lönedsikriminering av osaklig sort på deras arbetsplatser och vidtog åtgärder
Citat:
Givetvis. Patriarkatets tentakler finns överallt!
(kan således vara fler som upptäckt detta men ex. vägrar, skiter i att vidta åtgärd)
Citat:
Precis. Ett fåtal av de anställda.
och det gäller självfallet inte alla deras anställda
Citat:
Ja, de var alltså inte underbetalda utan underutbildade. Kvoterade, kanske?
33% väljer att vidta andra åtgärder än löneförhöjning. (Vad det exakt skulle vara går kanske avläsa i själva rapporten.)
Citat:
Ja.
44% väljer att justera lönen för de man upptäckte.
Citat:
Nej, den är enbart innehållslös om man, liksom du, utgår från en världsbild där kvinnor diskrimineras och sen försöker leta bevis som överensstämmer med den världsbilden.
Dina 0,7% blir därför en väldigt innehållslös siffra. Klura på den du ett tag.
Men för att det överhuvudtaget skall anses existera någon diskriminering så måste man kunna visa att någon diskrimineras.
Nu är det så att av över 700.000 arbetare så var det endast ca 4000 kvinnor som lönediskriminerades.
Den som drar slutsatser ur data som INTE FINNS är DU. INTE JAG.
Edit: 700.000 är för övrigt ett ganska stort urval som duger mer än utmärkt att dra slutsatser ifrån, även om vi räknar bort alla punkter du har anmärkningar på så är urvalet hundratusentals arbetare.
4% ligger ju ganska mitt i 1-7% som vi brukar prata om som generell oförklarad löneskilland mellan män/kvinnor.