Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-06, 23:52
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Lyssnade igenom det nu.

Herregud vad överdrivet kritiken är, inte för att jag själv ser mig som nationalist men det mesta var rätt logiska svar och han höll det kort och vägrade uttala sig om saker som inte rörde lokalfrågor. Får det att låta som om det var världens största riksmongo som hamnat i en intervju på bästa sändningstid.

Visst inte en bra intervju och lämnade en hel del att önska och framförallt vissa öppna mål och möjligheter för intervjuobjektet att ta tillvara på men seriöst, världens största storm i ett vattenglas.
Nu kanske jag missförstår dig men vad ser du dig som då?
Citera
2014-05-06, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Sluta leka pajas och försök debattera seriöst istället, givetvis så är det inga problem i de flesta fall att helt enkelt avgöra vilken grupp någon tillhör genom att helt enkelt titta på någon. Om du inte kan se skillnad på en neger och en svensk så bör du uppsöka en optiker som kan få dig förklarad blind.

Jag debatterar seriöst, läs mina inlägg och svara gärna på ALLA mina frågor istället för att tvångsmässigt skriva "neger" hela tiden.
Citera
2014-05-06, 23:54
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Nu kanske jag missförstår dig men vad ser du dig som då?

Haha, jag är infiltratör från Expo.

Skämt åsido, det ska petas in ett "bara" i meningen: inte bara för att jag ser mig själv som nationalist.
Citera
2014-05-06, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Du kanske vet att vi har massarbetslöshet i Sverige, särskilt bland ungdomar. Gissningsvis har vi en arbetskraftsreserv på minst 10% om vi räknar in diverse arbetsmarknadsåtgärder och trixerier. Sen är det inte "trams" bara för att du får en motfråga, Tullbergs beräkningar pekar mot en total ekonomisk kollaps för Sveriges del så hur tänkte du lösa det problemet?

Som sagt, någonstans mellan 1,5-2 miljoner invandrare som enligt er bör deporteras. Ca 480.000 arbetslösa i Sverige, inklusive arbetslösa invandrare.

Hur ska ni lösa arbetskraftsbristen?
Citera
2014-05-06, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savitri
Visst kan jag det. Precis efter att du har definierat vad som utgör en kurd.

Gillar du dagens Sverige och tycker att det fungerar bra och är till freds med den demografiska situationen och heller inte bryr dig om den kriminalitet och den misär och fattigdom som kommer i massinvandringens spår. Nej, då ska du kanske inte rösta på Svenskarnas parti. Vi tvingar liksom ingen.

I korthet ledande expertis och gentester. I övrigt kan du läsa här: https://www.svenskarnasparti.se/wp-content/uploads/migrationspolitik_SvP.pdf

Snälla, använd inte mångkultur och brott som argument. Ni skulle ha samma åsikter även utan mångkultur och brottsligheten.

Ett seriöst parti som tar upp ovanstående problem är SD.
Citera
2014-05-07, 00:00
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvafragor
Som sagt, någonstans mellan 1,5-2 miljoner invandrare som enligt er bör deporteras. Ca 480.000 arbetslösa i Sverige, inklusive arbetslösa invandrare.

Hur ska ni lösa arbetskraftsbristen?

Hur många av dessa är icke-europeer och hur många av dem har i sin tur ett arbete? Jag gissar att sysselsättningsgraden bland icke-europeer <50%.
Citera
2014-05-07, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Trams, ögonmått bör som jag sa fungera alldeles utmärkt (och vara hundraprocentigt korrekt) i de allra flesta fallen och i övriga fall så kan man använda dna test.

Man kan ju även tänka sig en kombination; att alla utomeuropeiska invandrare som invandrat de senaste 20 åren åker ut automatiskt och enligt regeln sist in först ut och sen så kör man dna prov på resten. På detta sätt så behöver man inte ens testa majoriteten av invandrarna utan man kan nöja sig men en mindre del av dem.

Det är ett av skälen till att jag är ytterst skeptisk till någon större tillåtelse av italienare, greker, fransmän och andra sydeuropeiska folk i Sverige. Det är ofta väldigt svårt att skilja en jude från en italienare till exempel. Så är knappast fallet i Sverige och bland riktiga germanska folk (holländare, tyskar, svenskar, danskar, norrmän främst). Vi har våra uppnäsor, robusta kroppar och fina utseende.
Senast redigerad av Europeisch 2014-05-07 kl. 00:07.
Citera
2014-05-07, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Hur många av dessa är icke-europeer och hur många av dem har i sin tur ett arbete? Jag gissar att sysselsättningsgraden bland icke-europeer <50%.

Så nu diskuterar vi icke-europeer endast? Så spanjorer, italienare, turkar, romer osv kommer få stanna kvar? Är de etniska svenskar efter ett DNA-test, alltså?

EDIT: En rådande arbetskraftsbrist kommer hur som helst att äga rum, det kan du inte komma ifrån. Det finns inte ens i närheten av tillräckligt med arbetslösa "svenskar" att fylla hålet med.
Senast redigerad av tvafragor 2014-05-07 kl. 00:12.
Citera
2014-05-07, 00:13
Medlem
Citat:
Så nu diskuterar vi icke-europeer endast? Så spanjorer, italienare, turkar, romer osv kommer få stanna kvar? Är de etniska svenskar efter ett DNA-test, alltså?

EDIT: En rådande arbetskraftsbrist kommer hur som helst att äga rum, det kan du inte komma ifrån. Det finns inte ens i närheten av tillräckligt med arbetslösa "svenskar" att fylla hålet med.

Och dina gissningar betyder ingenting. Fakta betyder väldigt mycket.
Citera
2014-05-07, 00:14
Medlem
Citat:

Dessa brukar i stort sett aldrig räknas som etniska européer, även om det ibland kan handla om gränsfall. Turkar är just turkar (ej närbesläktade med européer), och romer är ursprungligen från Indien (med mycket mellanösternblod på vägen).
Citera
2014-05-07, 00:15
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:

Romer är nog tveksamt. Ett DNA-test visar ju var någonstans du klustrar på ett PCA-chart. Sen tycker i alla fall jag att det är helheten som är viktigast, att prata om någon grupp hit och dit blir meningslöst med den mängd negrer, araber och västasiater som ju utgör den absolut största delen.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2014-05-07 kl. 00:16. Anledning: Ord
Citera
2014-05-07, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidGorilla
Dessa brukar i stort sett aldrig räknas som etniska européer, även om det ibland kan handla om gränsfall. Turkar är just turkar (ej närbesläktade med européer), och romer är ursprungligen från Indien (med mycket mellanösternblod på vägen).

Och germaner är ursprungligen från Indusdalen mellan Pakistan och Indien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in