Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-29, 12:30
  #16285
Medlem
TheBurdens avatar
Polisen: Därför får Svenskarnas parti tillstånd att demonstrera:
Citat:
Den 1 maj kommer Svenskarnas Parti till Jönköping för att demonstrera. Polismyndigheten i Jönköpings län har beviljat deras ansökan. Eric Rönnegård skriver i sin debattartikel att han tycker att det strider mot gällande rätt. Jag har full respekt för att de som inte delar Svenskarnas partis värderingar undrar hur Polisen kan ge tillstånd när det finns risk för motdemonstrationer och våldsamheter. Vi som polisanställda måste i vår myndighetsutövning förhålla oss till de lagar och den rättspraxis som finns och får inte låta våra egna personliga åsikter påverka.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/polisen-darfor-far-svenskarnas-parti-tillstand-att-demonstrera_3507478.svd
Citera
2014-04-29, 12:32
  #16286
Medlem
mamuspis avatar
Vad kan ni säga om vad ni anser om sjukvården? Privat eller statligt? Ska det vara så långa och sjuka köer? Varför ska rika komma före de fattiga? Kämpar inte en bonde hårdare än t.ex en fet borgerlig politiker?
Citera
2014-04-29, 12:35
  #16287
Medlem
TheBurdens avatar
SR-profil leder upprop mot Svenskarnas parti:
Citat:
Den 1 maj hålls en utomhusgudstjänst i Sofiakyrkan mot nazism och främlingsfientlighet.
Det är ett svar på Svenskarnas partis demonstration samma dag.
– Vi måste visa i ord och handling att vi står för ett öppet och mångkulturellt samhälle, säger SR-profilen Johanna Linder.
http://www.expressen.se/gt/sr-profil-leder-upprop-mot-svenskarnas-parti/
Citera
2014-04-29, 13:06
  #16288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jepp. Bajsnödig gubbe. Förmodligen rekord i år.

Ja den där före detta polisen verkar ju vara helt snurrig, han kan ju inte ens lagen Han snackar ju om en tid när skinnskallar sprang runt med hakkorsfanor och heilade på stan för typ 20 år sedan och vill förbjuda SvP:s demo med det som grund. Den riktiga polisen däremot verkar ju vara en kille med huvudet på skaft och konstaterar mycket riktigt att alla har rätt att demonstrera så länge man inte bryter mot lagen och att det var rödingpacket som stod för samtliga ordningsstörningar förra året
Citera
2014-04-29, 13:57
  #16289
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aufmarsch
Herregud, all respekt till våra äldre, men hur fan korkad är inte den före detta polis intendenten?
Alla som spelat Fallout 3 ser att det är en ghoul som rymt från Underworld
Citera
2014-04-29, 13:58
  #16290
Medlem
TheBurdens avatar
Medlemmar portade från möte om Svenskarnas parti:
Citat:
Under måndagskvällen höll polisen ett öppet informationsmöte om Svenskarnas partis demonstration i Jönköping den 1 maj. Två medlemmar från SvP var på plats, men dessa fick efter politiskt korrekta protester inte närvara under det allmänna informationsmötet utan förpassades till ett separat rum.
https://www.realisten.se/2014/04/29/partimedlemmar-portade-fran-informationsmote-om-svenskarnas-parti/
Citera
2014-04-29, 14:01
  #16291
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aufmarsch
Herregud, all respekt till våra äldre, men hur fan korkad är inte den före detta polis intendenten?

Han gillar inte yttrandefrihet, helt enkelt.
Citera
2014-04-29, 14:03
  #16292
Bannlyst
Det här var en rätt lustig artikel om en av partiets medlemmar:
http://www.sydsvenskan.se/malmo/polisen-foljer-misstankt-nazist-pa-natet/

Citat:
På nätet följer polisen den 30-årige nazist som misstänks för de uppmärksammade mordförsöken på Kristianstadsgatan.

Han har låtit sig intervjuas av sympatisörer och han är aktiv på Facebook.
Men polisen uppger att de ännu inte vet var den internationellt efterlyste mannen befinner sig.


Citat:
Ursprungligen postat av mamuspi
Vad kan ni säga om vad ni anser om sjukvården? Privat eller statligt?
Partiet vill nationalisera sjukvården.
Citera
2014-04-29, 14:30
  #16293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Medlemmar portade från möte om Svenskarnas parti:

https://www.realisten.se/2014/04/29/partimedlemmar-portade-fran-informationsmote-om-svenskarnas-parti/

Det blir allt oftare komiska och absurda incidenter numera känns det som. Ett öppet möte, som inte är öppet...
Citera
2014-04-29, 14:33
  #16294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Haggan hade blivit totalt avklädd i en debatt med Stefan Jacobsson. Och det vet hon naturligtvis om också.

Vägrar ta debatten = vågar inte ta debatten

Det handlar inte bara om att de inte vågar. Det är nog ofta ett medvetet val eftersom de vet att det bara gynnar nationalismen om man faktiskt "tar debatten" och tillåter diskussion och debatt om dessa ämnen att komma upp till ytan, ges uppmärksamhet och hållas vid liv.

Det enda de egentligen har som de kan använda är förbud, lögner, förlöjligande, hets, hat, hot, förföljelse, förtryck och terror. De har heller inget intresse av att "vinna debatten" eller "ha rätt". De vet att det handlar om att upprätthålla lögnerna, hjärntvätten och förtrycket tillräckligt länge för att svenskar och andra vita ska bli maktlösa och splittrade minoriteter i sina egna hemländer. När det sen har skett så behöver de inte bry sig om vad vita tycker. Då kan de med hjälp av "demokratin" köra över och förtrycka de minskande vita minoriteterna.
__________________
Senast redigerad av RexNemorensis 2014-04-29 kl. 14:36.
Citera
2014-04-29, 15:01
  #16295
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Det handlar inte bara om att de inte vågar. Det är nog ofta ett medvetet val eftersom de vet att det bara gynnar nationalismen om man faktiskt "tar debatten" och tillåter diskussion och debatt om dessa ämnen att komma upp till ytan, ges uppmärksamhet och hållas vid liv.

Det enda de egentligen har som de kan använda är förbud, lögner, förlöjligande, hets, hat, hot, förföljelse, förtryck och terror. De har heller inget intresse av att "vinna debatten" eller "ha rätt". De vet att det handlar om att upprätthålla lögnerna, hjärntvätten och förtrycket tillräckligt länge för att svenskar och andra vita ska bli maktlösa och splittrade minoriteter i sina egna hemländer. När det sen har skett så behöver de inte bry sig om vad vita tycker. Då kan de med hjälp av "demokratin" köra över och förtrycka de minskande vita minoriteterna.

Visst är det så.
Citera
2014-04-29, 15:24
  #16296
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kempinhoff
Du är en fascist av rang!
Med tomt fjäsk kommer du ingenstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in