Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-07, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Romer är nog tveksamt. Ett DNA-test visar ju var någonstans du klustrar på ett PCA-chart. Sen tycker i alla fall jag att det är helheten som är viktigast, att prata om någon grupp hit och dit blir meningslöst med den mängd negrer, araber och västasiater som ju utgör den absolut största delen.

Det kommer alltså fortfarande utvisas fler människor än vi har arbetslösa i Sverige. Så frågan kvarstår, var ska arbetskraften komma från när vi står inför en industriell kollaps? Ska vi lägga lägga en del av budgeten på att marknadsföra Sverige för att få hit en halv miljon norrmänn och danskar?
Citera
2014-05-07, 00:28
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvafragor
Det kommer alltså fortfarande utvisas fler människor än vi har arbetslösa i Sverige. Så frågan kvarstår, var ska arbetskraften komma från när vi står inför en industriell kollaps? Ska vi lägga lägga en del av budgeten på att marknadsföra Sverige för att få hit en halv miljon norrmänn och danskar?

Största delen av de icke-europeer som är här har inget jobb eller ett jobb vars frånfälle knappast leder till industriell kollaps. I första hand tycker jag att vi ska se till att våra ungdomar får jobb, men därefter ligger så klart grannländer närmast till hands, även kontinentala sådana förstås.
Citera
2014-05-07, 00:31
Medlem
Citat:
Och germaner är ursprungligen från Indusdalen mellan Pakistan och Indien.

Ja. Dock är det rätt många tusen år som skiljer mellan de olika utvandringarna, och det är ju knappast så att alla indier är européer bara för att vi härstammar från samma geografiska område (vi är alla afrikaner!!!!).
Citera
2014-05-07, 00:37
Medlem
EvilGs avatar
Den här intervjun måste vara milstolpe för Sveriges politiska historia. Den är helt enkelt historiskt sämst och den mest pinsamma som det svenska folket har beskådat och skrattat åt tills tårarna faller. För att jämföra, denna intervjun är till och med sämre än SDaren från Värmland som inte hade en enda liten susning om vilken politik de ville driva i kommunfullmäktige.

Förövrigt var mitt Facebookflöde fullt med raljerande och hån över denna tomtes otroligt grava snedsteg och misslyckande existens. Var det så att all mediaexponering är bra sådan? Tydligen motbevisade han den tesen.

Hur reagerade "riks" från Quislingarnas Parti på detta numera rikskända rikspucko? Tror inte att lilla Steffy-girl är särskilt smickrad eller kåt över denna uppmärksamhet han har fixat partiet. Min spekulation är att hen (Steffy-girl) kommer att ringa och hundskälla ut Olsén* tills sminket på Steffy rinner ner för kinderna (för att inte tala om hur kränkt hen ser ut, gråten ser ut att kunna bryta loss när som helst )

Min direkta reaktion på intervjun imorse var att reflexmässigt kasta mig på golvet, rulla runt i min ungkarlslägenhet på mina nedslängda kläder och skratta mig röd i ansiktet tills magrutorna trädde fram. Jag agerade tydligen också som väckarklocka för mina grannar, snacka om sura miner. Tills jag visade intervjun, då brast allihop som ilsket knackade på min dörr ut i gap- och hånskratt som säkert väckte hela Göteborg. Grannsämja och sammanhållning som inte förstörs av rasister, nazister och dylika rättshaverister är det bästa som finns

Robotar ska alltså ersätta personal i äldreomsorgen i Mora samt att socialnämndens budget är en ekonomisk fråga. Måste ge Olsén liten klapp på axeln för att han åtminstone visste det och inte trodde att det var en invandrings-, ras- eller judekonspirationsfråga. Detta gör honom med största sannolikhet till en av de skarpaste knivarna i lådan, i och med att han är medveten om att det är en ekonomisk fråga. Applåder.

"Satsa på äldreomsorgen", wow. Vem lärde han sig det av? Göran Hägglund?

*

Edit: Mindre språkliga fel rättats
Senast redigerad av EvilG 2014-05-07 kl. 00:43.
Citera
2014-05-07, 00:39
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidGorilla
Ja. Dock är det rätt många tusen år som skiljer mellan de olika utvandringarna, och det är ju knappast så att alla indier är européer bara för att vi härstammar från samma geografiska område (vi är alla afrikaner!!!!).

Lite OT men det stämmer väl inte riktigt för R1a är den till Indien invandrade indo-europeiska haplotypen och den kommer längre norrifrån.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2014-05-07 kl. 00:39. Anledning: Ord
Citera
2014-05-07, 00:42
Medlem
Citat:
Största delen av de icke-europeer som är här har inget jobb eller ett jobb vars frånfälle knappast leder till industriell kollaps. I första hand tycker jag att vi ska se till att våra ungdomar får jobb, men därefter ligger så klart grannländer närmast till hands, även kontinentala sådana förstås.

2013 var enligt migrationsverket 1,5 miljoner födda utomlands, lägg till i summan alla andra och tredje generationens invandrare som är födda i Sverige. För enkelhetens skull så räknar vi på 2 miljoner invandrare.
Enligt migrationsverket så är 57% av invandrarna sysselsatta. Det ger 1140000 sysselsatta invandrare. Om då alla 480.000 arbetslösa sätts i arbete, förutsatt att alla vill arbeta så har vi fortfarande 660.000 platser att fylla. Återigen, varifrån kommer den arbetskraften?
Citera
2014-05-07, 00:45
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Den här intervjun måste vara milstolpe för Sveriges politiska historia. Den är helt enkelt historiskt sämst och den mest pinsamma som det svenska folket har beskådat och skrattat åt tills tårarna faller. För att jämföra, denna intervjun är till och med sämre än SDaren från Värmland som inte hade en enda liten susning om vilken politik de ville driva i kommunfullmäktige.

Förövrigt var mitt Facebookflöde fullt med raljerande och hån över denna tomtes otroligt grava snedsteg och misslyckande existens. Var det så att all mediaexponering är bra sådan? Tydligen motbevisade han den tesen.

Hur reagerade "riks" från Quislingarnas Parti på detta numera rikskända rikspucko? Tror inte att lilla Steffy-girl är särskilt smickrad eller kåt över denna uppmärksamhet han har fixat partiet. Min spekulation är att hen (Steffy-girl) kommer att ringa och hundskälla ut Olsén* tills sminket på Steffy rinner ner för kinderna (för att inte tala om hur kränkt hen ser ut, gråten ser ut att kunna bryta loss när som helst )

Min direkta reaktion på intervjun imorse var att reflexmässigt kasta mig på golvet, rulla runt i min ungkarlslägenhet på mina nedslängda kläder och skratta mig röd i ansiktet tills magrutorna trädde fram. Jag agerade tydligen också som väckarklocka för mina grannar, snacka om sura miner. Tills jag visade intervjun, då brast allihop som ilsket knackade på min dörr ut i gap- och hånskratt som säkert väckte hela Göteborg.

Robotar ska alltså ersätta personal i äldreomsorgen i Mora samt att socialnämndens budget är en ekonomisk fråga. Måste ge Olsén liten klapp på axeln för att han åtminstone visste det och inte trodde att det var en invandrings-, ras- eller judekonspirationsfråga. Detta gör honom med största sannolikhet till en av de skarpaste knivarna i lådan, i och med att han är medveten om att det är en ekonomisk fråga. Applåder.

"Satsa på äldreomsorgen", wow. Vem lärde han sig det av? Göran Hägglund?

*

Edit: Mindre språkliga fel rättats

De flesta har konstaterat att intervjun inte var någon höjdare men också att vissa liberaler och rödingar drar växlar på detta som de inte har täckning för. Vi talar här om kommunalpolitik och alla som träffat kommunpolitiker oavsett partifärg vet att SvP Robin knappast behöver skämmas bredvid dem.
Citera
2014-05-07, 00:46
Medlem
Citat:
Lite OT men det stämmer väl inte riktigt för R1a är den till Indien invandrade indo-europeiska haplotypen och den kommer längre norrifrån.

Jag är inte särskilt insatt alls i populationsgenetiken utanför Europa, du har säkert rätt. Tack.
Citera
2014-05-07, 00:48
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
De flesta har konstaterat att intervjun inte var någon höjdare men också att vissa liberaler och rödingar drar växlar på detta som de inte har täckning för. Vi talar här om kommunalpolitik och alla som träffat kommunpolitiker oavsett partifärg vet att SvP Robin knappast behöver skämmas bredvid dem.

Jo det behöver han.
Kanske inte för att han är ovan vid media, men fanimig för att han inte har en jävla susning om saker som han säger är de två stora frågorna för honom/SvP lokalt.
Killen har förberett sig med att skriva ner ordagrant vad han ska svara på vissa frågor. Men att läsa socialnämndens budget eller ens plita ner lite stödanteckningar om hur många flyktingar mora kommun tar emot?
Nej så långt har han inte tänkt.
Citera
2014-05-07, 00:48
Medlem
Citat:

Nej, men han kommer nog få skämmas allra mest tills dess att någon annan dåre tar första priset från honom.
Citera
2014-05-07, 00:51
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
2013 var enligt migrationsverket 1,5 miljoner födda utomlands, lägg till i summan alla andra och tredje generationens invandrare som är födda i Sverige. För enkelhetens skull så räknar vi på 2 miljoner invandrare.
Enligt migrationsverket så är 57% av invandrarna sysselsatta. Det ger 1140000 sysselsatta invandrare. Om då alla 480.000 arbetslösa sätts i arbete, förutsatt att alla vill arbeta så har vi fortfarande 660.000 platser att fylla. Återigen, varifrån kommer den arbetskraften?

Hur många av dessa är icke-europeer? Min gissning är att vi talar om kanske 1 miljon och ytterst få av dessa jobbar inom industrin och jag tror vi klarar taxitrafiken ändå och även att inte svälta ihjäl utan en kebabkiosk i varje gathörn. Kan inte du svara på min fråga om docent Tullbergs beräkningar? 250 miljarder per år kostar invandringen, så vad tycker du ska göras åt det?
Citera
2014-05-07, 01:00
Medlem
Citat:
Och germaner är ursprungligen från Indusdalen mellan Pakistan och Indien.

Nej. Indoeuropéer erövrade Indien inte tvärtom. Indoeuropeiska teorin är felaktig. Proto-indoeuropéerna härstammade från Södra Ryssland/Ukraina norr om svarta havet och spred sina gener framförallt i Europa, Men även till Iran och Indien. Dock har de två senare blivit så pass uppblandade av ursprungsbefolkningen i respektive länder att man inte kan påstå att de är arier längre. Tex så har Indier av högre kast mer nordeuropeisk komponent (runt 8-12% om jag inte minns fel) än sydindier som knappt har någon alls. Samma sak med Iranier som i dagsläget är ett arabiskt folk mer eller mindre.

Citat:

Exakt. Det är en gammal och förlegad teori som genetik och DNA-analyser visar. Indier blev erövrade av proto-européer - INTE tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av AlltidGorilla
Jag är inte särskilt insatt alls i populationsgenetiken utanför Europa, du har säkert rätt. Tack.

Läs på - Varje nationalist bör kunna åtminstone lite om genetik och förhistoria.

Ber även jag om ursäkt för OT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in