Citat:
Jag tror du missförstår mig. Min tro är tyvärr att detta var gemensamt. Hon hade lidit för länge för att det på något sätt skulle gå att dölja för en partner. Däremot är det i någon mån om det går att gradera värre att tänka på att också han som känt henne sedan liten varit delaktig.Hon var ju sviken av alla. Morbrodern, föräldrarna och svenska myndigheter. De som överhuvudtaget reagerat på flickan verkar ha varit fullständiga främlingar. Grannar, polis alltså personer som bara sett henne en kort stund. Min förvåning handlar mer om fokuset på kvinnan som GM. Och inte honom. En älsklingsmorbror var det. Skydda känns inte som rätt ord i sammanhanget.
Nej, jag hade nog för brått när jag kommenterade din fråga. Förlåt!
Kan det vara så att fokus hamnar på henne helt enkelt för att hennes förslagenhet verkar så uppenbar. Om honom vet vi inget egentligen, bara att han anmälts för hustrumisshandel, men att det hela avskrevs. (Var det inte så?) Humör har han alltså. Men är det inom ramen för det relativt normala? Och förresten: det här är också något jag sett många exempel på, att invandrarkvinnor tar till det yppersta av vapen mot sina män, som de inte har i sina hemländer, idén om våld i hemmet som något straffbart. De allra flesta gångerna är det säkert väl motiverat, några enstaka gånger används det som tomt hot. Men det är en annan historia och en parentes här.
Alltså: fruMGM ger ett obehagligt intryck och det genom sin manipulativa historia, han ger just inget intryck alls utan förblir något av en gåta. Helt platt, endimensionell just nu ...