Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2014-05-02, 19:37
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
EDIT: Google-/Youtube-inställningar finns också med i drop-down-menyn, men till vänster om dessa alternativ ska det finnas några fina thumbnails med historik, favoriter etc.

Här hittar jag den blåa gubben, uppe till höger:

http://thumbnails112.imagebam.com/32416/b3de83324157849.jpg

Klickar man på den ska det dyka upp en meny med bl a favoriter.
He...fan vad skarp jag har blivit!, jag blev tvungen att sudda mitt klagobrev som jag just skulle skicka...när jag plötsligt såg några fina thumbnails i mitten (vänster) av skärmen.

Jag ser i helhetsbilden vettu! så att dina kordinater blev fel för mig initialt, trots att jag inte ska kunna se helhetsbilden i egenskap av aspergare så gjorde jag det...

Det där var ju väldigt klent att bara lägga favoriter där...samtidigt som man har en liknande meny på vänster sida...där dock inte favoriter finns..

När jag ändå har dig på tråden, ska jag passa på att krama ur dig hur man lägger upp en bakgrundsbild för hela kanalen?, det kunde man för i tiden...och man kunde göra små thumbs av den över hela skärmen
Citera
2014-05-03, 15:35
Medlem
Som ni säkert vet kan man välja kvalite när man ska titta, t ex 1080. Men hur är det om man ska ladda ner med Youtubedownloader, blir bilden och ljudet bättre om man väljer en högre upplösning?
Citera
2014-05-03, 23:25
Medlem
Vad i helvete är grejen med att Youtube byter accounts lite hursomhelst? Plötsligt så kan den hamna på på Google-pluskontot, vilket inte en enda människa vill. Sen har jag tre accounts med SAMMA JÄVLA NAMN på mitt vanliga acc, så när jag ska välja tillbaka till mitt vanliga så är det 1/3 att jag väljer rätt. Och inte nog med det. Väljer man fel så har de andra bytt ordning. Och nej, de andra två går inte att ta bort.

Kuk-youtube. Ändringar som man vänjer sig vid i all ära, men efter senaste ändringen har allt blivit mer helvetiskt.
Citera
2014-05-03, 23:27
Medlem
user.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObotligtFrisk
Vad i helvete är grejen med att Youtube byter accounts lite hursomhelst? Plötsligt så kan den hamna på på Google-pluskontot, vilket inte en enda människa vill. Sen har jag tre accounts med SAMMA JÄVLA NAMN på mitt vanliga acc, så när jag ska välja tillbaka till mitt vanliga så är det 1/3 att jag väljer rätt. Och inte nog med det. Väljer man fel så har de andra bytt ordning. Och nej, de andra två går inte att ta bort.

Kuk-youtube. Ändringar som man vänjer sig vid i all ära, men efter senaste ändringen har allt blivit mer helvetiskt.
sen dom slog ihop det med googleplus har det bara gått neråt.
Citera
2014-05-06, 03:19
Medlem
Mattelols avatar
Det är grymt trist att man inte kan se alla videos i ens visningshistorik. När jag går in på Historik så står det "Visningshistorik (5661)", det hade varit bra roligt att se de klippen man tittade på för flera år sedan... Inget som vet något sätt?

För skojs skull, hur många videos har ni sett på ert konto?
Citera
2014-05-06, 16:17
Medlem
von.Jekwels avatar
Tja,

Har problem med att Youtube vill visa mitt riktiga namn hela tiden. Varje gång jag loggar in kommer jag till en popup där jag måste välja om jag ska visa mitt riktiga namn eller det påhittade Youtube-namnet. Finns det något sätt att sätta Youtube-namnet som standard så jag slipper det här?
Citera
2014-05-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Det är grymt trist att man inte kan se alla videos i ens visningshistorik. När jag går in på Historik så står det "Visningshistorik (5661)", det hade varit bra roligt att se de klippen man tittade på för flera år sedan... Inget som vet något sätt?

För skojs skull, hur många videos har ni sett på ert konto?
Visningshistorik (9 860)

Men vad jag kan se kan man endast se de 60 senaste sedda videorna. Det är rätt dåligt. Ibland glömmer jag att favva eller spara ett klipp, det kan vara mycket svårt att hitta igen.
Men det kanske går att se hela historiken nånstans, inte vad jag kan hitta dock.
Citera
2014-05-08, 21:41
Medlem
-ELF-s avatar
Detta visste jag inte. GOG.com slutade med sina "What's new" vidoer på youtube pga youtubes content id claims problem, trots att de hade full tillåtelse att använda allt material.

Hur ligger det till med detta buggade system nu? Har inte hört något om det på ett bra tag nu, bortsett från från gogs stream som gick igår natt.
Citera
2014-05-08, 22:13
Medlem
Gasmaskens avatar
Har ett problem med Youtube som kommit de senaste dagarna. Ser inte förhandsvisningsbilderna. Vet inte om det är nån ny uppdatering till AdBlock eller om det är Youtube som spökar. Någon som har någon lösning på mitt problem eller någon som upplever samma sak.

Kör Google Chrome på Windows 7 64bit med AdBlock Version 2.6.29

Här är en bild som visar vad jag menar:
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2mynp5k&s=8#.U2vkWo1P7zE
Citera
2014-05-08, 22:41
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Jag kan inte läsa kommentarerna på youtube klippet, den laddar hela tiden en cirkel som snurrar, använder Google Chrome under visa mer så står det läser in
och en cirkel snurrar?
Senast redigerad av MetroGoldwynMayer 2014-05-08 kl. 22:43.
Citera
2014-05-09, 14:45
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasmasken
Har ett problem med Youtube som kommit de senaste dagarna. Ser inte förhandsvisningsbilderna. Vet inte om det är nån ny uppdatering till AdBlock eller om det är Youtube som spökar. Någon som har någon lösning på mitt problem eller någon som upplever samma sak.

Kör Google Chrome på Windows 7 64bit med AdBlock Version 2.6.29

Här är en bild som visar vad jag menar:
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2mynp5k&s=8#.U2vkWo1P7zE
Har du testat att inaktivera alla tillägg du använder (AdBlock)?
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Jag kan inte läsa kommentarerna på youtube klippet, den laddar hela tiden en cirkel som snurrar, använder Google Chrome under visa mer så står det läser in
och en cirkel snurrar?
Skrolla ner på sidan om du inte redan gjort det. Har nämligen märkt att flera sidor verkar använda denna teknik numera. Kommentarsfältet för både youtube och discuss laddar som först när jag skrollat ned.
Citera
2014-05-09, 15:50
Medlem
Gasmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Har du testat att inaktivera alla tillägg du använder (AdBlock)?

Har bara AdBlock som tillägg och har testat att inaktivera det utan framgång. Installerade om Chrome och det verkar funka nu. Har ingen aning om vad det va som orsakade problemet däremot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in