Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Totalt genomskinligt. Du vet att det fins många hundra miljoner mycket fattiga i Indien? Så för det "medmänskliga ansvaret" så ska de indier som vet vad de håller på med bort från Indien? Det där håller inte. Ska vi jämföra patent per capita så ligger Indien i lä jämfört med Sverige. Minst sagt. Så att det skulle handla om "medmänskliga ansvar" är skitsnack från ditt håll.
Du vet det finns en IT-industri i Indien. Ericsson finns där. Det finns minst sagt en kundbas för Ericsson att jobba med. Men av någon knepig anledning ska indiern till Sverige för att... vad var det nu? Medmänsklighet?
Totalt skitsnack som sagt. Du är för invandring till alla vita länder. Punkt slut.
Likaså är det skitsnack när du pratar om att de som verkligen behöver ska komma hit. Så de som har råd och medel att ta sig hit är de mest nödställda medan de som är kvar har det alldeles utmärkt. Känner du att du är trovärdig? Dett samtidigt som du motsätter dig att vi ska styra upp i Afrika och andra ställen så att de får det drägligt. Medmänskligt ansvar? Jo, tjena.
Du pratar om att skicka hem när det är lugnt där de bor? Så funkar det inte i praktiken. Du vet, det vad tanken med "arbetskraftsinvandringen" av turkar till Tyskland. Hur gick det? Vad du dessutom medger här är att dessa krishärdar ska fortsätta, vi ska inte göra något åt det. Detta var din... medmänsklighet? Mmmhmm...
Nej, det är det inte. I FN:s stadgar om folkmord står inte det. Du hittade bara på vartefter du skrev. Igen. Det finns ett mönster i det du skriver, som sagt. Genotyp.. genocide.... ser du likheten?
Är du militärstrateg nu? Vad du gör nu är att hitta på vartefter igen. Letar efter bortförklaringar. Vad är det som säger att man måste "hålla allt" militärt? Mycket dålig idé. Du kom på den vartefter du skrev - inte så konsigt att idén är dålig. Det vita styret gick inte "under", vita sydafrikaner röstade fram det själv. Påhejade av väst och sin egen förrädarelit. Enligt din logik här kan Sverige "betala för sig" tack vare skogen, malmen och vattenkraften. Överallt så "betalar" vita människor för sig? Antivit.
Nä, det ska de inte. För de klarar sig som det är. De lever i fattigdom osv., men det är väl inte vårt problem? Naturligtvis menar jag de som kommer hit för att annars dör de. Som sagt så kommer de att komma ändå, om vi tar emot dem så kan vi ha koll på dem, om vi inte tar emot dem så smyger de in och då har vi inte koll.
Ja, exakt, Sverige har fler patent per capita än Indien. Men det spelar ju ingen roll. Om en av de intelligenta i Indien kommer hit så får vi det bättre. Och nej, indiern ska inte till Sverige av medmänsklighet utan för att vi har nytta av honom. Ja, Ericsson finns i Indien också, men som sagt kan en person som berikar vårt land (på riktigt) gott få flytta hit.
Självklart är jag inte för invandring till "alla vita länder". De allra flesta vita länder, t.ex. Norge och Holland, skiter jag fullständigt i. Jag är däremot för viss invandring till Sverige.
Visst kan vi hjälpa till att styra upp i Afrika om du nu vill det. Men målsättningen för Sveriges stat måste vara att svenskarna ska få det bra. En "uppstyrning" i Afrika kan vi bara vara med på i begränsad omfattning eftersom vi är relativt resurssvaga, men även för att en sådan måste gå ut på att befolkningen där får de resurser de behöver. Helst då genom eget arbete. Det förhindras till viss del, som jag sa tidigare, av det system som gör att värdet av en arbetsinsats där borta ofta hamnar i Europa eller nordamerika. Problemet då är att det systemet är en del av det som gör att vi har det bra här, vilket ju var statens mål.
Kontentan är alltså att vi måste uppehålla ett status quo. De som är utanför måste (för det mesta) stanna där de är och fortsätta att betala oss. Att vi skulle spendera en massa resurser på att militärt inta Afrika när det går att sitta kvar här och ta emot pengar verkar för mig vara en helt larvig åsikt.
Ja, skicka hem flyktingar när det är lugnt. Problemet med arbetskraftinvandring är ju att personerna blir integrerade i samhället, dvs. samhället skulle göra en nettoförlust på att skicka hem dem. Det jag säger är ju att så ska det inte vara: de som verkligen är invandrare (indiern med patentet) ska få stanna permanent, men de som är flyktingar (14-åriga Hamid med helskägg) ska få bo på gammaldags förläggning och sen skickas hem så fort det går. Om de får arbeta ska vinsten gå till att driva förläggningen, dvs. ekonomin ska inte integreras med samhällsekonomin i stort eftersom det skulle innebära en nettoförlust vid repatriering.
Vad står det i "FNs stadgar om folkmord"?
Nej, Sverige kan ju inte betala för sig, det är därför vår statsskuld ständigt ökar. Men så har vi ju inte heller samma problem som Sydafrika hade.
Att säga att "vita röstade fram det" är att totalt ignorera de sociala mekanismer som driver en demokrati.