Citat:
Ursprungligen postat av
purpleSoul
Skulle inte kalla det ålderdomligt, det är mer att vi har kulturella skillnader vad gäller familj och samhälle. Vi har ett individualistiskt syn och de har en kollektiv syn. Man gör det som är bäst för hela gruppen, därför är det inte heller konstigt för dem att skicka iväg ett barn till släktingar, man hjälps åt helt enkelt, hade förslaget kommit från morfarn i familjen så hade MGM nog inte mycket att säga till om. Det är så här i många delar av världen och är långt ifrån bara Mellanösterns synsätt.
Busted!

:P Nu är det så att Sverige var för 30-40 år sedan ett fantastiskt land, innan det i mitten av 70-talet av dåvarande politiker beslutades (utan folkets mandat) att Sverige skall vara "mångkulturellt". Jag var för ung då för att förstå innebörden av konsekvenserna av ett sådant beslut, men detta faktum har eskalerat genom åren till en punkt där man är åsyna vittne till hur ett fantastiskt, homogent, tryggt land har förvandlats till oigenkännlighet. Skall inte utveckla det vidare för det är verkligen OT, men jag - som värnar om mitt land - har PRECIS lika stor rättighet och legitimitet att göra det, ÄVEN om jag inte kommer från Libanon, Syrien, Palestina bla bla bla. Men ni behöver inte oroa er.. pipelinen till Sverige kommer inte stängas av politikerna på ett bra tag... PK-hysterin och rasistskrikandet har fått ett cementerat fäste i detta lilla landet - solid as a rock. Nästan så jag avundas andra länder som är i krig, men där dess folk åtminstone är stolta över sitt land... och jag vet att ni förstår detta.