2014-05-06, 05:33
Medlem
Lannebo Corporate Bond
Carnegie Corporate Bond A
Handelsbanken Företagsobligationsfond
2014-05-06, 06:56
Medlem
Jag har slut på CSN och de kräver mig nu på en inbetalning strax. Jag har inget jobb och lever på sparade pengar, men de räcker precis till att betala hyra, mat, och el, typ.

Vad kan jag göra? Skall jag kontakta CSN och be dom skjuta upp betalningen? Vilka krav måste jag uppfylla isf?

Jag går min sista termin, så har maj ut kvar. Dock har jag varken CSN eller jobb. Jag ska skriva in mig på AF närmaste dagarna. Hur kommer CSN se på denna situation?
2014-05-06, 07:37
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Ansök om nedsatt belopp.
2014-05-06, 09:16
Medlem
Phillemans avatar
Buffert i räntefonden Aktie-Ansvar Avkastningsfond, kapital som snabbt behöver likvideras på högräntekonton hos samma mäklare. När du väl köpt en aktie och räntekontot står tomt flyttar du över den summan från räntefonden, smidigt och enkelt
2014-05-06, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takabe
Hej! Jag klarar troligtvis inte gränsen för att få CSN nästa höst, behöver därför få in hp. Funderade på sommarkurser men så dum som jag är inser jag att det är försent?! Finns det någon skola i Sverige som har sen anmälan? Det ska vara sommarkurs distans. Blir lite jobbigt att gå på föreläsning under sommaren.

Hur gör jag?? Har lite panik. Ämnet spelar ingen roll, vill bara få in hp

Update...

De flesta kurser är stängda.. Kom på att jag kan anmäla mig till sommarmatte. Pluggar just nu civilingenjör och kommer missa CSN gränsen. Skulle sommarnatten kunna rädda mig? Kommer CSN godkänna detta?
2014-05-06, 09:43
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88income88
Det är turordning som gäller. Den som lägger ordern först är först i kön. Men om t ex säljaren har Avanza så kommer Avanza matcha den ordern mot någon annan från Avanza som vill köpa om det finns en köporder på högsta köpkurs. Alla mäklare försöker om det är möjligt att få till internavslut, där köpare och säljare har samma mäklare. Mäklaren tjänar då mer i courtage.

Kill and fill, kill or fill funktionerna är ingen fördel i sammanhanget.

Det är inte Kill and fill (Hur skulle det se ut?)

Det sär självklart Fill and Kill
2014-05-06, 10:38
Medlem
rrpipers avatar
Alla säkra alternativ genererar väldigt lite och det rör sig om lite pengar under kort tid så det är inte mycket att fundera över. Behåll det som likvida medel på din depå.
2014-05-06, 10:58
Medlem
Spiltan räntefond.
2014-05-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Buffert i räntefonden Aktie-Ansvar Avkastningsfond, kapital som snabbt behöver likvideras på högräntekonton hos samma mäklare. När du väl köpt en aktie och räntekontot står tomt flyttar du över den summan från räntefonden, smidigt och enkelt

Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Spiltan räntefond.

två och tre säljdagar. Mina alternativ har gett bättre avkastning och tar bara en dag att sälja.
2014-05-06, 11:43
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MINT2
två och tre säljdagar. Mina alternativ har gett bättre avkastning och tar bara en dag att sälja.
Inga likviddagar på räntekonton, därför man har den delen som snabbt kan behöva likvideras där och resten på räntefonden, som jag sa. Dina alternativ innebär högre risk, speciellt på kort sikt
2014-05-06, 11:49
Medlem
Limekurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Med tanke på att den följt eller underpresterat mot SIX30RI men tar 1.25% för besväret så måste man nog påstå att det är en riktigt, riktigt usel fond.

Usel fond som ökat med 17% på ett år...
2014-05-06, 11:55
Medlem
YEESSS! Ingen återkrav på 21000 kr. Jag har fightats mot CSN sen början av Januari och fick det bekräftat att jag inte har återkrav. Det blev ett missförstånd.

Jag är så glad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in