Citat:
Ursprungligen postat av
Nomenescio
Jag kan faktiskt inte räkna Arsenal som en toppklubb. Man har varken spetsen eller bredden till att slåss om ligatitel eller CL.. Wenger förtjänar att få stanna i klubben, helt klart. Men vill man vara med och strida i den absoluta toppen så är det icke med honom vid rodret. Nej en riktig taktiker, glänsande matchcoach likt Klopp är vad som behövs. Med Wenger kvar som antingen ungdomsutvecklare eller sportchef.. Förstår inte varför styrelsen är så handlingsförlamade, en klubb med Arsenals dignitet måste ju ha lite ambitioner och krav! Nej, in med Klopp, han kan även locka med sig ett par gubbar från Dortmund.. Man måste spetsa mer än vad man breddar, på 10 franska talanger som Wenger släpar in så blir 1 duglig. Han slösar bort klubben Arsenals resurser.
Sen så MÅSTE man ju satsa mycket mer på riktiga läkare, fysioterapi/fysträning för att förhindra att få en skadelista lång som 4 A4 papper..
................Hugo Lloris
Coleman Merte Hummels Santon
.........Gundogan Wilshere
..........Ramsey Özil Reus
..................Gomez
Butland, Ginter, Gibbs, Jenkinson, Koke, Oxlade, Volland.
Få in en slant för/Släppa för att slippa lön för: Cazorla, Szcezny, Walcott, Rosicky, Koscielny, Sagna, Diaby, Giroud, Bendtner, Monreal
Arsenal är fem poäng efter Liverpool, potentiellt 7 poäng efter City. Visst fan är man både toppklubb och titelutmanare.
Coleman skulle vara intressant. Santon totalt överflödig. Och Hummels petar inte Kos, isf Merte.
Ramsey ska givetvis spela centralt. Jag är själv jävligt sugen på att köra in Wilshere tillsammans med Ramsey på defensivt fält ordentligt nästa år, om man nu inte löser en verkligt bättre spelare. Wilshere har problem med sina värderingar med boll, men talangen är uppenbar. Det står dock klart att ett defensivt alternativ som är långsiktigt och kortsiktigt bättre än Flamini och Arteta behövs.
Reus känns överflödig och Gomez rejält överskattad.
Så sammanfattningsvis kan ditt inlägg vara bland det sämsta jag läst. Inte blir det bättre av att du vill sälja bort 9 spelare från a-truppen. Balanserat, minst sagt.