2014-05-05, 23:14
Medlem
Volands avatar
Önskelistan CFC säsong 14/15:

Diego Costa
Shaw
Balotelli
Pogba
Varane
Griezmann

Ut:

Cech
Lampard
David luiz
Ramires
Marin
Thorgan Hazard
Atsu
Kakuta
Patrick van Aanholt
Cole
Torres
Ba
Etoo
Jhon Pirez
Lalkovic
Davila
Clifford
Saville
Delac
Romeu
Moses

Sen vore det kul att flytta upp Lewis Baker och Ruben Loftus-Cheek, samt integrera Chalobah och Ake i laget.
Senast redigerad av Voland 2014-05-05 kl. 23:23.
2014-05-05, 23:21
Medlem
boba fetts avatar
Det skulle inte sitta fel om Arsenal värvade tillbaka både Vela och Song.
Senast redigerad av boba fett 2014-05-05 kl. 23:33.
2014-05-05, 23:36
Medlem
BigBadClowns avatar
Serge Aurier kanske vore en bra värvning med tanke på Sagna-situationen.

Detta kanske tyder på en enklare värvningsprocess också.. https://twitter.com/Serge_Aurier/status/350919899339702272/photo/1
2014-05-06, 07:47
Medlem
Irbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voland
Önskelistan CFC säsong 14/15:

Diego Costa
Shaw
Balotelli
Pogba
Varane
Griezmann

Ut:

Cech
Lampard
David luiz
Ramires
Marin
Thorgan Hazard
Atsu
Kakuta
Patrick van Aanholt
Cole
Torres
Ba
Etoo
Jhon Pirez
Lalkovic
Davila
Clifford
Saville
Delac
Romeu
Moses

Sen vore det kul att flytta upp Lewis Baker och Ruben Loftus-Cheek, samt integrera Chalobah och Ake i laget.
Låt mig gisssa; du är en trogen FM-spelare?
Vore självmord att byta ut så många a-lagsspelare under samma transferfönster.
2014-05-06, 15:03
Medlem
Jag kan faktiskt inte räkna Arsenal som en toppklubb. Man har varken spetsen eller bredden till att slåss om ligatitel eller CL.. Wenger förtjänar att få stanna i klubben, helt klart. Men vill man vara med och strida i den absoluta toppen så är det icke med honom vid rodret. Nej en riktig taktiker, glänsande matchcoach likt Klopp är vad som behövs. Med Wenger kvar som antingen ungdomsutvecklare eller sportchef.. Förstår inte varför styrelsen är så handlingsförlamade, en klubb med Arsenals dignitet måste ju ha lite ambitioner och krav! Nej, in med Klopp, han kan även locka med sig ett par gubbar från Dortmund.. Man måste spetsa mer än vad man breddar, på 10 franska talanger som Wenger släpar in så blir 1 duglig. Han slösar bort klubben Arsenals resurser.

Sen så MÅSTE man ju satsa mycket mer på riktiga läkare, fysioterapi/fysträning för att förhindra att få en skadelista lång som 4 A4 papper..

................Hugo Lloris
Coleman Merte Hummels Santon
.........Gundogan Wilshere
..........Ramsey Özil Reus
..................Gomez

Butland, Ginter, Gibbs, Jenkinson, Koke, Oxlade, Volland.

Få in en slant för/Släppa för att slippa lön för: Cazorla, Szcezny, Walcott, Rosicky, Koscielny, Sagna, Diaby, Giroud, Bendtner, Monreal
2014-05-06, 15:10
Medlem
zizacons avatar
Det verkar som PSG får det tufft. Enligt L'Équipe såvitt jag kan förstå - min franska är sådär - så sätts det till att börja med ett lönetak. Man får böta över en halv miljard, och de måste banta ner sitt underskott ordentligt till slutet av nästa säsong. Vidare får de bara ha 21 spelare i CL-truppen (mot normalt 25).

Det här är alltså inte officiellt på något sätt utan information som L'èquipe nosat upp, det riktiga utslaget kommer vad jag förstår om ett par dagar.

I vilket fall som helst verkar det uppenbart att PSG måste få in pengar, dels för att man nog kommer behöva sänka lönerna och för att kunna möta resultatmålet för nästa säsong (och gör man inte det lär sanktionerna bli hårdare).

Det här är såklart intressant i ljuset av t.ex. en Cavani, som naturligtvis skulle inbringa en hel del pengar. Därtill är ju frågan om det känns lika attraktivt att stanna i PSG om de måste sälja spelare snarare än satsa på laget, och lönerna dessutom inte får öka, samt att man kommer vara i underläge i Champions League redan innan turneringen ens börjat.

Så vilka spelare tror ni kan lämna? Om både City och PSG kommer ha sommarrea på spelare så kan det onekligen bli ett ganska intressant transferfönster.
2014-05-06, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det verkar som PSG får det tufft. Enligt L'Équipe såvitt jag kan förstå - min franska är sådär - så sätts det till att börja med ett lönetak. Man får böta över en halv miljard, och de måste banta ner sitt underskott ordentligt till slutet av nästa säsong. Vidare får de bara ha 21 spelare i CL-truppen (mot normalt 25).

Det här är alltså inte officiellt på något sätt utan information som L'èquipe nosat upp, det riktiga utslaget kommer vad jag förstår om ett par dagar.

I vilket fall som helst verkar det uppenbart att PSG måste få in pengar, dels för att man nog kommer behöva sänka lönerna och för att kunna möta resultatmålet för nästa säsong (och gör man inte det lär sanktionerna bli hårdare).

Det här är såklart intressant i ljuset av t.ex. en Cavani, som naturligtvis skulle inbringa en hel del pengar. Därtill är ju frågan om det känns lika attraktivt att stanna i PSG om de måste sälja spelare snarare än satsa på laget, och lönerna dessutom inte får öka, samt att man kommer vara i underläge i Champions League redan innan turneringen ens börjat.

Så vilka spelare tror ni kan lämna? Om både City och PSG kommer ha sommarrea på spelare så kan det onekligen bli ett ganska intressant transferfönster.

Pastore och Cavani är jag säker på kommer dumpas. De kommer båda inbringa en del pengar.

Nu när PSG har ett krav på att de måste ha ett specifikt antal franska spelare så kanske Ménez får förlängt annars går han på fri transfer till Serie A.
Senast redigerad av Vagner.Love 2014-05-06 kl. 15:19.
2014-05-06, 15:25
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Pastore och Cavani är jag säker på kommer dumpas. De kommer båda inbringa en del pengar.

Nu när PSG har ett krav på att de måste ha ett specifikt antal franska spelare så kanske Ménez får förlängt annars går han på fri transfer till Serie A.

Vad är det för krav de har på franska spelare?

Tänker man behålla Lavezzi? Annars är det kanske en figur som kan ha ett par bra år kvar - även om jag iofs inte följt honom denna säsongen.
2014-05-06, 15:34
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomenescio
Jag kan faktiskt inte räkna Arsenal som en toppklubb. Man har varken spetsen eller bredden till att slåss om ligatitel eller CL.. Wenger förtjänar att få stanna i klubben, helt klart. Men vill man vara med och strida i den absoluta toppen så är det icke med honom vid rodret. Nej en riktig taktiker, glänsande matchcoach likt Klopp är vad som behövs. Med Wenger kvar som antingen ungdomsutvecklare eller sportchef.. Förstår inte varför styrelsen är så handlingsförlamade, en klubb med Arsenals dignitet måste ju ha lite ambitioner och krav! Nej, in med Klopp, han kan även locka med sig ett par gubbar från Dortmund.. Man måste spetsa mer än vad man breddar, på 10 franska talanger som Wenger släpar in så blir 1 duglig. Han slösar bort klubben Arsenals resurser.

Sen så MÅSTE man ju satsa mycket mer på riktiga läkare, fysioterapi/fysträning för att förhindra att få en skadelista lång som 4 A4 papper..

................Hugo Lloris
Coleman Merte Hummels Santon
.........Gundogan Wilshere
..........Ramsey Özil Reus
..................Gomez

Butland, Ginter, Gibbs, Jenkinson, Koke, Oxlade, Volland.

Få in en slant för/Släppa för att slippa lön för: Cazorla, Szcezny, Walcott, Rosicky, Koscielny, Sagna, Diaby, Giroud, Bendtner, Monreal

Arsenal är fem poäng efter Liverpool, potentiellt 7 poäng efter City. Visst fan är man både toppklubb och titelutmanare.

Coleman skulle vara intressant. Santon totalt överflödig. Och Hummels petar inte Kos, isf Merte.
Ramsey ska givetvis spela centralt. Jag är själv jävligt sugen på att köra in Wilshere tillsammans med Ramsey på defensivt fält ordentligt nästa år, om man nu inte löser en verkligt bättre spelare. Wilshere har problem med sina värderingar med boll, men talangen är uppenbar. Det står dock klart att ett defensivt alternativ som är långsiktigt och kortsiktigt bättre än Flamini och Arteta behövs.
Reus känns överflödig och Gomez rejält överskattad.

Så sammanfattningsvis kan ditt inlägg vara bland det sämsta jag läst. Inte blir det bättre av att du vill sälja bort 9 spelare från a-truppen. Balanserat, minst sagt.
2014-05-06, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Vad är det för krav de har på franska spelare?

Tänker man behålla Lavezzi? Annars är det kanske en figur som kan ha ett par bra år kvar - även om jag iofs inte följt honom denna säsongen.

Läste i en annan tråd att UEFA även ställt krav på att minst 8 spelare måste vara fostrade i Frankrike, så får rätta mig där inget krav på minst 8 fransmän utan minst 8 fostrade i franska klubbar, tex så hade Hazard då kvalat in. Sen om det stämmer vet jag inte.

Länk till inlägget: (FB) Champions League 2013/14.

Lavezzi är en viktig pjäs. Tror bara att han säljs om han verkligen vill annars vill man nog behålla honom. Har inte alltid tillfört något men under senaste tiden har han. Annars är han också en som kan inbringa pengar, men då måste man värva nytt vilket kostar pengar så han behålls om jag får gissa.
Senast redigerad av Vagner.Love 2014-05-06 kl. 15:38.
2014-05-06, 15:37
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Läste i en annan tråd att UEFA även ställt krav på att minst 8 spelare måste vara franska i deras CL-trupp. Sen om det stämmer vet jag inte.

Mig veterligen måste alltid 8 spelare i 25-manna-truppen för CL vara fostrade i landet, varav fyra i den egna klubben. Så det är inget nytt under solen direkt.
2014-05-06, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Mig veterligen måste alltid 8 spelare i 25-manna-truppen för CL vara fostrade i landet, varav fyra i den egna klubben. Så det är inget nytt under solen direkt.

Nu är det 8 av 21 som gäller för PSG. Då är det de nya.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in