2014-01-24, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Varken Cleverley eller Pogba var särskilt bra när de fick chansen. Bägge hade såklart potential, den ena har lyckats, den andra inte. Pogba var ju i många matcher dominant i ungdomslaget men när han fick spela i a-laget blev det tvärtom, vilket såklart är väntat. Men Pogba ansåg att han var tillräckligt bra redan, vilket inte stämde. Anledningen till att Cleverley fick fler chanser tror jag är för att han dels är engelsman (som alltid är överskattade i PL) och att Pogba inte kom överrens med SAF, tyvärr.

Skulle Juventus få de summor som det ryktas om vore det helt sjukt! Grattis Juve får man väl säga
Jag är väl mest bitter över att SAF "gav upp" Pogba så lättvindigt.

Ja, förmodligen en av de bästa affärerna någonsin rent ekonomiskt. Han kostade drygt 1 miljon euro och nu kanske de säljer honom för ca 70 miljoner euro.
2014-01-24, 15:02
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jag är väl mest bitter över att SAF "gav upp" Pogba så lättvindigt.

Ja, förmodligen en av de bästa affärerna någonsin rent ekonomiskt. Han kostade drygt 1 miljon euro och nu kanske de säljer honom för ca 70 miljoner euro.

Helt klart. Men svårt att veta vad som sades mellan parterna i det dolda, kanske var krig a la Keane vs Ferguson

Man kan ju drömma att man skeppat iväg Cleverley istället och haft Carrick-Pogba i mitten
2014-01-24, 15:03
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumblebee
Jag har också funderat på det där och varför inte Mou velat ta till sig Mata med tanke på att han presterat bra innan Mou kom...sen innan Mou lämnade Real Madrid så hade han flertal spelare emot sig där, kanske han vill bli av med sina spanjorer i det nya Chelsea med. Mata har säkert kontakt med "kompisar" från Real Madrid. Torres har inte presterat däremot så det är mer logiskt att han skulle försvinna först, men jag tror isåfall att Torres åker iväg till sommaren.

Fast din teori faller på att Azpi slagit sig in i laget för att JM har valt att spela honom. Att JM skulle ha något emot spanska spelare är rena spekulationer..
2014-01-24, 15:05
Medlem
jonte-malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Jadu.. Vad kan egentligen locka ?

Bo i en metropol måste ju vara extremt jobbigt. Fula färger, dassig stad, kassa spelare och korpfotboll.. Måste ju vara pengarna..

Går man från ett lag till ett annat i samma stad så beror det nog inte på staden.
2014-01-24, 15:07
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte-malmo
Går man från ett lag till ett annat i samma stad så beror det nog inte på staden.

Är Basel från London? Hur fan kom dom med i CL?
2014-01-24, 15:09
Medlem
Citat:
Mycket riktigt, United förlorade tre ligamatcher i rad säsongen 01/02. Detta efter man säkrat förstaplatsen och inte hade något att spela för. Viss skillnad.

Men visst, skrattretande fråga får jag hålla med om att det var.
---
Mata klar?

Nej, så var det verkligen inte. Kommer ihåg säsongen 01/02 mycket väl och dessa förlusterna var på hösten. Dessutom vann Arsenal både ligan och FA-cupen den säsongen inte United.
2014-01-24, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Hulk är på väg till portugal och var tvungen och resa via london.

Hur vore det om han gick till en bra klubb någon gång istället..
2014-01-24, 15:15
Medlem
jonte-malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Mourinho bekräftar på Chelseas presskonferens att Mata genomgått läkarundersökning hos United och i princip är klar. Offentliggörs nog snart.

Riktigt bra värvning.
2014-01-24, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
"Wenger complaining is normal."

Never change Mou.

Pellegrini ska tydligen även han vara förbannad över transfern (vad synd).

Den tredje transfern som det pratats om är tydligen ingen anfallare utan Zouma, nu har både Mou och spelaren själv sagt att de har kommit långt i förhandlingarna.

Det roliga är ju att Mourinho klagar hela tiden på Wenger, inte tvärtom. Wenger väljer att dra upp olika typer av problem i ligan som majoriteten av tränarna håller med om. Som sedan Chelsea väljer att ta åt sig av.

Sen räcker det såklart med att Mourinho drar till med en "tuff" och "kaxig" kommentar och så sväljer Chelsea-fansen det direkt då det är från deras "Special One". Har nog allvarligt talat inte sett en smart intervju med Mourinho sedan Inter-tiden. Påminner mest om en clown numera i medierna, även fast han är en fantastiskt bra fotbollstränare.
2014-01-24, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Nej, så var det verkligen inte. Kommer ihåg säsongen 01/02 mycket väl och dessa förlusterna var på hösten. Dessutom vann Arsenal både ligan och FA-cupen den säsongen inte United.
Sorry, säsongen 00/01 menade jag.

Citat:
Defeats to City and West Brom had left the Reds staring at breaking a 12-year-record but the 2-1 win at the Stadium of Light ensured that 2001 remains the last time they lost three on the spin in the league.

On that occasion though, defeats to Derby County, Southampton and Chelsea bookended a campaign which saw Sir Alex Ferguson clinch his fourth Premier League title.
http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/manchester-united-last-lose-three-6135252

Citat:
The last time three consecutive losses prompted a similarly perilous position for the club was during the 1996-97 campaign.

Fast nu när jag kollar stämmer även det du säger.

http://espnfc.com/team/fixtures/_/id/360/season/2001/manchester-united?cc=5739

Arsenal-United 3-1 (PL)
United-Chelsea 0-3 (PL)
United-Boavista 3-0 (CL)
United-West Ham 0-1 (PL)
2014-01-24, 15:18
Medlem
jonte-malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Är Basel från London? Hur fan kom dom med i CL?

Nä, men det finns andra lag.
2014-01-24, 15:18
Medlem
Citat:
Sorry, säsongen 00/01 menade jag.

http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/manchester-united-last-lose-three-6135252

Fast nu när jag kollar stämmer även det du säger.

http://espnfc.com/team/fixtures/_/id/360/season/2001/manchester-united?cc=5739

Arsenal-United 3-1 (PL)
United-Chelsea 0-3 (PL)
United-Boavista 3-0 (CL)
United-West Ham 0-1 (PL)

Jepp, och precis innan dessa matcherna hade man förlorat mot Bolton och Liverpool, dock var det nog en vinst emellan.

Så som sagt, det fanns tyngre perioder även med Ferguson. Och 2001/02 till 2004/05 var ju inga höjdar år för United direkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in