Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-05, 21:41
Medlem
-benito-s avatar
Sluta ställa upp i fulmedia. Dom kommer aldrig att göra en objektiv intervju med SvP. Man klipper och klistrar och vinklar till SvP nackdel. När någon gör mindre bra ifrån sig utnyttjas detta naturligtvis till max. Sedan om någon skulle göra en riktigt bra intervju publiceras naturligtvis inte det utan stryks. Bojkott är det enda naturliga förhållningssättet. Förlita sig till egen media och propaganda.
Senast redigerad av -benito- 2014-05-05 kl. 21:45.
Citera
2014-05-05, 21:44
Medlem
JonathanAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Sluta ställa upp i fulmedia. Dom kommer aldrig att göra en objektiv intervju med SvP. Man klipper och klistrar och vinklar till SvP nackdel. När någon gör mindre bra ifrån utnyttjas detta naturligtvis till max. Sedan om någon skulle göra en riktigt bra intervju publiceras naturligtvis inte det utan stryks. Bojkott är det enda naturliga förhållningssättet. Förlita sig till egen media och propaganda.

HAHAHA!??! Påstår du även att intervjun med Robin Olsén har "klippt och klistrats" för att vinkla till SvP:S nackdel?
Citera
2014-05-05, 21:44
Medlem
Citat:
Sluta ställa upp i fulmedia. Dom kommer aldrig att göra en objektiv intervju med SvP. Man klipper och klistrar och vinklar till SvP nackdel. När någon gör mindre bra ifrån utnyttjas detta naturligtvis till max. Sedan om någon skulle göra en riktigt bra intervju publiceras naturligtvis inte det utan stryks. Bojkott är det enda naturliga förhållningssättet. Förlita sig till egen media och propaganda.

Du menar att man skall bli en marginaliserad inåtvänd sekt? Det låter inte som en bra idé. Det man skall göra när man har med fulmedia att göra är att skicka fram personer som kan tala för sig på ett bra och skickligt sätt. Jacobsson är ett bra exempel på det. Dan Eriksson en annan vad jag hört från honom i radio.

När lokaltidningar vill intervjua kandidater från partiet kan man begära att det görs skriftligt.

Hur som, så är det nog en bra idé med uttalade presstalesmän.
Senast redigerad av Europeisch 2014-05-05 kl. 21:46.
Citera
2014-05-05, 21:46
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanAndersson
HAHAHA!??! Påstår du även att intervjun med Robin Olsén har "klippt och klistrats" för att vinkla till SvP:S nackdel?

Nej din hora. Jag pratar om i allmänhet.
Citera
2014-05-05, 21:47
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Helt riktigt. Partiet borde kanske utforma någon form av "FAQ" för liknande frågor, som RexNemorensis föreslog. Problemet är väl dock - eftersom det är en så pass svår fråga att svara på, men så lätt att ställa, utveckla och trassla in folk med - att journalister kommer att ställa en massa följdfrågor och aldrig nöja sig med enkla svar.
Fast det är ju bara bra om den frågan kommer ofta och blir "problematiserad", eftersom det är hur enkelt som helst att även ifrågasätta palestiniers eller judars eller tibetaners eller somaliers osv. existens då. Svenskar är en etnisk folkgrupp vilket enkelt kan konstateras genom DNA-undersökningar och den intresserade kan kontakta närmaste universitets genetikinstitution om man vill fördjupa sig i frågan. Enkla motfrågor som "menar du att svenskarna inte finns?" uppenbarar ju också det fullkomligt bisarra i en sådan fråga. Egentligen är det ett drömläge att få smasha in några enkla bollar på och kunna plocka poäng bland vanligt folk. Ju mer vi pratar om svenskar och Sverige desto bättre.
Citera
2014-05-05, 21:47
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Den där bilden du länkade är väl ändå en rätt usel bild för att avgöra vem som är svensk och/eller inte? Haplogrupper är som genetiska efternamn; en blåneger kan heta Erik Svensson och en arier kan heta Onga Bodonga.

Med din logik är många indier arier/nordeuropéer, eftersom haplogruppen R1a är relativt vanlig där.

En PCA-plot med olika folkgrupper är betydligt bättre för att avgöra vem som är svensk och/eller inte.

Jag tycker det är ganska ostrategiskt att prata om "gener", "gentester", "haplogrupper" m.m. det är helt verklighetsfrämmande begrepp för normala människor, man behöver inte göra detta. Människor visste instintivt vad det man menar "biologiskt definierad etnicitet" innebar, så fort de började ha intelligens och långt innan några "gentester" eller liknande var påtänkta.
Citera
2014-05-05, 21:49
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Sluta ställa upp i fulmedia. Dom kommer aldrig att göra en objektiv intervju med SvP. Man klipper och klistrar och vinklar till SvP nackdel. När någon gör mindre bra ifrån sig utnyttjas detta naturligtvis till max. Sedan om någon skulle göra en riktigt bra intervju publiceras naturligtvis inte det utan stryks. Bojkott är det enda naturliga förhållningssättet. Förlita sig till egen media och propaganda.
Nja, man bör synas och verka i massmedia om det är möjligt då partiet kan få uppmärksamhet därigenom. Däremot bör man avstå om man inte håller måttet och träna vid sidan av istället.
Citera
2014-05-05, 21:57
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Du menar att man skall bli en marginaliserad inåtvänd sekt? Det låter inte som en bra idé. Det man skall göra när man har med fulmedia att göra är att skicka fram personer som kan tala för sig på ett bra och skickligt sätt. Jacobsson är ett bra exempel på det. Dan Eriksson en annan vad jag hört från honom i radio.

När lokaltidningar vill intervjua kandidater från partiet kan man begära att det görs skriftligt.

Hur som, så är det nog en bra idé med uttalade presstalesmän.

Se på den Italienaren Grillo eller vad han hette lyckades få tjugo procents missnöjes röster utan att ställa upp i etablerad media.

Media kommer aldrig sända intervjuer med Dan eller JdG just för att dom är för bra. Det är ingen slump att man söker upp nybörjare som aldrig stått framför en kamera. Det bästa kanske hade varit att tacka nej till den här intervjun med hänvisning till journalisten arbetsgivares direkt fientliga inställning till partiet.
Citera
2014-05-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Enkla motfrågor som "menar du att svenskarna inte finns?" uppenbarar ju också det fullkomligt bisarra i en sådan fråga. Egentligen är det ett drömläge att få smasha in några enkla bollar på och kunna plocka poäng bland vanligt folk. Ju mer vi pratar om svenskar och Sverige desto bättre.

Även exempel på såna motfrågor bör ingå i en "FAQ". Man bör ta fram en argumentations- och debatthandledning för medlemmar och aktivister. De vanligaste frågorna kommer ju upp gång på gång på gång. Jag är ingen anhängare av "mantramongoismen" men det finns vissa poänger i att ha färdiga svar på tal, motfrågor och argument.
Citera
2014-05-05, 22:01
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockingnrolling
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=5853759&playaud io=4940347

Du är den ende horan här. Sluta skriv skit, intervjun är hel och oredigerad 11 min lång. Ett riktigt bevis på nazistes intelligens. Vill svp att en kille som den här i intervjun ska ha makt eller ministerpost?? Skona oss förfan, vilket inavel.

Här är länk igen, 11 min oredigerad pinsam men rolig intervju med svp.

Men var är det du inte fattar?! Jag har inte sagt att den där intervjun är klippt det behövde dem inte göra för den var så dålig. Tror du dom hade sänt elva minuter oklippt materiel med Dan Erikson eller Jonas de Geer? Ja säger ju för fan att det bättre att inte ställa upp i media alls.

Går det in nått innanför negerkrullet eller?
Citera
2014-05-05, 22:03
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockingnrolling
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=5853759&playaud io=4940347

Du är den ende horan här. Sluta skriv skit, intervjun är hel och oredigerad 11 min lång. Ett riktigt bevis på nazistes intelligens. Vill svp att en kille som den här i intervjun ska ha makt eller ministerpost?? Skona oss förfan, vilket inavel.

Här är länk igen, 11 min oredigerad pinsam men rolig intervju med svp.
Har du problem att tolka inlägg eller din jävla slapptask?
Citera
2014-05-05, 22:04
Medlem
Citat:
Se på den Italienaren Grillo eller vad han hette lyckades få tjugo procents missnöjes röster utan att ställa upp i etablerad media.

Media kommer aldrig sända intervjuer med Dan eller JdG just för att dom är för bra. Det är ingen slump att man söker upp nybörjare som aldrig stått framför en kamera. Det bästa kanske hade varit att tacka nej till den här intervjun med hänvisning till journalisten arbetsgivares direkt fientliga inställning till partiet.

Du har helt klart en poäng. Om man inte kan vända intervjuer av massmedia till sin fördel så är det kanske bäst att undvika dem och satsa på alternativ media och sin egen propaganda. Därför bör nog enbart hyfsat självsäkra, pålästa, slipade och välartikulerade talespersoner sköta eventuella kontakter med fulmedia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in