2014-05-05, 19:15
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Nu gillar jag ju inte Daniel Larsson som person, men som hockeyspelare är han ju inte direkt dålig.

Nä, men han känns inte speciellt självklar om du förstår vad jag menar. Gör man sig av eller tappar en spelare så vill man väl alltid hitta någon bättre?

Jag minns Larsson som en medioker och ganska osäker målvakt som spred puckar hejvilt. Å andra sidan så har väl inte skitmånga målvakter lyckats bra i HV.
Senast redigerad av Emba 2014-05-05 kl. 19:18.
2014-05-05, 19:21
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Det var nog ändå ganska klokt att ge Wallin förlängt till en bra mycket billigare penning. Han är ledaren och han har varit länge i klubben och vet hur det ligger till. Går ju inte att skicka bort alla kulturbärare på en och samma gång.

Troligen lär han väl spela 3:e eller 4:e center. En ny måste in som första, Hillding 2:a och Wallin/Fröberg gör upp om ordningen på de två sista kedjorna.

Beroende på hur det blir med Pontus Åberg så behövs ju i varje fall en center av klass och om Åberg inte lånas ut till Färjestad ja då behövs en forward till tycker jag.
Finns inte chansen att han skulle kunna bli utlånad till t.ex Djurgården? Eller finns det något som binder honom till just Färjestad om han skulle bli utlånad?
2014-05-05, 19:22
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
OK, jag har kanske inte riktigt hängt med, men Larsson är en dokumenterat bra målis, som till och med Skellefteå AIK var intresserad av för några år sen. Vad är det som inte är bra här då?

Han har slängt skit på Luleå som klubb så fort han har fått chansen ungefär. Detta för att klubben ansåg att Rautio var en bättre målvakt i junioråldern.

Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Nä, men han känns inte speciellt självklar om du förstår vad jag menar. Gör man sig av eller tappar en spelare så vill man väl alltid hitta någon bättre?

Jag minns Larsson som en medioker och ganska osäker målvakt som spred puckar hejvilt. Å andra sidan så har väl inte skitmånga målvakter lyckats bra i HV.

I AIK var ju han ju bra, men det är ju inte lätt att lira i ett dåligt lag. Tiden i HV tar jag inte mycket notis om då ingen målvakt i HV direkt har utmärkt sig sedan Stefan Liv. Verkar inte ha varit helt lätt att vara målvakt i HV dom senaste åren.
Senast redigerad av siryessir 2014-05-05 kl. 19:37.
2014-05-05, 19:30
Medlem
Ville inte Luleå ha Rautio längre? Eller var det han som stack för pengarna?
2014-05-05, 19:31
Medlem
Embas avatar
Citat:
I AIK var ju han ju bra, men det är ju inte lätt att lira i ett dåligt lag. Tiden i HV tar jag inte mycket notis då ingen målvakt i HV direkt har utmärkt sig sedan Stefan Liv. Verkar inte ha varit helt lätt att vara målvakt i HV dom senaste åren.

Nä, det är någonting som inte står rätt till.

Hur ser du på bygget annars då? Jag tycker Luleå ser riktigt tunna ut. Ni har några nya på G antar jag?
2014-05-05, 19:32
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Finns inte chansen att han skulle kunna bli utlånad till t.ex Djurgården? Eller finns det något som binder honom till just Färjestad om han skulle bli utlånad?

Jo visst finns det risk/chans att han blir utlånad till Djurgården. Visar de bara för Nashville att de ger honom bättre utvecklingsmöjligheter (mer garanterad speltid) så tror jag han hamnar i Djurgården istället för i Färjestad. Så jag personligen ser Åberg som förlorad, tyvärr.
2014-05-05, 19:34
Medlem
FDYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Känns som en okej värvning efter vi värvat Ahnelöv, Kristian Forsberg får lämna efter 5 säsonger.
Detta ogillar jag mycket. En personlig favorit som var en av de bästa defensiva spelarna förra säsongen. Spelade i snitt 14:21 i sina 48 matcher. Var inne på 18 plusmål och bara 11 minusmål samt var en stor orsak till att Modo var bäst av alla lag i boxplay (86.29%). Tack för tiden Kfopp, kommer sakna dig
2014-05-05, 19:38
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Nä, det är någonting som inte står rätt till.

Hur ser du på bygget annars då? Jag tycker Luleå ser riktigt tunna ut. Ni har några nya på G antar jag?

Fransson lär väl lämna om han får ett bra erbjudande. Det pratas ju även om att någon spelare under kontrakt kan få röra på sig, men spelarna som kommer in måste ju helt klart vara av det bättre slaget om Luleå ska ha något med toppen att göra nästa år.
2014-05-05, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FDY
Detta ogillar jag mycket. En personlig favorit som var en av de bästa defensiva spelarna förra säsongen. Spelade i snitt 14:21 i sina 48 matcher. Var inne på 18 plusmål och bara 11 minusmål samt var en stor orsak till att Modo var bäst av alla lag i boxplay (86.29%). Tack för tiden Kfopp, kommer sakna dig
Detta håller jag med om. Han var ju på väg att bli en riktig kultlirare, så gör man sig av med honom helt plötsligt. Tråkigt.
2014-05-05, 19:46
Medlem
[quote=siryessir|48659607]http://www.hockeysverige.se/2014/05/05/uppgifter-han-blir-luleas-nya-malvakt/

Det är enligt kuriren Daniel Larsson som ska presenteras under morgondagen. Trist. Speciellt om Anders Nilsson har tänkt börja röra sig hemåt igen.

Tror inte Anders Nilsson har några planer på att vända hem. Han gjorde en bra säsong på andra sidan och fick stå 10+ matcher från start i Islanders. Vore ytterst konstigt om han gav upp nu när han är påväg uppåt.

Citat:
Vänta.. Luleå tappar/släpper? Rautio för att värva Daniel Larsson?

Citat:
Ursprungligen postat av RossoBiancoVerde
Ville inte Luleå ha Rautio längre? Eller var det han som stack för pengarna?

Enligt han själv tyckte han själv att han ville få en "nytändning" och fortsätta utvecklas i en annan klubb. Att Hento slutade som målvaktstränare ska också ha spelat en stor roll.
2014-05-05, 19:54
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Tror inte Anders Nilsson har några planer på att vända hem. Han gjorde en bra säsong på andra sidan och fick stå 10+ matcher från start i Islanders. Vore ytterst konstigt om han gav upp nu när han är påväg uppåt.

Tänker ju så klart på artiklen där han lämnar en liten lucka för spel hemma http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/trekronor/article18805417.ab

Det hade nog blivit en lång väntan för något som inte skulle hända i slutändan, men nog hade det varit trevligt. Islanders har ju även tagit in Halak och jag antar att han är inplockad för förstaspaden.
2014-05-05, 20:23
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Tänker ju så klart på artiklen där han lämnar en liten lucka för spel hemma http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/trekronor/article18805417.ab

Det hade nog blivit en lång väntan för något som inte skulle hända i slutändan, men nog hade det varit trevligt. Islanders har ju även tagit in Halak och jag antar att han är inplockad för förstaspaden.

Mycket duktige Anders Nilsson är en av alla dessa förhoppningsgossar som trodde att NHL var glasklart för att sen hamna i bakvattnet.

Skellefteå AIK har senaste åren skickat flera ”underbarn” rakt ned i AHL-träsket. Så har också HV (typ Tedenby). Och det verkar aldrig ta slut. Och allt vi kan göra är att sitta och se på, verkar det som.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in