2014-05-05, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Dålig förklaring för Janukovytj var ju betydligt mindre korrupt änTimosjenko och andra tidigare Ukrainska ledare.

Ja anklaga inte min gubbe för att vara korrupt, för du kommer jag att exemplifiera med någon annan person som jag anser vara mer korrupt, din tankelogik: SVART eller VITT.

Jag tror att folket inte gillar korrupta ledare överhuvudtaget!
Eller vad tror du?

Edit
Ibland kan nänniskor gilla en korrupt ledare men samtidigt motsätta sig personens korrupta sida!
Senast redigerad av fuckuto 2014-05-05 kl. 10:58.
2014-05-05, 11:09
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vi som följer Bildts Twitter och västerländsk media inser såklart att soldaterna gör sitt bästa för att förhindra alla spontana självmord som numera inträffar.

Att man måste hjälpa till att transportera kropparna är naturligtvis en samhällsservice.

*

Jag kommer ihåg en tid då folk blev upprörda då polisen försökte förhindra demonstrationer. Det känns länge sedan. Det känns som ett annat land.

Jag har raderat mitt inläg, då det visade sig att klippet är ett gammalt klipp från Dagestan.
2014-05-05, 11:34
Medlem
Ska bli intressant att se vad som hänt en vecka från nu. 9 Maj och 11 Maj då man håller omröstningarna i Donetsk-regionen lär vara datum då det kommer hända saker.

Ifall saker urartar då och Ryssland inte satt in sina trupper, talar det för att Ryssland då tar avstånd från dessa pro-ryssar? Vad tror ni?
2014-05-05, 11:44
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
-----------------------------------------------------------------------------------

OK, du menar alltså att det i själva verket är Putin som är den största skurk vi har på jorden.

Jag undrar om dom dödade i Afghanistan, Irak, Iran, nästan samtliga länder i Asien och Sydamerika skulle hålla med dig om det?

Ja Putin avlyssnar ju hela världen och flyger drönare, som spränger civilister i parti och minut, med förkärlek för barn, bröllop, begravningar och andra dylika anhopningar...... Och tortyr glömde jag nästan, som är legio där också....

Startar krig i preventivt syfte med EU skökan som trogen vapendragare....Eller hur.....Ja så är det ju......
Putler gömde sig hos säkerhetstjänsten och var aldrig i A-stan själv, annars var Ryssland i Sovjetisk skepnad iA-stan i 10 års tid och mördade.
2014-05-05, 12:15
Medlem
trodomintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoHeadedEagle
Ska bli intressant att se vad som hänt en vecka från nu. 9 Maj och 11 Maj då man håller omröstningarna i Donetsk-regionen lär vara datum då det kommer hända saker.

Ifall saker urartar då och Ryssland inte satt in sina trupper, talar det för att Ryssland då tar avstånd från dessa pro-ryssar? Vad tror ni?

Ryssland kanske börjar ta avstånd från pro-ryssars våldsamheter när USA/EU/NATO tar avstånd från diverse fascisters och nazisters våldsanvändning.

Angående olika datum har jag en prognos för vad som INTE kommer att inträffa 7 maj: Ukraina kommer inte att betala gasräkningen på 3,5 miljarder dollar till Gazprom trots att man nu får möjlighet via IMF genom ett lån på 17 miljarder.
Därefter kommer man fortsätta diskussionerna om den ryska gasen och Gazprom kommer som man utlovat att börja kräva förskottsbetalning. Sedan klar risk att gasen stängs av 31/5.

Många har tyckt att det är fel av Ryssland/Gazprom att använda gasen som "vapen". Men det är väl inte så mkt konstigare än att vissa bensinstationer i Sverige kräver förskottsbetalning, eller att elen till slut blir avstängd om du aldrig betalar elräkningen.
2014-05-05, 12:25
Medlem
Kanske ett demokratiskt Ukraina i slutändan skulle tjäna på att avknoppa den östra olönsamma delen och inrikta sig på landet närmande till väst, och så sakta bygga upp välståndet och demokratin. Rysslands övergrepp på suveräna stater måste ju få ett slut innan Putin blir för hungrig och sätter världen i brand. En justerad gräns i Ukraina där proryssar får ett val vilken sida dom vill tillhöra, ett demokratiskt Ukraina eller ett Ryssland under förtryck. För oss i väst är valet lätt men för folk som aldrig upplevt riktig demokrati är det nog inte lätt. För än har ju inte Ukraina haft demokrati i någon större och djupare omfattning, för att inte tala om Ryssland. En statsapparat och valda makthavare som går Ukrainska folkets ärende, inte Moskvas, är framtiden för landet. Ukraina är ju ett rikt land i grunden och borde relativt snabbt vara ikapp väst och förbi Ryssland om demokrati utvecklas i rätt riktning.
2014-05-05, 12:36
Medlem
jourDDptds avatar
Separatisterna i Slovjansk backar

http://www.dn.se/nyheter/varlden/doda-i-strider-kring-slovjansk/
2014-05-05, 12:37
Medlem
jourDDptds avatar
Det hänger ukrainska flaggor på husen

http://www.dn.se/nyheter/varlden/dn-i-odessadet-hanger-ukrainska-flaggor-pa-husen/
2014-05-05, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Separatisterna i Slovjansk backar

http://www.dn.se/nyheter/varlden/doda-i-strider-kring-slovjansk/
Soldaterna på den bilden i DN verkar vara lite mer hardcore än dem töntarna som gav upp sina APCs för några veckor sedan. Bra att Ukraina tar tag i detta nu.
2014-05-05, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Kanske ett demokratiskt Ukraina i slutändan skulle tjäna på att avknoppa den östra olönsamma delen och inrikta sig på landet närmande till väst, och så sakta bygga upp välståndet och demokratin. Rysslands övergrepp på suveräna stater måste ju få ett slut innan Putin blir för hungrig och sätter världen i brand. En justerad gräns i Ukraina där proryssar får ett val vilken sida dom vill tillhöra, ett demokratiskt Ukraina eller ett Ryssland under förtryck. För oss i väst är valet lätt men för folk som aldrig upplevt riktig demokrati är det nog inte lätt. För än har ju inte Ukraina haft demokrati i någon större och djupare omfattning, för att inte tala om Ryssland. En statsapparat och valda makthavare som går Ukrainska folkets ärende, inte Moskvas, är framtiden för landet. Ukraina är ju ett rikt land i grunden och borde relativt snabbt vara ikapp väst och förbi Ryssland om demokrati utvecklas i rätt riktning.

Utan att kommentera resten av din förvirrade text räcker det med dina första meningar för att förstå att dina kunskaper om Ukraina är noll.
2014-05-05, 12:44
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Tror ni att Carl Bildt och Obama lever i illusionen av att folk litar på dem och ser dem som principfasta män eller är det bara tom propaganda för dem också? Att de ser sig själva som det utesluter jag med reservation för eventuellt riktigt skumma principer.

Angående Mods uppmaning ovan så instämmer jag helt.
Ignorera istället uppenbara troll och provokatörer på båda sidorna. Märker ni att någon är helt immun emot minsta argument så ignorera. Ha den lilla integritet det krävs att ignorera någon på nätet.
Jag har en känsla av att Carl Bildt är ungeför lika insatt i vad som sker som vi i tråden, med tanke på hans verklighetsfrånvarande twittrande är det klart att man ljuger för han om vad som sker i hopp om att han skall ge kuppmakarna stöd och agera medial källa för deras desinformation. Jag kan inte se det som möjligt att Carl Bildt kände till vad som skett i Odessa när han twittrade om att det var Ryssar som låg bakom allt. Han har nu gjort bort sig ordentligt och kommer nog inte kunna återuppbygga något vidare förtroendekapital hos någon mer än Aftonbladet och DN's redaktion som bara vill ha någon att citera och inget mer. Det finns nog en anledning till att Obama inte säger mycket om vad som sker i Ukraina och det är för att han fattar att folk ljuger för han och inte vill ställas inför domstol, det är anledningen till att Kerry far runt och skriker sig hes om allt möjligt...

Det mediala slaget är över och Ryssland har vunnit. Det finns ingen mer än ålarna i denna tråd som tror på något ljugmedia skriver. Nu tror inte ålarna på vad ljugmedia skriver men de försöker få folk som läser att tro att så är fallet.
2014-05-05, 12:45
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle40
Utan att kommentera resten av din förvirrade text räcker det med dina första meningar för att förstå att dina kunskaper om Ukraina är noll.

Och hur stora är dina kunskaper om Ukraina? Är du ukrainare eller ryss. Har du släktingar där eller har du bott/varit i östra Europa?
Senast redigerad av jourDDptd 2014-05-05 kl. 12:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in