2014-05-02, 21:58
Medlem
nassarnas folkmord har startat.
2014-05-02, 22:01
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ja, nu har tydligt en ny front öppnats i inbördeskriget. Tar inte säkerhetsrådet itu med detta på allvar nu så lämnar de inget annat utrymme för Ryssland än att intervenera.

För detta har Putin planerat länge så skyll inte oroligheterna på någon annan än honom. Får inte Putin tillsätta Ukrainas högste ledare och korrumpera honom så skall ingen. Därför sticker Putin Ukraina i brand och går in och tar precis så stor bit av Ukraina han behagar. Det skall bli intressant hur han kommer att sköta och kontrollera det "nya" sovjetiska öst Ukraina. Att västra delen gör sig fria från Putins lakajer det står klart men vart kommer gränsen att gå?

I Jugoslavien krigen bör man minnas att Ryssland stod bakom Serbernas eskalering
2014-05-02, 22:01
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nu verkar banditerna och kuppmakarna så smaka på sin egen medicin. Tyvärr så måste ju Ukraina svara på när våldsverkarna i rysk tjänst förstör byggnad efter byggnad och skrämmer slag på befolkningen. Ryssland har ju skapat situationen, det är en enig omvärld helt överens om. Putin ger sig tydligen inte förrän ett blodbad på oskyldiga har blivit verklighet. Verkar ju tack o lov varit stridande i byggnaden som eldhärjades men civila får ju ändå smaka på vad Diktaturens regim i Ryssland är för varelser. Ryska folket verkar aldrig komma ur förtrycket och få uppleva det fria samhället, det Ukraina förhoppningsvis slåss för i nuläget.
Att förhärliga det Putin och hans gäng håller på att skapa i Ukraina kan nog bara dom mest frälsta av Ryssland aggressionspolitik göra. Bara att beklaga att man inte trivs med friheten i väst och den fria tanken. Även om Putin blåljuger om det mesta i dagsläget så får vi hoppas flertalet i uniform ryssar håller sig på sin sida av staketet och inte utmanar ödet att överskrida gränsen. I slutändan måste ju även Putin förstå att Ryssland är noll och intet utan en bra, eller åtminstone stabil, relation till omvärlden och den livsviktiga export/importen därifrån.

Finns ingen sådan enighet.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
För detta har Putin planerat länge så skyll inte oroligheterna på någon annan än honom. Får inte Putin tillsätta Ukrainas högste ledare och korrumpera honom så skall ingen. Därför sticker Putin Ukraina i brand och går in och tar precis så stor bit av Ukraina han behagar. Det skall bli intressant hur han kommer att sköta och kontrollera det "nya" sovjetiska öst Ukraina. Att västra delen gör sig fria från Putins lakajer det står klart men vart kommer gränsen att gå?

Byt ut "Putin" mot "Washington" så blir det mer rätt.

Citat:
I Jugoslavien krigen bör man minnas att Ryssland stod bakom Serbernas eskalering

Bilden av de "onda" serberna är en helt och hållet propagandaskapad bild här i väst.
Lyckligtvis så är Ryssland starkare idag och kan hjälpa de sina.
Senast redigerad av ganglere2 2014-05-02 kl. 22:04.
2014-05-02, 22:02
Medlem
VelvetReds avatar
Jag är inte så jätteinsatt i den här konflikten, men jag inser att den potentiellt kan vara allvarlig.

Det jag undrar är:

Kan denna kris leda till ett nytt sk "världskrig" eller är det bara krigshetsare som menar detta?
Det ryssland nu gör är ju inte helt olikt det USA har gjort i t.ex Irak.

Samtidigt inser jag att jag står under en västerländsk propaganda maskin och därför inte får ta del utav all information som finns tillgänglig.

Men det jag undrar är huruvida detta kan tänkas leda till en allvarlig global krissituation?
2014-05-02, 22:06
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Jag är inte så jätteinsatt i den här konflikten, men jag inser att den potentiellt kan vara allvarlig.

Det jag undrar är:

Kan denna kris leda till ett nytt sk "världskrig" eller är det bara krigshetsare som menar detta?

Samtidigt inser jag att jag står under en västerländsk propaganda maskin och därför inte får ta del utav all information som finns tillgänglig.

Men det jag undrar är huruvida detta kan tänkas leda till en allvarlig global krissituation?

Det kommer inte att leda till världskrig. Inget storkrig mellan Ryssland och USA. De vet båda att det är omöjligt då alla skulle förlora på det. De kan inte gå i direkt krig med varandra.
2014-05-02, 22:08
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Denna gången skall han inte komma undan med sina fylletweets. Det är allt för många döda som står upp mot honom nu. Hans förakt mot de som dog skall knäcka honom.

Så du menar att Kalle har allt ansvar för alla döda i Ukraina och Putin inget alls?
2014-05-02, 22:09
Medlem
HappySadHarrys avatar
Nu har Odessa fått sina martyrer som kommer att ena folket i en resning mot kuppmakarna. Det blir den andra vågen som jag skrev om för någon dag sedan. Fler och fler oblaster kommer att resa sig mot kuppmakarna.
2014-05-02, 22:09
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ryssland kommer inte att tolerera att människor dör på det här sättet. Händer det ingenting näst intill direkt kommer de att agera. Detta är helt oacceptabelt.

Lol! "sure". Och vad var "acceptabelt" i t.ex. Tjetjenien??
2014-05-02, 22:10
Medlem
Citat:

Det jag undrar är:

Är du inte läskunnig och har egna åsikter? Propaganda finns alltid, skall finnas. Det gäller att sila helt enkelt.
2014-05-02, 22:11
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:

Det jag undrar är:

Denna konflikt är mycket allvarlig i det att vi nu går in i ett nytt kallt krig. Väst har vaknat rejält och kommer för så lång tid Putin styr i Ryssland att behandla detta land som paria. Inget gott kommer av det men det blir definitivt inte bättre av att man låtsas som det regnar. Putin ville ha det såhär så då kommer man inte att kunna blunda för konsekvenserna
2014-05-02, 22:13
Medlem
Citat:

Det jag undrar är:

Enkelt svar: Nej det kan det inte.
Det enda vi vet och nog alla är ense om avsett vad vi i övrigt tycker är att vanliga Ukrainare blir lidande av den här konflikten.
2014-05-02, 22:13
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannje
nassarnas folkmord har startat.
Enligt mig så sa separatisterna upp sina rättigheter den dagen de bestämde sig för att med våld splittra en hel nation. Har sett ukrainska styrkor köra förbi enorma klungor av etniska ryssar utan att ha krökt ett enda hårstrå på dem, så något folkmord är det absolut inte frågan om. Allt som har startat är jakten på terrorister. Dock tror jag att vi alla är överens om att det här kommer sluta i ett onödigt blodbad där båda sidorna bär skulden. Vi såg ju hur sansad upplösningen av Jugoslavien var. Det här kommer bli ett ännu större blodbad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in