Citat:
Ursprungligen postat av
spanaren007
Jag vet att du inte har några som helst bevis, men det jag efterfrågade var i vilken omfattning ett bevis är ett godtagbart sådant för dig.
Vi kan som exempel ta blodet i kofferten, berätta vad som mer skulle behövas för att validera detta som ett godkänt bevis, enl din syn!
Jag tycker att åklagaren borde ha lagt fram en detaljerad hypotes om vad som har hänt, dvs., hur hamnade blodet i bilen. Om åklagaren med hjälp av annan bevisning hade kunnat visa vad, hur och på vilket sätt kropp eller kroppsdelar har orsakat blodet i bilen så hade blodet i sig bevisat något.
Som saken ligger nu så är det svävande, man antager att just KJ har transporterat ett lik i bilen men har ingen teknisk bevisning som stödjer det antagandet.
Hade man haft ett ev. emballage så hade man kunnat göra en teoretisk rekonstruktion som är trovärdig, men nu har man inte ens något som säger att hel kropp, kroppsdelar, eller blodbesudlade föremål har orsakat blodet i bilen.
Blodet i bilen bevisar ingenting, det ger endast ett uppslag för spekulation. Domen bygger på spekulationer, bevisning för att KJ höll i mordvapnet finns inte. Att KJ är inblandad i någon del är ett rimligt antagande tycker jag, men att han är mördaren finns det ingen teknisk bevisning som stödjer, tyvärr vill jag säga, då jag tror att han är mördaren.
Dock är det fel att döma någon med tro som underlag, det är min åsikt.