Citat:
Ursprungligen postat av
SK89
Det är riktigt svåra tider, vi ansökte i september och ni har då väntat två månader längre om ni ansökte i juli alltså 9 månader men ingen handläggare än? Verkar väldigt konstigt.. Efter ditt och flera andras inlägg så som jag förstått får man en handläggare efter 10-11 månader och beslut tas så fort du fått en handläggare (ungefär så). Ja, semester ska väl dom också ha så det blir säkert längre väntetider framöver..

Citat:
Ursprungligen postat av
oxox
Jag passat på att fråga om detta med semester, men fick inte svar på min fråga tyvärr! Bara att du vet väl att tiden på hela ansökan är ca 12 månader!

Jag har också uppfattat det så att man efter en viss tid (3 veckor-11 mån) tilldelas en handläggare och att det efter det går relativt fort att få beslut. Synd bara att man inte tillhör de där som får svar löjligt fort, utan tvingas vänta bort ett helt år av sitt och sina gemensamma liv...
Angående semester så har ingen sagt rakt ut när man frågat, men antytt att visst, under sommaren samt under julhelgerna så är många lediga samtidigt, om än inte alla, så visst kan det då uppstå fördröjningar...fullt förståeligt visserligen, men inte roligt att befinna sig på andra sidan staketet, så att säga
Mailade dem igår och bad dem SPECIFIKT svara på MIN fråga angående JUST PRECIS EXAKT vårt ärende och inte svara per automatik med copy-paste klipp från deras hemsida om väntetid osv. Får väl se vad och när de behagar svara.
Suck, känner mig rätt uppgiven vid detta laget måste jag erkänna...i över 9 månader har vi väntat på att få fortsätta vårt liv tillsammans och det känns som om de fullkomligt skiter i vilket. Att vi varken planera semestrar, studier/arbete osv, spelar tydligen ingen roll.
Att de svarar "Borde få svar snart" hjälper inte oss!
De borde göra hela proceduren transparent, då skulle man slippa spekulera så mkt, samt att de skulle vara tvungna att ta alla i tur och ordning, för de gör de inte idag, hur mycket de än påstår sig göra det.