2014-04-16, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Vad är det som är så kul med Bolibompa? Exakt...det krävs inte mycket för att roa människor vars hjärnor inte är färdigväxta. Det rör sig på skärmen och det räcker. Playvideos behöver inte klippas heller = enkelt att pressa ut en massa skit. Målgruppen är 5-10 samt mongolider av alla åldrar.

Det är ju just precis detta som ifrågasätts. Om nu bara småbarn kollar på honom så bör han kanske inte vara just " störst på youtube " , vilket han tragiskt nog är.
Citera
2014-04-16, 17:30
Medlem
Då man analyserar PewDiePie, eller andra youtube-fenomen för den delen, bör man ha i åtanke att kvalitet, i något slags objektiv mening, kanske inte är det viktigaste kriteriet för framgång. Jag tror att de flesta som hänger på youtube gör det för att prokrastinera och döda tid, inte för att konsumera kultur av någon högre kvalitet. Kanske är därför viktigare med sådant som förekomsten av ett "community" för kanalen, där man fördriva ytterligare tid, och frekventa nya uppladdningar, vilka kriterier PewDiePie verkar uppfylla.
Citera
2014-04-16, 22:56
Medlem
Mr.Riddims avatar
Jag kollar på honom ibland i min androidtelefon när jag sitter och skiter. Jag orkar inte spela själv heller så det blir att jag kollar på youtube när intressanta titlar dyker upp. Han är alltid positiv, glad och verkar vara en sjysst kille så jag gillar honom.
Citera
2014-04-16, 23:00
Medlem
Mr.Riddims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrargyrum
Då man analyserar PewDiePie, eller andra youtube-fenomen för den delen, bör man ha i åtanke att kvalitet, i något slags objektiv mening, kanske inte är det viktigaste kriteriet för framgång. Jag tror att de flesta som hänger på youtube gör det för att prokrastinera och döda tid, inte för att konsumera kultur av någon högre kvalitet. Kanske är därför viktigare med sådant som förekomsten av ett "community" för kanalen, där man fördriva ytterligare tid, och frekventa nya uppladdningar, vilka kriterier PewDiePie verkar uppfylla.

Beror helt enkelt på vem man tittar på. Det är individer vi pratar om, troligtvis har du rätt ur ett perspektiv. Det är samma sak med alla tjejbloggar som handlar om det senaste H&M modet, sminket eller whatever. Men det finns intressanta kanaler.

Personligen tycker jag att VSAUCE samt VICE är rätt sjyssta kanaler.
Citera
2014-04-17, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Riddim
Beror helt enkelt på vem man tittar på. Det är individer vi pratar om, troligtvis har du rätt ur ett perspektiv. Det är samma sak med alla tjejbloggar som handlar om det senaste H&M modet, sminket eller whatever. Men det finns intressanta kanaler.

Personligen tycker jag att VSAUCE samt VICE är rätt sjyssta kanaler.
Jo visst det intressanta kanaler, men jag vidhåller att mycket är skräp. Av de du nämner uppskattar jag VICE men står inte ut med VSAUCE. Michaels (?) oerhört överdrivna ansiktsuttryck och artikulerande får, enligt mig, honom att verka tro att lyssnaren är en idiot.
Citera
2014-05-04, 02:43
Medlem
Vafan är det för fel på er människor? Gläds åt att han är störst på youtube och underhållande för vissa (även om ni inte kan förstå det) kan säga att jag själv inte förstår till 100% men vafan gör det? Ni påminner om något som jag brukar kalla för "jantar", negativa kommentarer om hans flickvän är ju också jävligt onödigt och tecken på hur avundsjuka ni är. Det var allt för mig.
Citera
2014-05-04, 02:47
Bannlyst
Han är verkligen tråkig.
Citera
2014-05-04, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dageby
Förstår inte heller det roliga. Tacka vet jag tobuscus!

tobuscus? jag hoppas du skämtar, han är ju 10 gånger barnsligare och dummare än pewdiepie

det ända som är roligt med pewdiepie är att han blir ihjäl skrämd i skräckspel som amnesia och andra.

om jag ska vara helt seriös så är smosh dem absolut sämsta och barnsligaste youtube kanalen som någonsin har härjat på vår jord.

enligt mig så är felix recenserar den absolut roligaste svenska youtube kanalen eller snarare montefjanton eftersom felix recenserar är en serie som tillhör deras kanal.

det som är unik med felix nordh är att hans humor uppskattas av både av barn och vuxna till skillnad från smosh och pewdiepie där det är flest barn som uppskattar hans humor.

nu längtar jag efter en till felix recenserar i denna månad och jag undrar vad felix kommer recensera den här gången
Senast redigerad av yusuke20 2014-05-04 kl. 12:36.
Citera
2014-05-04, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golfgurun
Vafan är det för fel på er människor? Gläds åt att han är störst på youtube och underhållande för vissa (även om ni inte kan förstå det) kan säga att jag själv inte förstår till 100% men vafan gör det? Ni påminner om något som jag brukar kalla för "jantar", negativa kommentarer om hans flickvän är ju också jävligt onödigt och tecken på hur avundsjuka ni är. Det var allt för mig.

nja du har fel där

jag känner ganska många tjejer som är snyggare än henne så varför skulle jag vara avundsjuk?
bara för att han är störst på youtube betyder inte det att han är världens roligaste människa

kanske för dig men för mig så är det såklart felix nordh

däremot består pewdiepie fans mest av 12 åringar som inte riktigt förstår poängen med humorn
men jag förstår inte att du som är vuxen kan tycka att han är jätte roligt

om du kollar på felix recenserar så kommer du garanterat förstå vad riktig humor är
Senast redigerad av yusuke20 2014-05-04 kl. 12:32.
Citera
2014-05-04, 15:10
Medlem
Xheqnhouzs avatar
Jag får ibland upp Pewdiepies kanal som rekommendation på Youtube. Jag vet inte riktigt varför. Inte heller vad det är som är så roligt eller spännande med hans videor. Man smaken är väl som vi alla vet, och det är väl kul för honom om folk gillar det han gör.

Lekte med tanken på att lägga upp en video där jag spelar kvarnspel med överdramatiserade kommentarer. Vem vet vad som blir nästa succé...
Citera
2014-05-07, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yusuke20
nja du har fel där

jag känner ganska många tjejer som är snyggare än henne så varför skulle jag vara avundsjuk?
bara för att han är störst på youtube betyder inte det att han är världens roligaste människa

kanske för dig men för mig så är det såklart felix nordh

däremot består pewdiepie fans mest av 12 åringar som inte riktigt förstår poängen med humorn
men jag förstår inte att du som är vuxen kan tycka att han är jätte roligt

om du kollar på felix recenserar så kommer du garanterat förstå vad riktig humor är

1. Varifrån fick du att jag var vuxen?

2. När sa jag att jag tyckte han var "jätte roligt" jätterolig*?

Om någon är rik och har en tjej han trivs med fattar jag inte varför man ska klanka ner på den personen oavsett om den personen inte är ens "favorit". Thats all, det är ganska logiskt för mig också. Men vi har väl helt enkelt annorlunda uppväxter, värderingar.
Senast redigerad av Golfgurun 2014-05-07 kl. 19:19.
Citera
2014-05-08, 22:22
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfgurun
1. Varifrån fick du att jag var vuxen?

2. När sa jag att jag tyckte han var "jätte roligt" jätterolig*?

Om någon är rik och har en tjej han trivs med fattar jag inte varför man ska klanka ner på den personen oavsett om den personen inte är ens "favorit". Thats all, det är ganska logiskt för mig också. Men vi har väl helt enkelt annorlunda uppväxter, värderingar.
Nu kanske du bara syftar på den personen du citerade men jag klankar absolut inte ner på killen. Det är ju fantastiskt för honom att han kan lägga upp video och vara lite barnslig och tjäna kosing. Det hade jag också gjort om jag haft den personligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in