2014-05-03, 21:21
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
70 % i Donetsk vill inte tillhöra Ryssland och vill att de tillresta ryssarna sluta ockupera myndighetsbyggnader.

Källa?

Citat:
Och varför skulle Krims varv blomstra mer nu än förr?
Problemet för hela östra Ukraina är att deras gamla Sovjetindustri inte är konkurrenskraftig.

Det skrev jag i mitt tidigare inlägg.
2014-05-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Nån som har koll på hur många procent av befolkningen i Donetsk och Luhansk är etniska ryssar?

Wikipedia har dessa siffror:

Donetsk

Luhansk

Ukraina som helhet

Ryssarna är alltså drygt 17% av befolkningen i Ukraina som helhet och runt 39% i "aspiranter till utbrytarrepublikerna" Donetsk och Luhansk.

Min fråga är: stämmer ovanstående siffror?

Har ryssarna något case här öht? Det är inte ens troligt att samtliga etniska ryssar i dessa två regioner skulle stödja separatisterna.

Du tänker västeuropeiskt. Etnisk tillhörighet har inte samma innebörd i öst där du kan prata ryska men ändå vara etnisk ukrainare och vice versa. Många är emot Kyjiv-regeringen men det innebär inte samtidigt att de är pro-ryska osv..
2014-05-03, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Intresant. Vad fick de i utbyte?
Finns inget om det i rapporterna:
http://en.itar-tass.com/search?query=Lukin+osce
2014-05-03, 21:52
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Du tänker västeuropeiskt. Etnisk tillhörighet har inte samma innebörd i öst där du kan prata ryska men ändå vara etnisk ukrainare och vice versa. Många är emot Kyjiv-regeringen men det innebär inte samtidigt att de är pro-ryska osv..
Tvärtom. Jag respekterar slaver och stödjer panslavism i östeuropa. Dock så har de etniska ryssarna i Donetsk och Luhansk inget case och gör allt för att försätta ett slaviskt land i kaos och förstörelse, helt enligt Putins planer. De som är emot Kievregeringen kan agera på ett annat vis än att sätta ett kristet och slaviskt land i brand. Putin bär ansvaret för att två broderfolk är på randen till ett inbördeskrig.
2014-05-03, 22:02
Bannlyst
Citat:
Tvärtom. Jag respekterar slaver och stödjer panslavism i östeuropa. Dock så har de etniska ryssarna i Donetsk och Luhansk inget case och gör allt för att försätta ett slaviskt land i kaos och förstörelse, helt enligt Putins planer. De som är emot Kievregeringen kan agera på ett annat vis än att sätta ett kristet och slaviskt land i brand. Putin bär ansvaret för att två broderfolk är på randen till ett inbördeskrig.

Dom gör motstånd mot NWO och visar förakt mot junta. Mer än så kan man inte begära som nationalist.
2014-05-03, 22:08
Medlem
Citat:

Jag som trodde att krisen startade efter juntan tog makten i Kiev, "Så fel man kan ha".

“The region has been rocked by unrest since the new government in Kiev came to power following demonstrations that ousted pro-Russia president Viktor Yanukovych at the end of February.”

http://www.theguardian.com/world/2014/may/03/ukraine-civil-war-kiev-russia-slavyansk
2014-05-03, 22:10
Bannlyst
Det där Ukraina har väl egentligen aldrig någonsin varit ett eget och självständigt land så jag ser det som Rysslands bakgård och på sin egen bakgård gör man som man vill.

Först när ryssen lägger sig i Baltikum vi bör reagera och då med en a-bomb över Moskva.
2014-05-03, 22:12
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Ja anti-Kiev killarna tände nog eld på sig själva....

Är du dum ?
Suck. Läs ordnentligt innan du skriver, annars dras du snabbt ner i det informationsmässiga gungfly som denna konflikt utgör.

Mitt inlägg var svar på ett inlägg som påstod att Ryssland låg bakom branden. För att skapa martyrer.

Ta du och munhuggs med den medlemmen istället.
2014-05-03, 22:33
Medlem
kastabollens avatar
DN skriver att de ryska kulturmarxisterna och feministerna tappat kontrollen över Kramatorsk och stora delar av Slovyansk. Goda nyheter för mänskligheten och människorna i Ukraina som slipper det kulturmarxistiska helvete vi lever i i Sverige. Heja Ukraina!
2014-05-03, 22:36
Medlem
kastabollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det där Ukraina har väl egentligen aldrig någonsin varit ett eget och självständigt land så jag ser det som Rysslands bakgård och på sin egen bakgård gör man som man vill.

Först när ryssen lägger sig i Baltikum vi bör reagera och då med en a-bomb över Moskva.
Vi behöver inte reagera. Ukrainarna kan själva jaga iväg de ryska feministerna. Vad för hjälp skulle Sverige *skratt* kunna bistå med?
2014-05-03, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kastabollen
DN skriver att de ryska kulturmarxisterna och feministerna tappat kontrollen över Kramatorsk och stora delar av Slovyansk. Goda nyheter för mänskligheten och människorna i Ukraina som slipper det kulturmarxistiska helvete vi lever i i Sverige. Heja Ukraina!

Nej det är väst som sprider det:

Pro västliga krafter i Georigia ställer krav:

http://www.bbc.com/news/world-europe-22571216

Gällande feminism kan ta och titta här:

Minut 11:00

https://www.youtube.com/watch?v=pFqYGInFdrs
2014-05-03, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sputnik-
Intressant live rapportering (senaste från anti-terrorist operationen) samt händelsen i Odessa(igår).
http://www.kyivpost.com/content/ukraine/sbu-russia-behind-kidnapping-of-osce-military-observers-updates-videos-346066.html

Av 31 omkomna i branden i Odessa var 15 från Ryssland och 5 från Transnistrien är inte det märkligt ni som är anhängare av PutlerJugend som talar om inbördeskrig? Sen var också MAJORITETEN av 172 hittills arresterade för oroligheterna i Odessa(2 Maj) från Ryssland och Transnistrien!

Det här ser ut att vara både BETALT och ORGANISERAT av Ryssland och det gick uppenbarligen väldigt fel. Efter att man har attackerat och skjutit ihjäl ett antal pro-Ukrainare så tog man över en byggnad och blev innebrända.

Utredning om mordbrand inledes MEN nu tror polisen istället att det rör sig om att separatisterna själva OAVSIKTLIGEN satt byggnaden i brand! Detta var förövrigt vad många twittrat att det såg ut som att branden startade inifrån på 3:e våningen (obekräftat INTE officiellt vad man kommit fram till).

Dödsfallen är dock en mardröms situation! Ryss propagandan drog DIREKT igång med att Right Sector (nazister) ligger bakom mordbrand på "obeväpnade" separatister i Odessa redan igår. Så nu kan Putin låtsas vara orolig över inbördeskrig samt att man garanterat skrämt upp en del pro-ryssar i Donetsk & Lugansk

Det är bara att titta på filmerna från händelsen så ser du hur djävla lurad du är, idiot. På varje punkt är vad du skriver en fet lögn jag menar ...titta på filmerna idiot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in