2014-05-03, 21:49
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Metalldetektor har jag. Hunden däremot verkar mest gilla dofter av diesel. Minsta dieselutsläpp så rullar han sig i fläcken och luktar diesel i flera dagar. Han får vara hemma.

Han har ingen "kompis" som du kan låna ? Metalldetektor låter bra. Lycka till!
Citera
2014-05-03, 21:58
Medlem
Citat:
Stenarna ska uppsökas och en mindre koll vid skjutbanan kommer jag också att göra. Skjutfältet är för stort och området vid Väderkvarnshöjden vet jag att två andra har sökt vid. Sen vill jag minnas att även polis/hemvärn varit där. Nu måste jag iväg och jobba, men återkom med nya sökuppslag. Gärna konkreta platser och inte stora områden.
Ett konkret förslag:
På baksidan av Degerbergsfortet finns ett "sandtag", egentligen ett gammalt övningsområde för Ing 3. Rätt bra ställe att gömma något på och sand är det så det räcker. Stället ligger en bit bortom själva fortet mot förråden på höger sida, från stan sett.
Citera
2014-05-03, 22:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Ett konkret förslag:
På baksidan av Degerbergsfortet finns ett "sandtag", egentligen ett gammalt övningsområde för Ing 3. Rätt bra ställe att gömma något på och sand är det så det räcker. Stället ligger en bit bortom själva fortet mot förråden på höger sida, från stan sett.
Hur är det att gräva i sand vid den här årstiden? Den är väl hård?
Citera
2014-05-03, 22:15
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
På vilket sätt skulle det vara långsökt att VB känt sig hotad av någon utifrån, ringt 112 men ångrat sig ? Om hon verkligen varit i akut fara borde hon ha ringt 112 igen, och tryckt "lur". Någon är "knäpp", enl MB. Några min senare slår hon 112 och avbryter med "stjärna" (märk väl att VB var en impulsiv tjej som inte alltid tänkte sig för). Hon fortsätter "messa" MB, kanske för att hon tror att han ska kunna hjälpa henne med bekymret. En annan tanke är att hon samtidigt ser det som ett tillfälle att få kontakt med MB, den man hon är upp över öronen förälskad i.

För mig låter det mest sannolikt att oron hänger samman med den rädsla hon upplevde den 30 april och den 2 maj och, nej, MB är inte den hon är rädd för. Kan det vara så att hon har haft kontakt med/stött ihop med denne person samma dag, i samband med reklamutdelningen den 4 maj ?

Min uppfattning är att hon känner sig hotad utan att vara i akut fara. Hon har gjort "något dumt" (utpressning igen ?) och vill ha hjälp av MB ?

Har, av MB´s och VB´s konversation, försökt utröna ifall det "dumma" har att göra med avstängningen men det verkar inte så.

Vad tror ni, alternativteoretiker ?

Stor skillnad på att hon avbryter, eller bli hindrad på något sätt. Och enligt ett rättsutlåtande, så dog hon inom nån timme + - (timmar) senare. Även så skickade hon sina sista sms i livet till MB. Slår man ihop det så förstår jag att hon var rädd, med all rätt hon blev ju mördad också.

Då inget annat framkommit, så vore det naivt att tro att misslyckade 112 samtalen inte vore viktigt.
Citera
2014-05-03, 22:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Stor skillnad på att hon avbryter, eller bli hindrad på något sätt. Och enligt ett rättsutlåtande, så dog hon inom nån timme + - (timmar) senare. Även så skickade hon sina sista sms i livet till MB. Slår man ihop det så förstår jag att hon var rädd, med all rätt hon blev ju mördad också.

Då inget annat framkommit, så vore det naivt att tro att misslyckade 112 samtalen inte vore viktigt.
Varför reagerade då inte mannen som tog emot SMS:en efteråt?
Citera
2014-05-03, 22:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det enda du vet är var MBs mobil har färdats. Vad gjorde telefonen eller eventuellt dess ägare vid Jokkmokksvägen mot Vittjärv?
Han hade väl något ärende dit. - Men därifrån är det långt till KJ:s bostadsmast.
Citat:
ANs telefon eller var hon själv befann sig 17 09 vet du inte heller.
Allt tyder på att hon var hemma och väntade på att MB skulle dyka upp (hon hade precis ringt; 17:02, och påmint MB om förestående restaurangbesök) och var angelägen om att de bägge skulle vara startberedda när dottern med man skulle hämta dem kl. 18:00.
Citera
2014-05-03, 22:50
Medlem
Citat:

Varifrån har du fått det?
Citera
2014-05-03, 23:04
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Nej. Läs AL´s utlåtande.
Citera
2014-05-03, 23:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nej. Läs AL´s utlåtande.
Jag underlättar för henkess, sid 429:
Citat:
Med alla osäkerheter sammanvägda talar resultaten starkt (V=500) för att kroppen varit död mer än 8 dagar. Och i någon mån för att den legat mer än 11 dagar. Det mest sannolika är att den legat uppemot det maximala 18 dagar.
Citera
2014-05-03, 23:21
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varifrån har du fått det?

Tror det var från nsd.se
Något i stil med "besked från de tekniska undersökningarna visar att MB dog natten 4-5 maj, sista sms kontakten kom i form av sms. Som också är tidpunkten då mordet kan har ägt rum."

(ja det är inte bevisat att mordet skedde efter 112 samtalen och sista sms kontakten.)
Senast redigerad av henkess 2014-05-03 kl. 23:25.
Citera
2014-05-03, 23:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tror det var från nsd.se
Något i stil med "besked från de tekniska undersökningarna visar att MB dog natten 4-5 maj, sista sms kontakten kom i form av sms. Som också är tidpunkten då mordet kan har ägt rum."
Hur kan du få det till
Citat:

?
Citera
2014-05-03, 23:29
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur kan du få det till

?

Har du något bättre förslag? Sms kontakten upphörde, misslyckade 112 samtal.
Ingen som såg eller hörde något från henne efter den tidpunkten. Är det bara jag som känner mig väldigt säker på att det skedde då, märkligt.

Ed: Jag utgick efter det som förhörsledaren talade om till KJ, ( låter exakt som jag tror.)

F: Ja, det finns ett rättsutlåtande som säger att hon har dött ungefär…

FUP
Senast redigerad av henkess 2014-05-03 kl. 23:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in