2014-05-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det som är viktigt är att de gripna inte släpps igen. För det kan nog vara en och samma kringresande kravallcirkus som reser runt i olika städer.

De som reste till Odessa var fascister från bla Kiev, så ja att de inte släpps hoppas jag med. Du tror väl inte på artikeln från Kiev Post???
2014-05-03, 22:52
Medlem
kastabollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
De som reste till Odessa var fascister från bla Kiev, så ja att de inte släpps hoppas jag med. Du tror väl inte på artikeln från Kiev Post???
Klart vi litar på Kiev Post. Däremot litar vi inte på den ryska extrem-vänstern.
2014-05-03, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kastabollen
Vad för hjälp skulle Sverige *skratt* kunna bistå med?
Jadu förhoppningsvis ingen alls. Fast vi lär ju har ha mer $ hos SIDA att dela ut än vad det där u-landet har omsatt under hela sin existens som självständig stat.
2014-05-03, 22:54
Medlem
kastabollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katoman
Nej det är väst som sprider det:

Pro västliga krafter i Georigia ställer krav:

http://www.bbc.com/news/world-europe-22571216

Gällande feminism kan ta och titta här:

Minut 11:00

https://www.youtube.com/watch?v=pFqYGInFdrs
Varför viftar separatisterna Sovjetflaggor? Hade det varit Sverige hade vänsterpartiet stått på barrikaderna och skränat om Putin.
2014-05-03, 22:57
Medlem
kastabollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Jadu förhoppningsvis ingen alls. Fast vi lär ju har ha mer $ hos SIDA att dela ut än vad det där u-landet har omsatt under hela sin existens som självständig stat.
Nu delar ju sida ut bistånd till Ryssland så om något betalar vi den ryska kulturmarxistiska ockupationen.
2014-05-03, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det finns uppgifter om det. Inte medvetet förstås, men som ett led i allmän skadegörelse kan ju någon ha satt eld på t ex en soffa. Och så har det spridit sig.

Men har du inga ögon? Titta på filmerna?
2014-05-03, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Enligt brittiska The Guardian som hade reportrar på plats så förekom skottlossning och kastande av Molotovcocktails från taket av den aktuella byggnaden i samband med att branden uppstod.

http://www.theguardian.com/world/2014/may/02/ukraine-dead-odessa-building-fire

Tydligen så försökte också deltagare från den pro-ukrainska gruppen utanför byggnaden rädda människor som klättrat ut på fönsterbrädor och liknande för att undkomma lågorna enligt samma artikel.

Det är nog tveksamt om det går att styrka hur branden startade, men uppenbarligen så förekom brandbombskastande från bägge hållen.

Det är bara att titta på filmerna så vet du. Är det för svårt?
2014-05-03, 23:07
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Tvärtom. Jag respekterar slaver och stödjer panslavism i östeuropa. Dock så har de etniska ryssarna i Donetsk och Luhansk inget case och gör allt för att försätta ett slaviskt land i kaos och förstörelse, helt enligt Putins planer. De som är emot Kievregeringen kan agera på ett annat vis än att sätta ett kristet och slaviskt land i brand. Putin bär ansvaret för att två broderfolk är på randen till ett inbördeskrig.

Exakt vad oppositionen borde ha gjort. Istället så tog de makten med våld, de där trevliga kuppmakarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det där Ukraina har väl egentligen aldrig någonsin varit ett eget och självständigt land så jag ser det som Rysslands bakgård och på sin egen bakgård gör man som man vill.

Först när ryssen lägger sig i Baltikum vi bör reagera och då med en a-bomb över Moskva.

Skogsröken vill alltså mörda miljoner människor? Trevligt folk i den här tråden. Tur att inte dylika skogstroll har makten iaf.

Vi har inga kärnvapen.
Ryssland däremot har fler kärnladdningar än alla andra kärnvapenländer har tillsammans. Jag är säker på att deras strategiska kärnvapenstyrkors avskräckande effekt är ett gott försvar även för Moskva. Så pass kloka är de t.o.m. i Washington.
2014-05-03, 23:10
Bannlyst
Citat:
Nu delar ju sida ut bistånd till Ryssland så om något betalar vi den ryska kulturmarxistiska ockupationen.
Mmm, vi är ju med om att låna ut $ till Ukraina oxå. Det har ju sin fördelar att vara neutral om en bara inte är svensk skattebetalare.
Senast redigerad av Skogsrök 2014-05-03 kl. 23:17.
2014-05-03, 23:12
Bannlyst
Citat:
Varför viftar separatisterna Sovjetflaggor? Hade det varit Sverige hade vänsterpartiet stått på barrikaderna och skränat om Putin.

Det spelar ingen roll vad gräsrötterna tror att dom gör, utan resultatet.Precis som röda under EU kravaller gjorde nationalisternas göra, samtidigt som högern satt framför tv och förvånades över vilket pack dom är.

Skulle dom få sin vilja genom så skulle inte Sverige ha massa svartjobbande pack, zigenare utanför varje mataffär osv.
2014-05-03, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Exakt vad oppositionen borde ha gjort. Istället så tog de makten med våld, de där trevliga kuppmakarna.

Skogsröken vill alltså mörda miljoner människor? Trevligt folk i den här tråden. Tur att inte dylika skogstroll har makten iaf.

Vi har inga kärnvapen.
Ryssland däremot har fler kärnladdningar än alla andra kärnvapenländer har tillsammans. Jag är säker på att deras strategiska kärnvapenstyrkors avskräckande effekt är ett gott försvar även för Moskva. Så pass kloka är de t.o.m. i Washington.
Nu skrev jag ju att OM Ryssland börjar bråka med Baltikum så tycker jag att man ska a-bomba dom. Då blir det ju ryssarnas val om hur de ska ha det. Baltstaterna ser jag som våra vänner. Helst vill jag ha ryssarna som våra vänner oxå men de är inte att lita på det visar historian och var klok stat bör ha teknologin. Och kunnandet att kunna plocka ihop ett par stridsspetsar, bra missiler och bomber på ett par timmar bör var klok stat ha. Vet inte hur det är ställt för Sverige med den saken men i och med att vi kan bygga hyfsade jetplan och ha pysslat en hel del med kärnkraft så finns förhoppningsvis det kunnandet här.
Senast redigerad av Skogsrök 2014-05-03 kl. 23:18.
2014-05-03, 23:23
Medlem
singularitets avatar
Könsneutralfeministerna har tillsammans med mångfaldsmiljödårarna, feltolkningslutheranerna och godhetspressen hjälp till med att skapa ett samhällsklimat där politikerna tror att det bästa är om det inte finns några vapen och ingen militär eftersom man då vinner röster. Problemet är om det blir krig i Europa och vi inte kan markera nästan någonting alls. Ännu mindre när det kommer till att försvara oss om konflikten växer som ett ovälkommet ogräs. Vi är redan där enligt politikerna och försvarsmakten, vi kan inte försvara oss.
Och om Sverige måste lägga alla resurser på att bekämpa ett krig, vad händer då med massinvandrarna som redan är Svenskar men som inte hämtat ut passet än, DVS massinvandringsflyktingarna som står på våran mark eller dom som är på väg hit men byråkratin tar för lång tid enligt förrädarna. Ni vet dom som står och tar upp plats i kommunala bostadsköer? Hur ska vi försvara alla dessa mot vintern om det blir fullskaligt krig i Europa och konflikten växer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in