2014-05-03, 21:12
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Kan du tänka dig att gå en extra runda i just det området med koordinaterna till hands ?
Jag ska göra en utflykt någon dag framöver. Alltid bra med nya uppslag. Att söka i sand på skjutfältet känns däremot tröstlöst eftersom området är stort och cirka 50% av området består av sand.
Citera
2014-05-03, 21:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag ska göra en utflykt någon dag framöver. Alltid bra med nya uppslag. Att söka i sand på skjutfältet känns däremot tröstlöst eftersom området är stort och cirka 50% av området består av sand.
Nu pratade Reviews om stenar mellan FP1 och FP2, inte skjutbanan.
Citera
2014-05-03, 21:18
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tycker du att det är rimligt att de skulle ha befunnit sig i KJ:s lägenhet - och sedan MB sms:at VB 17:28 (från Garnisonsgatan NV)?
Du skrev att ingen av AN/MB skulle kunnat vara inom bostadsmastens täckning. Varför börjar du gorma om lägenheten?
Citera
2014-05-03, 21:20
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu pratade Reviews om stenar mellan FP1 och FP2, inte skjutbanan.
Jag skrev att jag ska göra en utflykt till stenarna, men att DÄREMOT söka på skjutfältet känns tröstlöst. Var jag så otydlig?
Citera
2014-05-03, 21:26
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Du skrev att ingen av AN/MB skulle kunnat vara inom bostadsmastens täckning. Varför börjar du gorma om lägenheten?
Nej, bostadsmastens täckning kan vara mer korrekt, men andemeningen är om ett samröre mellan KJ/VB resp. AN/MB kan betraktas som rimligt kl. 17:09 (tidpunkten för VB:s larmförsök).
Citera
2014-05-03, 21:33
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, bostadsmastens täckning kan vara mer korrekt, men andemeningen är om ett samröre mellan KJ/VB resp. AN/MB kan betraktas som rimligt kl. 17:09 (tidpunkten för VB:s larmförsök).
Det enda du vet är var MBs mobil har färdats. Vad gjorde telefonen eller eventuellt dess ägare vid Jokkmokksvägen mot Vittjärv? ANs telefon eller var hon själv befann sig 17 09 vet du inte heller.
Citera
2014-05-03, 21:36
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Jag skrev att jag ska göra en utflykt till stenarna, men att DÄREMOT söka på skjutfältet känns tröstlöst. Var jag så otydlig?

Perfekt! Har du någon doftkänslig hund att ta med dig på utflykten ?
Citera
2014-05-03, 21:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Perfekt! Har du någon doftkänslig hund att ta med dig på utflykten ?
Eller en metalldetektor?
Citera
2014-05-03, 21:40
Medlem
highfives avatar
Stenarna ska uppsökas och en mindre koll vid skjutbanan kommer jag också att göra. Skjutfältet är för stort och området vid Väderkvarnshöjden vet jag att två andra har sökt vid. Sen vill jag minnas att även polis/hemvärn varit där. Nu måste jag iväg och jobba, men återkom med nya sökuppslag. Gärna konkreta platser och inte stora områden.
Citera
2014-05-03, 21:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Lagen kommer ej heller "aldrig" att ställa någon annan än den nu dömde GM inför rätta för det finns inte ett uns att åtala någon annan person.

Nej, i dagsläget finns ingenting på någon annan än KJ, det är sant ..
Citera
2014-05-03, 21:43
Medlem
highfives avatar
Citat:
Eller en metalldetektor?
Metalldetektor har jag. Hunden däremot verkar mest gilla dofter av diesel. Minsta dieselutsläpp så rullar han sig i fläcken och luktar diesel i flera dagar. Han får vara hemma.
Citera
2014-05-03, 21:44
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Eller en metalldetektor?

Ja, varför inte ? En god idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto