2014-05-03, 19:50
  #76513
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är en sanning med modifikation. Vid tidpunkten för VB:s larmförsök kl. 17:09 befann sig varken MB eller AN under KJ:s bostadsmast.
De har alibi fram tills dess de lämnade restaurangen. VB kan ha dödats senare.
Citera
2014-05-03, 19:53
  #76514
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Kan du förklara varför de öht behöver presentera ett "vattentätt" alibi då ingen av dem är ens delgiven misstanke om brott.

Fortsätt du att borra i ett alibi som inte ens behövs för TR och HR har dömt en annan man för mordet utom rimligt tvivel som blev ett "styckdråp".
Varför fick paret frågan om vad de gjorde på kvällen? För alibi, förstås, eller erkännande.

Även om KJ har dömts så behöver han inte vara skyldig.
Citera
2014-05-03, 19:56
  #76515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hur f_n kan du påstå det ..? "Lagen" har (ännu) inte prövat paret Bergs skuld .. De är inte ens grundligt utredda.

Lagen kommer ej heller "aldrig" att ställa någon annan än den nu dömde GM inför rätta för det finns inte ett uns att åtala någon annan person.
Citera
2014-05-03, 20:04
  #76516
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Är det någon som läser detta och har någon tanke på var mord och styckning har skett? Kan vara gissningar, aningar eller annat som kan bidra till något? Några i tråden kan säkert åka och kolla. Kan även vara andra saker som kläder, mobiler eller andra konkreta föremål. Ni som tror på lägenheten som mord- och styckplats behöver inte svara. Nu har mesta av snön tinat bort.

Om föremålen inte har dumpats i någon närliggande sjö el container kanske de ligger nedgrävda i något sandtag. Att gräva i tallskog, som dessutom innehåller mycket sten, verkar alltför orimligt. Föremålen har man nog gjort sig av med tämligen omgående, medan marken ännu varit frusen.
Citera
2014-05-03, 20:09
  #76517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hade polisen kollat datorn och inte hittat e-brev kunde han ha sagt "Jag mindes fel". Men den kollades inte. De har inte en susning om vad den andre hade för sig på kvällen efter att ha firat dotterns bröllop, vilket ändå är minnesvärt. Jag vidhåller att det verkar som om att de har kommit överens om att säga till polisen att de var tillsammans på kvällen, men inga detaljer. Det finns inget som styrker att de var tillsammans hemma den kvällen. Alibit är lika vattentätt som mitt durkslag.

AN säger att hon brukar gå upp å röka på natten. Kan inte hitta att hon ens har fått frågan om den här natten. Va du uppe och rökte på natten, låg MB i sängen då?
Citera
2014-05-03, 20:13
  #76518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Som jag minns har han endast förklarat detta med en planteringsteori.

Jag tror inte han hade koll på den här rullen. Skulle han använt den till luftbössan borde hans DNA ha hittats på rullen.
Citera
2014-05-03, 20:15
  #76519
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De har alibi fram tills dess de lämnade restaurangen. VB kan ha dödats senare.
Hon bör ha oskadliggjorts under KJ:s bostadsmast 18:40 - 19:31 (då MB i förebyggande syfte avsänder ett sms från restaurangen som svar på VB:s två sms 18:21 resp. 18:40).
Citera
2014-05-03, 20:26
  #76520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför fick paret frågan om vad de gjorde på kvällen? För alibi, förstås, eller erkännande.

Även om KJ har dömts så behöver han inte vara skyldig.

Du svarade inte på frågan, varför skulle de behöva ett "vattentätt" alibi som du anser att de inte har, varför behöver de ett alibi när de aldrig varit delgiven misstanke om brott.
Citera
2014-05-03, 20:27
  #76521
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Du svarade inte på frågan, varför skulle de behöva ett "vattentätt" alibi som du anser att de inte har, varför behöver de ett alibi när de aldrig varit delgiven misstanke om brott.
Jag ser ingen anledning att svara på det, jag konstaterar bara att de inte har något alibi.
Citera
2014-05-03, 20:34
  #76522
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Om föremålen inte har dumpats i någon närliggande sjö el container kanske de ligger nedgrävda i något sandtag. Att gräva i tallskog, som dessutom innehåller mycket sten, verkar alltför orimligt. Föremålen har man nog gjort sig av med tämligen omgående, medan marken ännu varit frusen.
I vilket område skulle du vilja placera sandtaget? De flesta sjöarna hade is kvar i början av Maj 2013.
Citera
2014-05-03, 20:37
  #76523
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hon bör ha oskadliggjorts under KJ:s bostadsmast 18:40 - 19:31 (då MB i förebyggande syfte avsänder ett sms från restaurangen som svar på VB:s två sms 18:21 resp. 18:40).

Min teori är att hon själv tog beslutet att låta bli att skicka fler meddelanden till MB efter de sista 2-3 st vilka (enl MB) innehöll "svara svara". Även om han skickade ett sista sms kl 19.31 så har han förmodligen bara upprepat att han jobbar. Det är vad han själv uppger iaf.
Citera
2014-05-03, 20:39
  #76524
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
/.../ Vid tidpunkten för VB:s larmförsök kl. 17:09 befann sig varken MB eller AN under KJ:s bostadsmast.
Hur vet du det?
17:02 ringde AN till MB. Man har MB:s basstationer 17:28:34 resp. 17:46:14 (FUP, s. 928). - MB är och handlar på Kungsg. vid 16-tiden, åker tillbaka till restaurangen och anländer hem c:a 17:00 - 17:30, för att därefter (tillsammans med AN) hämtas av AN:s dotter och hennes man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in