Citat:
En bakteriofag är INTE en T-cell. En T-cell kan INTE invadera en bakterie, för bakterien är ALLDELES för liten för att en T-cell ska kunna få plats inuti den. En T-cell är cirka 9 mikrometer i diameter, medan en bakterie är 0,5 - 5 mikrometer i diameter.vad du hittar på Wiki som inte ens är en säker käller ger jag ganska lite för , ja det finns beteriofaga virus som under överinseende av T celler och mördarcellar kan invadera och ta död på eller förändra en bakterie. Men sammanhanget har gått dig förbi som vanligt-det är inte en positiv evolution för människa att bakterier utvecklar resistens, men de gör det som en del av evolutionen.Som det varit i milioner år , som det kommer att vara i milioner år.Bakteriofag betyder helt enkelt -äter bakterier-det gör T celler i människokroppen.T4 cellen är just en sådan om du nu vill använda ett lekmanna uttryck.
En bakteriofag- är således exakt det jag sa-en T4 cell.
Nej du vet vad du läser på Wiki.
Trodde du var inne på att diskutera aborter och inte microbiologi? men visst-det är dock off topic så jag avstår.Med tanke på moderation.
Vill du diskutera microbiologi gör en ny tråd.
Vad beträffar ett ej delat kärlsystem vill jag veta två saker-Hur förklarar du i sådana fall utbyte an genetiskt material som antikroppar som sker vid RH immunisering-Foster /mor
Samt Hur förklarar du att vid föregående placenta ,placenta preavia blöder kvinnan-och barnet ut allt blod de har i kroppen i värsta fall på under 10 minuter och detta innan barnet är fött och moderkakan lossnat?
Mina ideer om människans ursprung är väl dokumenterad.DET är bara att läsa på .
Att du sen valt att tro på sagor skivet av människor för 2000 år sedan är din sak.
Det finns dock inte dokumenterat.Inte ett enda bevis.
En bakteriofag- är således exakt det jag sa-en T4 cell.
Nej du vet vad du läser på Wiki.
Trodde du var inne på att diskutera aborter och inte microbiologi? men visst-det är dock off topic så jag avstår.Med tanke på moderation.
Vill du diskutera microbiologi gör en ny tråd.
Vad beträffar ett ej delat kärlsystem vill jag veta två saker-Hur förklarar du i sådana fall utbyte an genetiskt material som antikroppar som sker vid RH immunisering-Foster /mor
Samt Hur förklarar du att vid föregående placenta ,placenta preavia blöder kvinnan-och barnet ut allt blod de har i kroppen i värsta fall på under 10 minuter och detta innan barnet är fött och moderkakan lossnat?
Mina ideer om människans ursprung är väl dokumenterad.DET är bara att läsa på .
Att du sen valt att tro på sagor skivet av människor för 2000 år sedan är din sak.
Det finns dock inte dokumenterat.Inte ett enda bevis.
Och ifall du menar en T-hälparcell (även kallad CD4+ T-lymfocyt) när du säger T4 cell, då är du återigen ute och cyklar. En bakteriofag angriper ENDAST bakterier, och genom sitt tillvägagångssätt när den angriper bakterien så kan bakterier "evolvera", detta genererar inget nytt genetiskt material, utan kan jämföras med att man "blandar en kortlek", alla korten är desamma men ordningen är olika.
Antikroppar mot barnets Rh positiva blod produceras av modern, ifall hon blivit utsatt för Rh positivt blod vid en tidigare förlossning eller ifall en liten del av Rh positivt barnblod råkar komma in i mammans blod under graviditeten, dessa antikroppar fortsätter att produceras av modern, och kan vid en kommande graviditet att föras över genom syncytietrofoblasternas cellmembran (barriären mellan mammans och barnets blod) och då skada barnets erytrocyter (röda blodkroppar) så att barnet lider av anemi och riskerar att dö pga. det.
Antikroppar, produceras av olika immunceller (som plasmaceller) samt av t.ex. hepatocyter i levern, DVS. DE ÄR SMÅ (antikropparna alltså), de kan därför föras över då andra saker förs över från mammman till barnet. Vad mer vill du veta? Och jag kan ge dig information från min kurslitteratur ifall du vill, men jag trodde du ville ha något mer lättillgängligt.
Men kolla sidan 854 i
Histology 6th edition Ross/Pawlina
Så kan du få läsa lite om Placentans uppbyggnad.
Jag kommer nu inte att svara mer till dig, eftersom du trots att det är uppenbart inte erkänner att du är helt ute och cyklar i denna debatten.
Barnet delar inte kärlsystem med mamman, det är en egen individ, det är inte "mammans kropp", det är barnets kropp.