2014-05-02, 23:21
Medlem
WangHaos avatar
Haha tjejen i sista avsnittet, vilken myttare!
Citera
2014-05-03, 02:02
Medlem
Jag har för första gången i mitt liv halkat in i pedofilforumet, och är i skrivande stund riktigt skakis. En tanke slog mig dock mitt uppe i chocken:

Robban påstår att han kan få fram trollens identitet med hjälp av IP-adress. Varför är det ingen som letar reda på dessa vedervärdiga undermänniskor och kör upp en kamera i nyllet på dem?
Citera
2014-05-03, 09:26
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag har för första gången i mitt liv halkat in i pedofilforumet, och är i skrivande stund riktigt skakis. En tanke slog mig dock mitt uppe i chocken:

Robban påstår att han kan få fram trollens identitet med hjälp av IP-adress. Varför är det ingen som letar reda på dessa vedervärdiga undermänniskor och kör upp en kamera i nyllet på dem?

Intresset finns inte att sätta dit pedofiler. I så fall hade pedofili renderat i livslång vård eftersom pedofoli inte går att bota. Varför kamrat Robbban inte sätter dit dom. Pedofiler finns även i maktens korridorer.
Citera
2014-05-03, 16:28
Medlem
Citat:
– Om teorin stämmer så är det glädjande, för då har vi gjort vårt jobb, säger programledaren Robert Aschberg till Expressen.

http://www.expressen.se/nyheter/ninas-nathatare-tystad--efter-trolljagarna/

Citat:
Nina Jansdotter kan andas ut. Den man som under flera års tid har trakasserat henne på Facebook tycks ha gett upp. Och det kan mycket väl vara tv-programmet "Trolljägarna" som har skrämt bort mannen, menar Jansdotter.
Citera
2014-05-03, 18:29
Medlem
6buzz9s avatar
Jag läste för ett tag sedan att programmet hade JO anmälts. Kan en sådan anmälan resultera i något i detta fallet?
Citera
2014-05-03, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6buzz9
Jag läste för ett tag sedan att programmet hade JO anmälts. Kan en sådan anmälan resultera i något i detta fallet?

Borås Tidning skriver bl.a. följande:
“Enligt anmälan syns kvinnans namn, adress och lägenhetsnummer i bild i programmet, och eftersom hon bor i en liten stad har hon tagit mycket illa vid sig av händelsen.
Åklagaren har nu skickat ärendet vidare till Justitiekanslern. Men eftersom TV3 sänder från Storbritannien är det sannolikt att ärendet skickas tillbaka till åklagaren för utredning, skriver tidningen.”

http://www.bt.se/kulturnoje/kvinna-polisanmaler-%284263092%29.gm
Citera
2014-05-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
Intresset finns inte att sätta dit pedofiler. I så fall hade pedofili renderat i livslång vård eftersom pedofoli inte går att bota. Varför kamrat Robbban inte sätter dit dom. Pedofiler finns även i maktens korridorer.
Finns inget politiskt värde i att sätta dit dom då skiter Aschberg som sagt helt i dom.
Citera
2014-05-04, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
Hur menar du att han ska sätta dit dem? Inte helt fel tanke att sätta dit typ nätpedofiler, men de jagas redan av polis. De som vräker ur sig hets på nätet bryr sig inte polisen i.
Citera
2014-05-04, 15:31
Medlem
enfindams avatar
Robert Aschberg har gjort mer skada än nytta: http://www.gp.se/kulturnoje/1.2359055-robert-aschberg-har-gjort-mer-skada-an-nytta
Citera
2014-05-04, 16:57
Medlem
Paewlles avatar
Alltså nu har jag funderat under alla avsnitt varför vissa i serien är/får var anonyma och vissa hänga ut med namn och bild som näthatare. Även fast inget är bevisat!?

Håller nog tyvärr med om artikeln ovan att denna serie har skapat mer näthat än det funnits tidigare. Inget charmtroll direkt den där Robban!
Citera
2014-05-04, 22:38
Medlem
Han sitter säkert här o läser denna Robban. Ja tycker inte han är bättre än dom som han filmar och jagar med kamera och allt. Han borde avgå omedelbart.
Citera
2014-05-05, 11:15
Medlem
Nu har jag kollar på ett program och det var det sista programmet.

Tycker att det var onödigt att han satte dit den unga killen. Människor ska få tycka och skriva att alla kvinnor är horor, att alla män är idioter, och så vidare. Jag har inget emot det som den killen gjorde. Generella påståenden som inte pekar ut individer är okej tycker jag.

Men det jag tycker var bra var att han gick efter dom sista två. Man ska inte få ta någons namn och skriva diverse saker, typ anklaga utpekade individer för att vara pedofiler. Eller ta någons identitet, namn och bilder och låtsas vara den personen.
Helt sjukt att det inte finns nån lagstiftning angående det.

Aschberg skulle ha kanske gjort ett program där han bara konfronterar såna som förpestar livet för enskilda individer. Då tror jag han hade fått flera med sig och kanske haft högre tittarsiffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in