Citat:
Ursprungligen postat av
Shuyin
Så, för att ni två gubbar (?) inte förstår er på Twitter är det per automatik något dåligt? Det är som med mycket annat; det blir vad man gör det till. Man kan ryggdunka folk eller "näthata" om man så vill. Men det finns ju även en massa andra saker man kan använda det till.
Sedan är det hyfsat självklart att det inte refereras till tweets, det är samma sak som att referera till ett chattmeddelande. Men informationsspridningen blir mer omfattande och det är ju något positivt.
Jag har svårt att se samhällsnyttan i organiserade kedjebrev, fyllda med substanslösa slagdängor, lösryckta åsikter eller en bild på ens middag. Och jag är inte gubbe. Visst kan säkert twitter användas för att underlätta organiserandet av meningsfulla aktiviteter, men det kan man göra på otroligt många sätt. Twitter känns mer som en service som har uppfyllt ett behov, som egentligen inte fanns.
Att använda twitter till exempelvis politisk diskussion måste vara bland de sämsta plattformarna man kan göra det på. Men har åsikterna man diskuterar ingen egentlig substans fungerar det utmärkt antar jag.