2014-05-02, 19:47
Bannlyst
http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/telefoni/comviq-abonnemang

I slutet av maj håller Stockholms tingsrätt i en konkursförhandling kring lokaltidningen Sjöstadsbladet, som täcker Hammarby Sjöstad i Stockholm.

Sjöstadsbladet har nämligen skatteskulder på drygt 740 000 kronor och konkursförhandlingen sker i Stockholms tingsrätt den 22 maj.

Sjöstadsbladet har en upplaga på 20 000 exemplar.

-----------------

En liten "spelare" men får glädjas även åt det lilla..
Citera
2014-05-02, 20:00
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En liten OT-utvikning bara. Tidigare när man körde bil kring Malmö så fick man ibland in någon närradiostation där Carl P. Herslow satt & snackade för Skånepartiet.

Hans största käpphäst verkade vara att dagstidningarna stödde en ökad invandring enbart för att invandrarna fick en tidningsprenumeration betald av socialen.

Var det så är det en djäkla skandal som medierna förstås inte vill berätta. Sen måste korthuset ha rasat när invandrarna inte längre ville ha gratisexen eller när tidningsekonomerna insåg det ohållbara.
Citera
2014-05-02, 20:17
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Var det så är det en djäkla skandal som medierna förstås inte vill berätta. Sen måste korthuset ha rasat när invandrarna inte längre ville ha gratisexen eller när tidningsekonomerna insåg det ohållbara.
Det ligger väl i hela upplägget att medierna inte ska berätta om den saken. Stämmer det är det vansinnigt förslaget. Snacka om att köpa opinionsbildning. Usch!
Citera
2014-05-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det ligger väl i hela upplägget att medierna inte ska berätta om den saken. Stämmer det är det vansinnigt förslaget. Snacka om att köpa opinionsbildning. Usch!
Fast hur många är det av de som faktiskt kan läsa /faktiskt läser de? Eller lockar de med Kalle Anka premier?
Citera
2014-05-02, 20:56
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
Fast hur många är det av de som faktiskt kan läsa /faktiskt läser de? Eller lockar de med Kalle Anka premier?
Jag menade inte att invandrarna läser tidningen, jag menade att tidningarna stöder massinvandringspolitiken genom opinionsbildning för att få avsättning för sina tidningar.
Citera
2014-05-02, 20:57
Medlem
Kroulls avatar
Kompetensväxling...

"10 går från GT"

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5851838

Citat:
Nu är det klart att tio personer slutar på kvällstidningen - GT - med avgångsvederlag.

Det är anställda ut hela spektrat och tidningen söker nu efter nya medarbetare som kan ersätta de som slutat , oklart hur många.

GT genomför just nu vad chefredaktören Frida Boisen kallar en kompetensväxling.
Citera
2014-05-02, 23:39
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroull
Kompetensväxling...

"10 går från GT"

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5851838

Citat:
Citat:
Nu är det klart att tio personer slutar på kvällstidningen - GT - med avgångsvederlag.

Det är anställda ut hela spektrat och tidningen söker nu efter nya medarbetare som kan ersätta de som slutat , oklart hur många.

GT genomför just nu vad chefredaktören Frida Boisen kallar en kompetensväxling.

Kompetensväxling = Man ersätter nu de allra sista avlönade journalisterna som faktiskt kunde skriva med unga desperata gratisskrivande henvänsterfeminister som vill "förändra världen" och "göra skillnad".
Senast redigerad av Nattlandet 2014-05-03 kl. 00:01.
Citera
2014-05-03, 09:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Rent anekdotiskt får jag instämma att Twitter inte har något särskilt genomslag i de omgivningar jag rör mig--det diskuteras eller nämns aldrig, folk hänvisar inte till "tweets" men däremot till Facebook-sidor och bloggar, och de yngre generationerna verkar inte impade. Twitter tycks mest vara för attention whores som gillar slogans.
Jag har samma erfarenhet, vilket kanske beror på att vi sitter vid delvis samma fikabord.

De enda gångerna jag har hört någon referens är när någon yngre medarbetare sitter & meckar med telefonen vid fikabordet. Då har jag faktiskt vid ett flertal tillfälle hört något i stil med -"Sitter du & twittrar?"- , varvid alla börjar garva & ynglingen rodnande slutar sexchatta med sin flickvän.
Citera
2014-05-03, 14:41
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har samma erfarenhet, vilket kanske beror på att vi sitter vid delvis samma fikabord.

De enda gångerna jag har hört någon referens är när någon yngre medarbetare sitter & meckar med telefonen vid fikabordet. Då har jag faktiskt vid ett flertal tillfälle hört något i stil med -"Sitter du & twittrar?"- , varvid alla börjar garva & ynglingen rodnande slutar sexchatta med sin flickvän.

Så, för att ni två gubbar (?) inte förstår er på Twitter är det per automatik något dåligt? Det är som med mycket annat; det blir vad man gör det till. Man kan ryggdunka folk eller "näthata" om man så vill. Men det finns ju även en massa andra saker man kan använda det till.

Sedan är det hyfsat självklart att det inte refereras till tweets, det är samma sak som att referera till ett chattmeddelande. Men informationsspridningen blir mer omfattande och det är ju något positivt.
Citera
2014-05-03, 14:58
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Så, för att ni två gubbar (?) inte förstår er på Twitter är det per automatik något dåligt? Det är som med mycket annat; det blir vad man gör det till. Man kan ryggdunka folk eller "näthata" om man så vill. Men det finns ju även en massa andra saker man kan använda det till.

Sedan är det hyfsat självklart att det inte refereras till tweets, det är samma sak som att referera till ett chattmeddelande. Men informationsspridningen blir mer omfattande och det är ju något positivt.
Jag har svårt att se samhällsnyttan i organiserade kedjebrev, fyllda med substanslösa slagdängor, lösryckta åsikter eller en bild på ens middag. Och jag är inte gubbe. Visst kan säkert twitter användas för att underlätta organiserandet av meningsfulla aktiviteter, men det kan man göra på otroligt många sätt. Twitter känns mer som en service som har uppfyllt ett behov, som egentligen inte fanns.

Att använda twitter till exempelvis politisk diskussion måste vara bland de sämsta plattformarna man kan göra det på. Men har åsikterna man diskuterar ingen egentlig substans fungerar det utmärkt antar jag.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2014-05-03 kl. 15:02.
Citera
2014-05-03, 15:02
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Jag har svårt att se samhällsnyttan i organiserade kedjebrev, fyllda med substanslösa slagdängor, lösryckta åsikter eller en bild på ens middag. Och jag är inte gubbe. Visst kan säkert twitter användas för att underlätta organiserandet av meningsfulla aktiviteter, men det kan man göra på otroligt många sätt.

Jag hävdade aldrig att det inte finns andra sätt. Visst kan man även raljera kring innehållet likt du gör, men man väljer ju vad man tar del av där. Precis som i en kvällstidning som skriver om Let's Dance och valåret 2014.
Citera
2014-05-03, 15:09
Medlem
Förhoppningsvis börjar även Expressen och Aftonbladet att tyna bort, medan svenskvänliga tidningar höjs i popularitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in