Citat:
Ursprungligen postat av
White Christmas
Ser mörkt ut för journalistyrket globalt.
Från Huffington Post
Inte blir det bättre av att pressfriheten inskränks.
http://www.svt.se/kultur/dystert-besked-om-pressfrihet
Citat:
Ursprungligen postat av
messiasibid
Kommer knappast sörja när Aftonbladet, Expressen möter sin allt närmare undergång.
Nu ska jag gå ut och hämta min kvalitetstidning The Economist där tidningsdöden är långt bort i fjärran.
Man förstår då verkligen hur dåliga Aftonbladet,Expressen är. Riktigt undermåliga.
Vad kostar en prenumeration av The Economist?
Citat:
Ursprungligen postat av
El Capitano
Det där måste vara världsrekord i missvisande statistik. Jag har själv Twitter och jag kan personligen garantera att 17% av svenskarna inte finns där

Twitter har aldrig slagit i Sverige - det är en inofficiell sanning. Däremot är det möjligt att det finns en del som tar del av sitt nyhetsflöde på den internationella delen av Twitter. Det är vanligt även här på Flashback i sportforumen till exempel att hålla sig uppdaterad på det viset gentemot sina idrottslag - men det innebär inte att man är "aktiv" i form av vänsterextremistisk PK-tyckare (vilket Twitter annars blivit synonymt med i Sverige). Dessa personer har i ofta inte ens något eget konto.
Kan tänka mig att det handlar om 17 % av alla svenskar som finns på nätet.
Glöm inte att många svenskar twittrar på engelska och gömmer sig bakom anonyma alias.
Citat:
Ursprungligen postat av
U-Fig
Wolodarski har knappt 10 % av
alla svenska Twitteranvändare som följare. De svenska twitteranvändarna består i sin tur av knappt 7 % av den svenska befolkningen. Wolodarskis twittrande når således maximalt 0,7 % av den svenska befolkningen; men
endast om
alla hans följare följer honom aktivt.
Jävlar, vad han når ut till befolkningen genom Twitter!

Wolodarski når ut till nästan 60 000 pers varav merparten sannolikt är svensktalande. Det är inte illa. I synnerhet inte om man tänker på att en del av denna grupp kommer retweeta och sprida hans meddelande vidare. Det blir mycket reklam för DN.