2014-05-03, 15:00
  #76477
Medlem
Det här blodspåret i bagageutrymmet har många sett som något bevis, men Hovrätten tog ingen notis om det som något bevis eller indicium, som var helt rätt.
När hundforaren går mot bilens bagageutrymme reagerar inte hunden for blodstänket som finns vid listen mellan bagageluckan och chassit som den borde gjort om blodet var från en avliden person.
När hunden Uno sedan leds in i bagageutrymmet reagerar inte hunden for blodstänket som finns vid listen i vänstra hornet och ner mot golvmattan.
Hundföraren påstår också att hunden inte markerat för blod.
Det fanns blodfläckar på en plastpåse och även besudling på en handske, det hade varit mycket lätt att göra en kontroll av de här fläckarna med två hundar om de markerade for blodfläckarna, nu gjordes aldrig någon sådan kontroll. Jag anser det gjordes ingen kontroll därför de visste hunden Uno hade inte reagerat för blodet i bagageutrymmet.
Eftersom hunden Uno inte markerade för blodet, hade det kommit till bagageutrymmet när VB levde. Om blodet hade kommit till bagageutrymmet från VB efter att hon avlidit hade hunden markerat. Blodet som fanns i bagageutrymmet kom från VB när hon levde.
Därför påståendet att det funnits en kropp eller kroppsdelar i bagageutrymmet stämmer inte, om så hade varit fallet hade blodet kommit från den kroppsdelen och hunden Uno hade markerat.
__________________
Senast redigerad av Lagro 2014-05-03 kl. 15:02.
Citera
2014-05-03, 15:07
  #76478
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det här blodspåret i bagageutrymmet har många sett som något bevis, men Hovrätten tog ingen notis om det som något bevis eller indicium, som var helt rätt.
När hundforaren går mot bilens bagageutrymme reagerar inte hunden for blodstänket som finns vid listen mellan bagageluckan och chassit som den borde gjort om blodet var från en avliden person.
När hunden Uno sedan leds in i bagageutrymmet reagerar inte hunden for blodstänket som finns vid listen i vänstra hornet och ner mot golvmattan.
Hundföraren påstår också att hunden inte markerat för blod.
Det fanns blodfläckar på en plastpåse och även besudling på en handske, det hade varit mycket lätt att göra en kontroll av de här fläckarna med två hundar om de markerade for blodfläckarna, nu gjordes aldrig någon sådan kontroll. Jag anser det gjordes ingen kontroll därför de visste hunden Uno hade inte reagerat för blodet i bagageutrymmet.
Eftersom hunden Uno inte markerade för blodet, hade det kommit till bagageutrymmet när VB levde. Om blodet hade kommit till bagageutrymmet från VB efter att hon avlidit hade hunden markerat. Blodet som fanns i bagageutrymmet kom från VB när hon levde.
Därför påståendet att det funnits en kropp eller kroppsdelar i bagageutrymmet stämmer inte, om så hade varit fallet hade blodet kommit från den kroppsdelen och hunden Uno hade markerat.

Lille vännen....

Sidan 14 i Hovrättsdomen:

Citat:
Förhållandena att hennes blod påträffats på flera ställen i Kristoffer Johanssons bil och
att hunden där markerat för liklukt, är i stället sådana att det får anses visat att
Vatchareeya Bangsuan döda kropp legat i bagageutrymmet i hans bil och att kroppen
transporterats med denna bil.

Du lever i en fantasivärld Lagro. Till och med Kristoffers försvarsadvokater har i princip erkänt att denna bevisning binder honom till kroppen och den är själva stommen i den fällande domen. Alla - till och med de mest inbitna alternativteoretikerna förstår detta, även om de inte håller med domstolen. Alla förstår - utom du.
Citera
2014-05-03, 15:18
  #76479
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Det är rätt vanligt att en mördare återvänder till brottsplatsen,

[--]



Men inte av samma "obetvingliga" anledning som får pyromaner att ofta stå bland nyfikna åskådare, inte minst under släckningsarbetet - t ex *ö*e* *y** när villan i Nacka brann .. Det handlar om andra drivkrafter hos pyromaner än hos mördare. Tror t ex inte att KJ hade befunnit sig på brandplatsen om man lyckats sätta fyr på ödehuset. Helt säkert inte.
Citera
2014-05-03, 15:38
  #76480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag kan inte minnas att du spekulerat kring hovrättsdomen, men var inte din teori att brottet begicks av afrikanska machetemän med mobilt badkar eller nåt i den stilen? Hovrättens dom innebar ju att KJ befanns skyldig för VB:s död även om det inte blev en morddom.
Hovrättens dom är en dråpdom, det skulle alltså ha varit ett dråpstyckmord.
KJ kommer sannolikt med sin advokat att begära resning i Högsta Domstolen. Om han får resning vilket kan ses som sannolikt, blir det en ny rättegång vid Hovrätten i Umeå.
För KJ:s advokat blir huvuduppgiften att övertyga Hovrätten att KJ har inte begått något dråp.
Citera
2014-05-03, 15:51
  #76481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Lille vännen....

Sidan 14 i Hovrättsdomen:



Du lever i en fantasivärld Lagro. Till och med Kristoffers försvarsadvokater har i princip erkänt att denna bevisning binder honom till kroppen och den är själva stommen i den fällande domen. Alla - till och med de mest inbitna alternativteoretikerna förstår detta, även om de inte håller med domstolen. Alla förstår - utom du.
Blodet som fanns i bagageutrymmet kom från VB när hon levde, hur blodet kommit dit är det ingen som vet. Blodet som fanns i bagageutrymmet kan inte ha kommit från någon kroppsdel eller kropp, som påståtts skall ha funnits i bagageutrymmet.
Eftersom blodet inte kom från någon kroppsdel, finns det ingenting som bevisar att någon kropp funnits i bagageutrymmet.
Citera
2014-05-03, 15:51
  #76482
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Skulle hon haft anledning till att medvetet messa sin blivande baneman utan att be om hjälp, menar du?

Uttryckte mig klumpigt, syftade på att hon hade all anledning att försöka ringa 112. Som jag sa tidigare att SMS som hon skickade efteråt till MB, betyder ju att MB inte var där då hon försökte ringa 112.
Citera
2014-05-03, 15:55
  #76483
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Uttryckte mig klumpigt, syftade på att hon hade all anledning att försöka ringa 112. Som jag sa tidigare att SMS som hon skickade efteråt till MB, betyder ju att MB inte var där då hon försökte ringa 112.
MB var var? Hos 112? Du uttrycker dig liite svårbegripligt.
Citera
2014-05-03, 16:00
  #76484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Blodet som fanns i bagageutrymmet kom från VB när hon levde, hur blodet kommit dit är det ingen som vet. Blodet som fanns i bagageutrymmet kan inte ha kommit från någon kroppsdel eller kropp, som påståtts skall ha funnits i bagageutrymmet.
Eftersom blodet inte kom från någon kroppsdel, finns det ingenting som bevisar att någon kropp funnits i bagageutrymmet.
Om blodet inte kommer från en kroppsdel, vart kommer det då ifrån?

Nu när du har haft tid att reflektera den senaste månaden, har du ändrat något på din uppfattning om hur det gått till från att VB hämtas vid sin lägenhet tills hon hittas styckad - ben vid FP 1 och torso vid FP 2? Berätta gärna hur du ser på hur det gick till?
Citera
2014-05-03, 16:07
  #76485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag kan inte minnas att du spekulerat kring hovrättsdomen, men var inte din teori att brottet begicks av afrikanska machetemän med mobilt badkar eller nåt i den stilen? Hovrättens dom innebar ju att KJ befanns skyldig för VB:s död även om det inte blev en morddom.
Min teori är att VB kidnappades i en skåpbil och att mordet och styckningen skedde i den, en sådan styckning kan inte ha skett direkt på golvet, utan det måste ha varit bra skydd, för att inte lämna spår efter en sådan gärning. När det gäller styckmord går mordutredarna alltid på badkar och undersöker de med avloppet. Jag anser golvet måste ha varit täckt i skåpbilen på något sätt om det var brottsplatsen. Teorin står fast tills brottsplatsen hittas, om den hittas.
Citera
2014-05-03, 16:15
  #76486
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
MB var var? Hos 112? Du uttrycker dig liite svårbegripligt.

Nej, inte det minsta.
Citera
2014-05-03, 16:18
  #76487
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nej, inte det minsta.
Var menar du med där i "betyder ju att MB inte var där"?
Citera
2014-05-03, 16:19
  #76488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Om blodet inte kommer från en kroppsdel, vart kommer det då ifrån?
Det finns två alternativ till blodspåret.
Det ena är att VB har haft någon blödning av blod, som orsakat det.
Det andra alternativet är att det är planterat, men blodet kommer från VB:s kropp innan dödsögonblicket inträffat och därför avger det inte cadaverine lukten, som hundarna är tränade att markera för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in