Citat:
Ursprungligen postat av
KSP
Jag öär inne i FUP och läser förhöret med WL (s.1305) och kan inte annat än undra vad denna skumma filur har på sin agenda.
Jag kan inte peka ut något specifikt men bara att den första han ringer efter att han fått veta att VB är försvunnen är en gemensam vän till KJ och honom - RK. Han ringer inte vännen som han vet har tidigare haft ett förhållande med den nu försvunna. Är det bara jag som reagerar?
Han verkar vara engagerad i VB's försvinnande och väldigt insatt i detaljer om KJ's och VB's förehavanden den 4/5, han vet bla att VB var hemma hos KJ kvällen då hon försvann.
Hur vet han så mycket om allting, har han "förhört" KJ eller har KJ valt att berätta?
Det verkar också som om WL undviker att umgås med KJ under denna period trots att KJ söker kontakt med honom, varför? Vill man inte vara där för sin vän eller är han inte en "riktig vän" utan är illojal mot KJ? Det är kanske bara jag som övertolkar ordens betydelse i förhören med WL, men ville bara kolla hur ni andra upplever WL.
Han känns skum bara, OBEHAGLIG, på något sätt.
Han känner KJ väl, han vet hur hans beteendeproblematik ser ut, han vet också KJ dagliga/nattliga rutiner samt känner igen KJ beteendemönster överlag.
Han har också varit vid FP, han har varit i kontakt med MB, hur känner de två varandra?
Kan WL vara inblandad som GM eller MGM i mordet på VB eller vad är hans agenda?
Bollar lite tankar med er andra, vad tycker ni?
De flesta frågetecken kring eventuell medhjälpare har och kan rätas ut. När det gäller WL så kvarstår vissa märkligheter och sammanträffande som i sig inte nödvändigtvis betyder att han är inblandad, men lite märkligt kan man tycka. Några exempel:
WL kontaktar MB den 1 maj
WL är ledig veckan efter 4 maj, sedan slutar han i det militära.
WL är den som upplyser KJ om eftersök VB kl 0400. Detta torde indikera på WL vetskap om VB, varför skulle han annars upplysa KJ om att delta?
WL airsoft utrustning påträffas i KJ lägenhet, varför hamnade den där efter Fallen Angel?
WL och KJ "lånade" spaden av teamleadern. Spaden försvann, KJ skyllde på WL.
WL blir inbjuden till fest i stugan men tackar nej, däremot är han med två 13 åringar och geocashar vid gula huset
WL har en vit kombi. En vit kombi sågs parkerad tillsammans med en svart golv vid gula huset. Kan det ha varit den bilen?
WL uppger att han inte pratat med KJ om försvinnandet. KJ säger däremot i förhör (ljudband) att han pratade med WL om detta.
Vännerna till KJ tjatar på honom att ringa VB när de söker efter henne, i stället ringer KJ tilll WL.
WL är vid gula huset flera gånger i perioden 4 - 23 maj.
WL var den som tillsammans byggde kojan vid gula huset. Nämner ett maskeringsnät som idag inte finns där. Avtryck från maskeringsnät på den plats där VB ben påträffades.
osv, osv.
Hänvisningar, finns i sjön. (ljudband och FUP, ett hav av ostrukturerad information och jobbit att referera till om man glömt bort ställer man läste eller hörde informationen på)